SPIELBERG - KVALIFIKACE; Nechybělo mnoho a kvalifikace dopadla hodně podobně jako polední sprint, jenže do hry se vložily neúprosné traťové limity a další okolnosti. Nic to neměnilo na faktu, že kvalifikaci tentokrát dominoval Verstappen se vší parádou.
Na Red Bull Ringu nebesa přitopila pod kotlem - rtuť v teploměru vyšplhala na 31°C, trať jen o tři stupně nedosáhla padesátky, vlhkost vzduchu se zastavila na 38 % a vanul mírný jihozápadní vítr o síle 9 km/h.
Q1 - 18 minutNikdo se nechtěl příliš zdržovat v boxech, proto se na trati záhy objevilo téměř celé startovní pole, vedené Red Bully a Russellem. Obhájce titulu byl také tím, kdo vytvořil měřítko pro ostatní (1:06,054), ale s ohledem na časy dříve dosahované šlo spíš o zahřívací kolo. Mercedesy čekaly v boxových stáních šest minut, než vyjely na trať, ale stálo to za to - Russell kraloval prvním pokusům časem 1:05,614. Jeho kolega se docela trápil a ještě pět minut před koncem Q1 figuroval na 16. místě. Mercedesy totiž sáhly pouze ke dvěma pokusům a tím druhým se Hamilton spasil. Mimochodem druhou rundu vyhrál Sainz jr. - 1:05,263.
Do boje o "přežití" už nenastoupili všichni a třeba Saubery ani třetí pokusy neměly měřené. Dlouho to vypadalo, že do Q2 se prosmýkne Albon, ale na poslední chvíli vytasil výborný čas Hülkenberg (1:05,596) a rozhodl, že oba Williamsy zůstanou v zadní části startovního pole. Negativně překvapil Stroll, jenž se sice postupně zlepšoval, ale kvalifikace se mu vůbec nevyvedla.
Do Q2 nepostoupili: Albon, Stroll, Bottas, Sargeant, Zhou
Q2 - 15 minutTentokrát byli na trati první Alpine a Ferrari a Ocon byl také tím, kdo na chviličku ovládl časomíru - 1:05,582. Sainz jr. ho překvapivě nepřekonal, Leclerc záhy ano, ale pak se do arény vřítil Verstappen a jasně dal najevo, kdo je v Rakousku pánem - 1:04,577 vyrazil soupeřům na určitou chvíli dech, například Pérez ztrácel na Maxe přes půl vteřiny. Norris a Piastri si vytvořili solidní základ (1:05,103 resp. 1:05,070) a jako jediní už nezkoušeli podruhé vylepšit své časy. Ferrari a Mercedesy dlouho vyčkávaly v boxech, aby nakonec jejich piloti vyjeli a dokázali se mezi oranžové vozy vmísit. Verstappen si pro jistotu pojistil své vedení (1:04,469), ale důležitější věci se odehrávaly na chvostu startovního pole. Alpiny se bily o šanci opět proniknout do Q3, ale tentokrát to vyšlo jenom Oconovi, ačkoliv piloti francouzského týmu jako jediní zvládli tři pokusy. Alonsův poslední pokus byl krajně rozháraný a veterán hlásil do boxů Aston Martinu, že byl na pokraji havárie v zatáčkách 7 a 10. Opět na poslední chvíli prošel do Q3 Nico Hülkenberg časem 1:05,262, zatímco Magnussen jako muž poslední šance stačil zajet pouze dvanáctý nejlepší výkon.
Do Q3 nepostoupili: Ricciardo, Magnussen, Cunoda, Gasly, Alonso
Q3 - 12 minutHülkenberg byl první, kdo zajel měřený výkon - a z celé Q3 byl vůbec nejhorší (1:06,004). Je ale také pravdou, že v závěru rychlého kola musel vzít na vědomí Verstappena, chystajícího se na svůj další majstrštyk. A skutečně přišel - 1:04,426. Vlastně od Q1 se obhájce titulu jenom zlepšoval. Pérez v tu chvíli vypadal jako chudý příbuzný, protože ztrácel na kolegu více než vteřinu (1:05,504). Mercedesy opět mírně vyčkávaly a Hamiltonovi se povedlo při výjezdu z boxů "vzít s sebou" zvedák a kus vysokotlaké hadice. Záhy se objevila na obrazovkách poznámka, že Brit bude po závodě prověřován za nebezpečný výjezd na trať.
Druhé pokusy už měly jediného hrdinu - Verstappena. I McLareny na něj ztrácely propastné čtyři desetiny, Piastri navíc svůj výkon, jenž ho pasoval na třetí místo (1:04,786), musel smazat za porušení traťových limitů v zatáčce 6. Leclerc v přemíře snahy byl zralý na problémy už v zatáčce 7 a vše vygradovalo v nájezdu do posledních dvou zatáček - Monačan své Ferrari nezvládl, vyjel přes kačírek do trávníku a poté na únikovou zónu. Pérez se přes veškerou snahu dokázal svým posledním pokusem zlepšit pouze minimálně - na úkor Hülkenberga.
Body se rozdělují až zítra, jak často v prohlášení říkají piloti a týmoví zástupci. Ale Verstappen dnešním výkonem podtrhl svůj solidní výkon a naznačil, že si z Rakouska může odvézt všechny zásadní trofeje.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.