SPIELBERG - KVALIFIKACE; Nechybělo mnoho a kvalifikace dopadla hodně podobně jako polední sprint, jenže do hry se vložily neúprosné traťové limity a další okolnosti. Nic to neměnilo na faktu, že kvalifikaci tentokrát dominoval Verstappen se vší parádou.
Na Red Bull Ringu nebesa přitopila pod kotlem - rtuť v teploměru vyšplhala na 31°C, trať jen o tři stupně nedosáhla padesátky, vlhkost vzduchu se zastavila na 38 % a vanul mírný jihozápadní vítr o síle 9 km/h.
Q1 - 18 minutNikdo se nechtěl příliš zdržovat v boxech, proto se na trati záhy objevilo téměř celé startovní pole, vedené Red Bully a Russellem. Obhájce titulu byl také tím, kdo vytvořil měřítko pro ostatní (1:06,054), ale s ohledem na časy dříve dosahované šlo spíš o zahřívací kolo. Mercedesy čekaly v boxových stáních šest minut, než vyjely na trať, ale stálo to za to - Russell kraloval prvním pokusům časem 1:05,614. Jeho kolega se docela trápil a ještě pět minut před koncem Q1 figuroval na 16. místě. Mercedesy totiž sáhly pouze ke dvěma pokusům a tím druhým se Hamilton spasil. Mimochodem druhou rundu vyhrál Sainz jr. - 1:05,263.
Do boje o "přežití" už nenastoupili všichni a třeba Saubery ani třetí pokusy neměly měřené. Dlouho to vypadalo, že do Q2 se prosmýkne Albon, ale na poslední chvíli vytasil výborný čas Hülkenberg (1:05,596) a rozhodl, že oba Williamsy zůstanou v zadní části startovního pole. Negativně překvapil Stroll, jenž se sice postupně zlepšoval, ale kvalifikace se mu vůbec nevyvedla.
Do Q2 nepostoupili: Albon, Stroll, Bottas, Sargeant, Zhou
Q2 - 15 minutTentokrát byli na trati první Alpine a Ferrari a Ocon byl také tím, kdo na chviličku ovládl časomíru - 1:05,582. Sainz jr. ho překvapivě nepřekonal, Leclerc záhy ano, ale pak se do arény vřítil Verstappen a jasně dal najevo, kdo je v Rakousku pánem - 1:04,577 vyrazil soupeřům na určitou chvíli dech, například Pérez ztrácel na Maxe přes půl vteřiny. Norris a Piastri si vytvořili solidní základ (1:05,103 resp. 1:05,070) a jako jediní už nezkoušeli podruhé vylepšit své časy. Ferrari a Mercedesy dlouho vyčkávaly v boxech, aby nakonec jejich piloti vyjeli a dokázali se mezi oranžové vozy vmísit. Verstappen si pro jistotu pojistil své vedení (1:04,469), ale důležitější věci se odehrávaly na chvostu startovního pole. Alpiny se bily o šanci opět proniknout do Q3, ale tentokrát to vyšlo jenom Oconovi, ačkoliv piloti francouzského týmu jako jediní zvládli tři pokusy. Alonsův poslední pokus byl krajně rozháraný a veterán hlásil do boxů Aston Martinu, že byl na pokraji havárie v zatáčkách 7 a 10. Opět na poslední chvíli prošel do Q3 Nico Hülkenberg časem 1:05,262, zatímco Magnussen jako muž poslední šance stačil zajet pouze dvanáctý nejlepší výkon.
Do Q3 nepostoupili: Ricciardo, Magnussen, Cunoda, Gasly, Alonso
Q3 - 12 minutHülkenberg byl první, kdo zajel měřený výkon - a z celé Q3 byl vůbec nejhorší (1:06,004). Je ale také pravdou, že v závěru rychlého kola musel vzít na vědomí Verstappena, chystajícího se na svůj další majstrštyk. A skutečně přišel - 1:04,426. Vlastně od Q1 se obhájce titulu jenom zlepšoval. Pérez v tu chvíli vypadal jako chudý příbuzný, protože ztrácel na kolegu více než vteřinu (1:05,504). Mercedesy opět mírně vyčkávaly a Hamiltonovi se povedlo při výjezdu z boxů "vzít s sebou" zvedák a kus vysokotlaké hadice. Záhy se objevila na obrazovkách poznámka, že Brit bude po závodě prověřován za nebezpečný výjezd na trať.
Druhé pokusy už měly jediného hrdinu - Verstappena. I McLareny na něj ztrácely propastné čtyři desetiny, Piastri navíc svůj výkon, jenž ho pasoval na třetí místo (1:04,786), musel smazat za porušení traťových limitů v zatáčce 6. Leclerc v přemíře snahy byl zralý na problémy už v zatáčce 7 a vše vygradovalo v nájezdu do posledních dvou zatáček - Monačan své Ferrari nezvládl, vyjel přes kačírek do trávníku a poté na únikovou zónu. Pérez se přes veškerou snahu dokázal svým posledním pokusem zlepšit pouze minimálně - na úkor Hülkenberga.
Body se rozdělují až zítra, jak často v prohlášení říkají piloti a týmoví zástupci. Ale Verstappen dnešním výkonem podtrhl svůj solidní výkon a naznačil, že si z Rakouska může odvézt všechny zásadní trofeje.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.