Druhý trénink kořistí Hamiltona, překvapením bezesporu Alpine

Pierre Gasly se na katalánském okruhu vytáhl (ilustrační foto)
Pierre Gasly se na katalánském okruhu vytáhl (ilustrační foto), foto: Alpine F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 21. června 2024 18:20
Sdílej:

Bývaly časy, kdy se piloti se zalíbením shromáždili před obrazovkami a sledovali zápasy fotbalových šampionátů. Druhý trénink se vešel mezi dvě utkání, ovšem ani v jednom neměla současná smečka F1 svého přímého favorita, snad jen u Red Bullu mohli držet palce Rakušanům, kteří začali hrát po skončení tréninku.

Druhý trénink se odehrával za slunného počasí, teplota vystoupala na příjemných 24°C (trať byla podstatně teplejší - 43°C), vlhkost vzduchu činila 54 % a vanul poměrně silný vítr o síle 15,8 km/h. Piloti opět nazuli pneumatiky o tvrdosti C3-C1.

Hamilton byl na trati první a také mu patřil premiérový měřený čas - 1:15,057, ovšem vzápětí ho překonal Norris (1:14,197), ovšem tyto časy nebyly nijak průkazné, protože až na piloty Williamsu a Piastriho nasadili všichni středně tvrdou směs. Nejlépe se na ní vedlo Russellovi (1:14,089), naopak další z nepovedených vstupů do tréninku zaznamenal Pérez čase podstatně horším (1:15,460). Většina zúčastněných zajela jeden až dva časy, největší problémy měli muži za volanty svých vozů v zatáčkách 9 a 10, kde se často za koly jejich vozů prášilo.

Po první dvacetiminutovce se celé pole stáhlo do boxů a nastala desetiminutovka "kvalifikačních" pokusů. První na červených pneu vyrazil Sargeant (1:15,070), ale hodnotný výkon předložil vzápětí Sainz jr., jemuž se podařily všechny fialové sektory. Nicméně Hamilton ukázal svou sílu a po několika minutách mu jeho čas sebral. Vůbec poslední, kdo zajel čas na nejměkčí směsi byl Pérez, ale opět se ztratil až v druhé desítce.

Druhou polovinu pak piloti věnovali kvalifikačním simulacím, někteří nazuli měkkou, jiní středně tvrdou směs, ale časy už zůstávaly stejné a nikdo neměl snahu se zlepšovat - většinou na nejlepší Hamiltonův čas ztráceli pět až sedm vteřin. Pokud bychom měli hovořit o nějakém překvapení, pak to zcela určitě byly vozy Alpine a zejména Pierre Gasly, jenž si s časem na měkké směsi dával načas a zajel ho jako předposlední; stejně tak se dost vysoko prodral i Bottas.

Rozpaky vládly u Red Bullu, kde si Verstappen stěžoval na chování vozu při výjezdu ze zatáček. Ačkoliv na trati bylo poměrně rušno, jedinou stížnost vyslal do radiokomunikace Zhou, jemuž bránil v rychlejšímu pohybu Cunoda. Nemile určitě byli překvapeni piloti Williamsu na samotném chvostu, stejně jak i Stroll, jenž působil hodně rozpačitě.

Stalo se