SPIELBERG - KVALIFIKACE; Nechybělo mnoho a kvalifikace dopadla hodně podobně jako polední sprint, jenže do hry se vložily neúprosné traťové limity a další okolnosti. Nic to neměnilo na faktu, že kvalifikaci tentokrát dominoval Verstappen se vší parádou.
Na Red Bull Ringu nebesa přitopila pod kotlem - rtuť v teploměru vyšplhala na 31°C, trať jen o tři stupně nedosáhla padesátky, vlhkost vzduchu se zastavila na 38 % a vanul mírný jihozápadní vítr o síle 9 km/h.
Q1 - 18 minutNikdo se nechtěl příliš zdržovat v boxech, proto se na trati záhy objevilo téměř celé startovní pole, vedené Red Bully a Russellem. Obhájce titulu byl také tím, kdo vytvořil měřítko pro ostatní (1:06,054), ale s ohledem na časy dříve dosahované šlo spíš o zahřívací kolo. Mercedesy čekaly v boxových stáních šest minut, než vyjely na trať, ale stálo to za to - Russell kraloval prvním pokusům časem 1:05,614. Jeho kolega se docela trápil a ještě pět minut před koncem Q1 figuroval na 16. místě. Mercedesy totiž sáhly pouze ke dvěma pokusům a tím druhým se Hamilton spasil. Mimochodem druhou rundu vyhrál Sainz jr. - 1:05,263.
Do boje o "přežití" už nenastoupili všichni a třeba Saubery ani třetí pokusy neměly měřené. Dlouho to vypadalo, že do Q2 se prosmýkne Albon, ale na poslední chvíli vytasil výborný čas Hülkenberg (1:05,596) a rozhodl, že oba Williamsy zůstanou v zadní části startovního pole. Negativně překvapil Stroll, jenž se sice postupně zlepšoval, ale kvalifikace se mu vůbec nevyvedla.
Do Q2 nepostoupili: Albon, Stroll, Bottas, Sargeant, Zhou
Q2 - 15 minutTentokrát byli na trati první Alpine a Ferrari a Ocon byl také tím, kdo na chviličku ovládl časomíru - 1:05,582. Sainz jr. ho překvapivě nepřekonal, Leclerc záhy ano, ale pak se do arény vřítil Verstappen a jasně dal najevo, kdo je v Rakousku pánem - 1:04,577 vyrazil soupeřům na určitou chvíli dech, například Pérez ztrácel na Maxe přes půl vteřiny. Norris a Piastri si vytvořili solidní základ (1:05,103 resp. 1:05,070) a jako jediní už nezkoušeli podruhé vylepšit své časy. Ferrari a Mercedesy dlouho vyčkávaly v boxech, aby nakonec jejich piloti vyjeli a dokázali se mezi oranžové vozy vmísit. Verstappen si pro jistotu pojistil své vedení (1:04,469), ale důležitější věci se odehrávaly na chvostu startovního pole. Alpiny se bily o šanci opět proniknout do Q3, ale tentokrát to vyšlo jenom Oconovi, ačkoliv piloti francouzského týmu jako jediní zvládli tři pokusy. Alonsův poslední pokus byl krajně rozháraný a veterán hlásil do boxů Aston Martinu, že byl na pokraji havárie v zatáčkách 7 a 10. Opět na poslední chvíli prošel do Q3 Nico Hülkenberg časem 1:05,262, zatímco Magnussen jako muž poslední šance stačil zajet pouze dvanáctý nejlepší výkon.
Do Q3 nepostoupili: Ricciardo, Magnussen, Cunoda, Gasly, Alonso
Q3 - 12 minutHülkenberg byl první, kdo zajel měřený výkon - a z celé Q3 byl vůbec nejhorší (1:06,004). Je ale také pravdou, že v závěru rychlého kola musel vzít na vědomí Verstappena, chystajícího se na svůj další majstrštyk. A skutečně přišel - 1:04,426. Vlastně od Q1 se obhájce titulu jenom zlepšoval. Pérez v tu chvíli vypadal jako chudý příbuzný, protože ztrácel na kolegu více než vteřinu (1:05,504). Mercedesy opět mírně vyčkávaly a Hamiltonovi se povedlo při výjezdu z boxů "vzít s sebou" zvedák a kus vysokotlaké hadice. Záhy se objevila na obrazovkách poznámka, že Brit bude po závodě prověřován za nebezpečný výjezd na trať.
Druhé pokusy už měly jediného hrdinu - Verstappena. I McLareny na něj ztrácely propastné čtyři desetiny, Piastri navíc svůj výkon, jenž ho pasoval na třetí místo (1:04,786), musel smazat za porušení traťových limitů v zatáčce 6. Leclerc v přemíře snahy byl zralý na problémy už v zatáčce 7 a vše vygradovalo v nájezdu do posledních dvou zatáček - Monačan své Ferrari nezvládl, vyjel přes kačírek do trávníku a poté na únikovou zónu. Pérez se přes veškerou snahu dokázal svým posledním pokusem zlepšit pouze minimálně - na úkor Hülkenberga.
Body se rozdělují až zítra, jak často v prohlášení říkají piloti a týmoví zástupci. Ale Verstappen dnešním výkonem podtrhl svůj solidní výkon a naznačil, že si z Rakouska může odvézt všechny zásadní trofeje.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.