Pouhých 150 minut po prvním tréninku se vydali piloti opět na sluncem zalitou trať v Imole, aby se tentokrát pokusili přiblížit kvalifikační době. Podruhé se mohli radovat místní tifosi, zatímco Red Bull i nadále ztrácel.
Oproti času krátce po poledni se teploty příliš nezměnily, vítr poněkud zeslabil na intenzitě a piloti prakticky hned od počátku atakovali nejlepší časy z prvního tréninku. Tentokrát většina přítomných zvolila středně tvrdé pneumatiky, zatímco Mercedes zvolil známé vice versa - nasadil tvrdou směs. První měřený čas zaznamenal velmi agilní Cunoda - 1:17,672 - a krátce po něm se na displejích objevily i výkony ostatních, pohybujících se stále blíže hodnotě 1:17,0. Jako první ji překonal na žlutých pneumatikách Leclerc (1:16,946) a v tomto směru ho dokázal napodobit pouze dvěma pokusy Verstappen (1:16,930 a 1:16,734). Leclerc ovšem hozenou rukavici zvedl a ještě před koncem první třetiny zaznamenal prozatím vedoucí výkon 1:16,677. Malým "oživením" tohoto úseku byly Gaslyho hodiny za šikanou Alta a Alonsovo "žalování" na Hamiltona: "Myslí si, že je na trati sám, ale v předchozím kole mě zdržel v zatáčce 12 a teď v sedmičce," hlásil veterán na boxovou zídku.
Do druhé třetiny tréninku nazuli prakticky všichni měkkou směs a první měřitelný výkon zajel Russell - 1:16,820. Poté padaly lepší časy, opět se vytáhl Cunoda, ale Leclercův nejlepší čas nedokázal porazit. Otázkou je, zda by do pořadí nepromluvil Norris, jemuž se na středně tvrdé směsi podařilo zajet dva nejrychlejší sektory, ale nevyšel mu výjezd ze zatáčky Rivazza a před nájezdem na cílovou rovinku se dostal všemi koly mimo trať, proto raději rovnou zamířil do boxů. Více než dvacet minut se intenzivně pracovalo na obou Williamsech: Albon vyjel na trať až po 24 minutách a Sargeant krátce po něm. Promeškané minuty jim evidentně chyběly.
Jak se ukázalo, největším problémem byla pro piloty Variante Alta, mnoho jich tu doslova přeskákalo druhý obrubník, Carlos Sainz jr., na nějž v boxech "dohlížel" otec, tu napodobil svůj průjezd z prvního tréninku a tím si zničil svůj druhý rychlý pokus. Verstappen si stěžoval na malou přilnavost předku svého vozu a víceméně se trápil. To nakonec dokázal i pět minut před koncem, kdy vyjel v dvojzatáčce Rivazza zcela mimo trať a při návratu málem kolidoval s Ricciardem. Také Hamilton po trati solidně povlával, takže neohrozil překvapivé prozatímní stupně vítězů, kde se příznivcům McLarenu určitě líbilo umístění Piastriho, jenž měl štěstí na zcela volnou trať.
Poslední dvacetiminutovku věnovaly týmy delším stintům, takže časy byly o dvě až tři vteřiny pomalejší. Norris vlastně neměl šanci dokázat, jak mu Imola sedí, protože na nejměkčí směsi vyjel až v posledních dvou minutách a bohužel se lapil do značného provozu. Poslední možné rychlé kolo odjel povětšinou za Zhouem a až za Variante Alta ho předjel, ovšem čas 1:20,770 byl důsledkem tohoto "souboje".
Kromě Cunody se vytáhl i Nico Hülkenberg, jenž tu absolvuje ve své dlouhé kariéře první závodní víkend. Zpočátku nebyly jeho časy nijak reprezentativní, ale na nejměkčí směsi se mu dařilo. Ovšem podstatně větším překvapením je Juki Cunoda, jehož časy většinou znamenaly pohyb v TOP 5. Japonec ovšem stejně jako Leclerc a Pérez bude po skončení tréninku vyšetřován kvůli nebezpečnému vypuštění na pit-lane.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.