Jak ten čas letí - před osmi lety po přechodu z tehdejší stáje Toro Rosso do "dospělého" Red Bullu mladíček Verstappen slavně vyhrál španělskou Grand Prix. Letos na tomto okruhu završil hattrick a zaznamenal své čtvrté zdejší vítězství.
Počasí bylo hodně podobné včerejšímu, jen se meteorologům nevydařila předpověď, jenž by mohla zdramatizovat závod - ačkoliv se nad Circuit de Catalunya honilo pár mraků, odjel se suchý závod. Všichni piloti s výjimkou Alexe Albona do něj nastoupili na nejměkčí směsi, zmíněný pilot Williamsu kvůli určitým úpravám startoval z boxu a rozhodl se začít na směsi středně tvrdé.
Od startovní čáry do první zatáčky musí pilot překonat 600 metrů. Norris z pole-position se snažil překřížit trať a dostat se přes Verstappena, ale jenom ho vytlačil na travnatý okraj a pak svůj záměr opustil. Oba se tak soustředili na svůj duel, že jim zcela unikl George Russell - přehnal se kolem nich venkem a dostal se do vedení. Ve středu pole nezkrotil Alonso svůj vůz a musel použít "nouzový" východ.
Russell odolával Verstappenovi jen do 3. kola, pak se obhájce titulu počal ostatním pilotům vzdalovat. Stále zřejmější bylo správné načasování strategie - počítalo se se dvěma pit-stopy, jenže otázkou bylo, jak je správně složit. První ze špičky zamířili do boxů Russell a Sainz jr. v 16. kole, přičemž George uhájil svou pozici jen stěží, protože mechanici měli problém s pravým zadním kolem a Brit si na odbavení počkal 6,7 vteřiny a z boxů jeli se Španělem bok po boku. Za nimi následoval Hamilton (17.), Verstappen (18.), Piastri (22.), Norris (23.) a Leclerc (25.) - takže poté bylo pořadí na trati Verstappen, Russell, Hamilton, Sainz jr., Norris, Gasly, Leclerc, Ocon, Pérez a Piastri.
Záhy však začal úřadovat Norris - předjel Sainze jr. (27.), Hamiltona (32.) a Russella (35.) - byl to úchvatný duel, jenž začal ve třetí zatáčce s táhl se až do sedmé; oba piloti si dvakrát vyměnili pozice. I to Landa trochu zdrželo, takže na Verstappena ztrácel v tu chvíli 9,3 vteřiny, ačkoliv si Max stěžoval, že pneumatiky jsou málo konzistentní. Ke druhým zastávkám zajel první Holanďan (45.) a Norris, povzbuzen týmem že nadchází rozhodující chvíle, stavěl o tři kola později - oba přezuli ze středně tvrdých na měkké. Na trať vyjížděl s odstupem přes 7 vteřiny, ale záhy začal stahovat rozdíl velmi výrazným způsobem - v 53. kole už mu na první místo chybělo 5,379 vteřiny. Verstappen byl z boxů dvakrát upozorněn, že Lando jede na doraz a nešetří pneumatiky, takže mírně přidal a rozdíl klesal pomaleji. Nakonec v závěrečných pěti kolech bylo jasné, že strategie McLarenu nevyjde a Norris, letos popáté zvolený pilotem dne, opět zůstal "jen" stříbrný.
Boj o bronzovou příčku byl záležitostí Mercedesu. Russell podruhé stavěl (opět se Sainzem jr. společně) ve 37. kole, ale nazul tvrdou směs, zatímco Hamilton ve 44. kole dostal nejměkčí. George si záhy stěžoval, že jeho pneumatiky kloužou v každé zatáčce, Hamilton si poradil se Sainzem jr. (46.) a postupně se dotáhl za týmového kolegu, jehož také v 52. kole předjel. Na Norrise však neměl nárok, naopak Russell na tvrdé směsi musel hájit své místo až do posledních metrů, protože se objevil nový soupeř.
Ferrari vlastně tři čtvrtiny závodu jelo v jakési "zemi nikoho". Na Mercedesy piloti ztráceli, postarali se o show pro diváky, když ve 3. kole Sainz jr. předjel v první zatáčce Leclerca a vozy se lehce dotkly. Protože Carlos měnil jako první ze špice, čekal ho ještě duel s Hamiltonem ve 24. kole opět v zatáčce 1, kdy ho Brit zatlačil na okraj - duel se vyšetřoval, ale bez trestu. Sainz jr. nasadil po zmíněné zastávce s Russellem také tvrdé pneumatiky, ale Leclerc ve 48. kole vsadil na nějměkčí. Byl pochopitelně rychlejší a v 55. kole došlo k výměně pozic se Sainzem jr. Charles opravdu mohutně finišoval a v posledním kole se dostal na dosah DRS k Russellovi, ale jediný reálný pokus mu nevyšel. Ještě ve snaze vyvinout tlak probrzdil v šesté zatáčce a skutečně se díval na zadní křídlo Mercedesu hodně zblízka, ale pár metrů mu nakonec chybělo.
Pérez se zpočátku závodu trápil za Hülkenbergem, ve 14. kole zkusil tým alternativní strategii a poslal ho na trať znovu na nejměkčí směsi. Pérez se tak vlastně nikdy nedostal výš než na osmé místo, navíc mu podruhé červené pneu nefungovaly podle jeho představ, takže stavěl ve 32. kole a nazul žluté - klesl na 13. místo. Poslední zastávku absolvoval v 50. kole a vrátil se opět k červené sadě, přičemž mu přinesla posun v pořadí - bezprostředně po zastávce předjel Ocona a v posledním kole si poradil s druhým vozem Alpine.
Alpine zabodovaly dvěma vozy, ale Ocon měl namále, protože se k němu v poslední třetině dotáhl solidně jednoucí Hülkenberg. Ale i když měl čtyři kola možnost využít DRS, nakonec neuspěl. Navíc Haasy opět stíhaly penalizace - Magnussenovi byl odhalen předčasný start a Hülkenberg při své druhé zastávce v 39. kole byl v boxech příliš rychlý. Kevin si trest odpykal při zastávce, Nicovi by stejně neuškodil, protože za ním jedoucí Alonso ztrácel zhruba čtvrt minuty.
Ostatní bojovali v sevřených formacích a měnili si pozice, za zmínku ještě stojí Piastriho boj, při němž zdolal Péreze (28.) - stavěl ve 22. a 47. kole v konfiguraci žlutá/červená a z desetivteřinové ztráty na Sainze jr. dokázal ukrojit téměř osm vteřin, také on by potřeboval, aby závod měl ještě dvě tři kola. Jediný dramatický moment přichystal divákům Albon, jenž začal na středně tvrdé směsi a od 19. kola absolvoval dva dlouhé stinty na měkkých pneumatikách - v 60. kole mu nevyšel nájezd do zatáčky Renault a projel se štěrkem, aniž by ale zaznamenal větší škodu. Aby byl výčet úplný, je třeba zmínit, že posledním penalizovaným pilotem byl Cunoda za stejný prohřešek jako Hülkenberg - oběma bylo pět vteřin připočteno k výsledku v cíli.
Ačkoliv Verstappen vyhrál, už to nebyl triumf s nadhledem a se zdrcujícím odstupem. Je ještě předčasné hovořit i jasném vyrovnávání, ale rozdíly mezi týmy se pozvolna zmenšují a můžeme se tedy dočkat zajímavých závodů.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.