Oscar Piastri vynechá úvodní trénink v Abú Zabí, McLaren musí nasadit nováčka

Oscar Piastri v Baku
Oscar Piastri v Baku, foto: McLaren
Josef Mráček DNES 11:40
Sdílej:

Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.

Oscar Piastri bude muset při pátečním tréninku v Abú Zabí přenechat svůj monopost MCL39 nováčkovi, protože McLaren musí splnit pravidlo o nasazení debutanta ve čtyřech trénincích za sezonu. Za volant tak usedne zkušený testovací a rezervní jezdec Pato O’Ward.

Podle pravidel se za nováčka považuje jezdec, který odjel maximálně dva závody F1. Piastri tak přichází o cennou hodinu přípravy, což může ovlivnit jeho boj o titul mistra světa.

Lídr šampionátu Lando Norris už své povinné absencí v FP1 absolvoval v Rakousku a Mexiku. Piastri seděl mimo jen jednou v Monze, a nyní musí v rozhodující fázi sezony znovu uvolnit místo.

V Abú Zabí tedy Piastri vynechá úvodní trénink, zatímco O’Ward převezme jeho McLaren a poskytne týmu důležitá data pro nastavení vozu na celý víkend.

Načasování pro Piastriho nemůže být horší. Do Abú Zabí přijíždí s ambicí zakončit turbulentní rok ziskem svého prvního titulu.

Ještě nedávno se zdálo, že Piastri je hlavním kandidátem na titul, ale pokles jeho formy otevřel cestu jeho týmovému kolegovi k návratu do boje o vítězství. Norrisovo oživení výrazně proměnilo celkovou dynamiku šampionátu.

Max Verstappen se mezitím po letní přestávce dostal do skvělé formy. Využil chybu McLarenu v Kataru a vyhrál pět z posledních osmi závodů, čímž se opět přiblížil čelu tabulky.

V Abú Zabí se tak rozhodne mezi třemi jezdci. Norris vede před Verstappenem a Piastrim, přičemž Verstappen je jediným s předchozími zkušenostmi s bojem o titul.

Piastri doufá, že ztracená hodina tréninku nebude hrát rozhodující roli. Klíčové bude, jak rychle se po O’Wardově vystoupení dostane zpět do tempa a připraví se na závod.

McLaren očekává, že O’Ward poskytne týmu cenná data, a sám jezdec věří, že už dobře chápe, co vůz potřebuje. „Teď už lépe rozumím tomu, co auto preferuje,“ řekl pro týmový web a dodal, že nejdůležitější je dokázat přesně držet ideální styl jízdy i s omezeným časem stráveným v kokpitu.

Stalo se