Jak ten čas letí - před osmi lety po přechodu z tehdejší stáje Toro Rosso do "dospělého" Red Bullu mladíček Verstappen slavně vyhrál španělskou Grand Prix. Letos na tomto okruhu završil hattrick a zaznamenal své čtvrté zdejší vítězství.
Počasí bylo hodně podobné včerejšímu, jen se meteorologům nevydařila předpověď, jenž by mohla zdramatizovat závod - ačkoliv se nad Circuit de Catalunya honilo pár mraků, odjel se suchý závod. Všichni piloti s výjimkou Alexe Albona do něj nastoupili na nejměkčí směsi, zmíněný pilot Williamsu kvůli určitým úpravám startoval z boxu a rozhodl se začít na směsi středně tvrdé.
Od startovní čáry do první zatáčky musí pilot překonat 600 metrů. Norris z pole-position se snažil překřížit trať a dostat se přes Verstappena, ale jenom ho vytlačil na travnatý okraj a pak svůj záměr opustil. Oba se tak soustředili na svůj duel, že jim zcela unikl George Russell - přehnal se kolem nich venkem a dostal se do vedení. Ve středu pole nezkrotil Alonso svůj vůz a musel použít "nouzový" východ.
Russell odolával Verstappenovi jen do 3. kola, pak se obhájce titulu počal ostatním pilotům vzdalovat. Stále zřejmější bylo správné načasování strategie - počítalo se se dvěma pit-stopy, jenže otázkou bylo, jak je správně složit. První ze špičky zamířili do boxů Russell a Sainz jr. v 16. kole, přičemž George uhájil svou pozici jen stěží, protože mechanici měli problém s pravým zadním kolem a Brit si na odbavení počkal 6,7 vteřiny a z boxů jeli se Španělem bok po boku. Za nimi následoval Hamilton (17.), Verstappen (18.), Piastri (22.), Norris (23.) a Leclerc (25.) - takže poté bylo pořadí na trati Verstappen, Russell, Hamilton, Sainz jr., Norris, Gasly, Leclerc, Ocon, Pérez a Piastri.
Záhy však začal úřadovat Norris - předjel Sainze jr. (27.), Hamiltona (32.) a Russella (35.) - byl to úchvatný duel, jenž začal ve třetí zatáčce s táhl se až do sedmé; oba piloti si dvakrát vyměnili pozice. I to Landa trochu zdrželo, takže na Verstappena ztrácel v tu chvíli 9,3 vteřiny, ačkoliv si Max stěžoval, že pneumatiky jsou málo konzistentní. Ke druhým zastávkám zajel první Holanďan (45.) a Norris, povzbuzen týmem že nadchází rozhodující chvíle, stavěl o tři kola později - oba přezuli ze středně tvrdých na měkké. Na trať vyjížděl s odstupem přes 7 vteřiny, ale záhy začal stahovat rozdíl velmi výrazným způsobem - v 53. kole už mu na první místo chybělo 5,379 vteřiny. Verstappen byl z boxů dvakrát upozorněn, že Lando jede na doraz a nešetří pneumatiky, takže mírně přidal a rozdíl klesal pomaleji. Nakonec v závěrečných pěti kolech bylo jasné, že strategie McLarenu nevyjde a Norris, letos popáté zvolený pilotem dne, opět zůstal "jen" stříbrný.
Boj o bronzovou příčku byl záležitostí Mercedesu. Russell podruhé stavěl (opět se Sainzem jr. společně) ve 37. kole, ale nazul tvrdou směs, zatímco Hamilton ve 44. kole dostal nejměkčí. George si záhy stěžoval, že jeho pneumatiky kloužou v každé zatáčce, Hamilton si poradil se Sainzem jr. (46.) a postupně se dotáhl za týmového kolegu, jehož také v 52. kole předjel. Na Norrise však neměl nárok, naopak Russell na tvrdé směsi musel hájit své místo až do posledních metrů, protože se objevil nový soupeř.
Ferrari vlastně tři čtvrtiny závodu jelo v jakési "zemi nikoho". Na Mercedesy piloti ztráceli, postarali se o show pro diváky, když ve 3. kole Sainz jr. předjel v první zatáčce Leclerca a vozy se lehce dotkly. Protože Carlos měnil jako první ze špice, čekal ho ještě duel s Hamiltonem ve 24. kole opět v zatáčce 1, kdy ho Brit zatlačil na okraj - duel se vyšetřoval, ale bez trestu. Sainz jr. nasadil po zmíněné zastávce s Russellem také tvrdé pneumatiky, ale Leclerc ve 48. kole vsadil na nějměkčí. Byl pochopitelně rychlejší a v 55. kole došlo k výměně pozic se Sainzem jr. Charles opravdu mohutně finišoval a v posledním kole se dostal na dosah DRS k Russellovi, ale jediný reálný pokus mu nevyšel. Ještě ve snaze vyvinout tlak probrzdil v šesté zatáčce a skutečně se díval na zadní křídlo Mercedesu hodně zblízka, ale pár metrů mu nakonec chybělo.
Pérez se zpočátku závodu trápil za Hülkenbergem, ve 14. kole zkusil tým alternativní strategii a poslal ho na trať znovu na nejměkčí směsi. Pérez se tak vlastně nikdy nedostal výš než na osmé místo, navíc mu podruhé červené pneu nefungovaly podle jeho představ, takže stavěl ve 32. kole a nazul žluté - klesl na 13. místo. Poslední zastávku absolvoval v 50. kole a vrátil se opět k červené sadě, přičemž mu přinesla posun v pořadí - bezprostředně po zastávce předjel Ocona a v posledním kole si poradil s druhým vozem Alpine.
Alpine zabodovaly dvěma vozy, ale Ocon měl namále, protože se k němu v poslední třetině dotáhl solidně jednoucí Hülkenberg. Ale i když měl čtyři kola možnost využít DRS, nakonec neuspěl. Navíc Haasy opět stíhaly penalizace - Magnussenovi byl odhalen předčasný start a Hülkenberg při své druhé zastávce v 39. kole byl v boxech příliš rychlý. Kevin si trest odpykal při zastávce, Nicovi by stejně neuškodil, protože za ním jedoucí Alonso ztrácel zhruba čtvrt minuty.
Ostatní bojovali v sevřených formacích a měnili si pozice, za zmínku ještě stojí Piastriho boj, při němž zdolal Péreze (28.) - stavěl ve 22. a 47. kole v konfiguraci žlutá/červená a z desetivteřinové ztráty na Sainze jr. dokázal ukrojit téměř osm vteřin, také on by potřeboval, aby závod měl ještě dvě tři kola. Jediný dramatický moment přichystal divákům Albon, jenž začal na středně tvrdé směsi a od 19. kola absolvoval dva dlouhé stinty na měkkých pneumatikách - v 60. kole mu nevyšel nájezd do zatáčky Renault a projel se štěrkem, aniž by ale zaznamenal větší škodu. Aby byl výčet úplný, je třeba zmínit, že posledním penalizovaným pilotem byl Cunoda za stejný prohřešek jako Hülkenberg - oběma bylo pět vteřin připočteno k výsledku v cíli.
Ačkoliv Verstappen vyhrál, už to nebyl triumf s nadhledem a se zdrcujícím odstupem. Je ještě předčasné hovořit i jasném vyrovnávání, ale rozdíly mezi týmy se pozvolna zmenšují a můžeme se tedy dočkat zajímavých závodů.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.