Pouhých 150 minut po prvním tréninku se vydali piloti opět na sluncem zalitou trať v Imole, aby se tentokrát pokusili přiblížit kvalifikační době. Podruhé se mohli radovat místní tifosi, zatímco Red Bull i nadále ztrácel.
Oproti času krátce po poledni se teploty příliš nezměnily, vítr poněkud zeslabil na intenzitě a piloti prakticky hned od počátku atakovali nejlepší časy z prvního tréninku. Tentokrát většina přítomných zvolila středně tvrdé pneumatiky, zatímco Mercedes zvolil známé vice versa - nasadil tvrdou směs. První měřený čas zaznamenal velmi agilní Cunoda - 1:17,672 - a krátce po něm se na displejích objevily i výkony ostatních, pohybujících se stále blíže hodnotě 1:17,0. Jako první ji překonal na žlutých pneumatikách Leclerc (1:16,946) a v tomto směru ho dokázal napodobit pouze dvěma pokusy Verstappen (1:16,930 a 1:16,734). Leclerc ovšem hozenou rukavici zvedl a ještě před koncem první třetiny zaznamenal prozatím vedoucí výkon 1:16,677. Malým "oživením" tohoto úseku byly Gaslyho hodiny za šikanou Alta a Alonsovo "žalování" na Hamiltona: "Myslí si, že je na trati sám, ale v předchozím kole mě zdržel v zatáčce 12 a teď v sedmičce," hlásil veterán na boxovou zídku.
Do druhé třetiny tréninku nazuli prakticky všichni měkkou směs a první měřitelný výkon zajel Russell - 1:16,820. Poté padaly lepší časy, opět se vytáhl Cunoda, ale Leclercův nejlepší čas nedokázal porazit. Otázkou je, zda by do pořadí nepromluvil Norris, jemuž se na středně tvrdé směsi podařilo zajet dva nejrychlejší sektory, ale nevyšel mu výjezd ze zatáčky Rivazza a před nájezdem na cílovou rovinku se dostal všemi koly mimo trať, proto raději rovnou zamířil do boxů. Více než dvacet minut se intenzivně pracovalo na obou Williamsech: Albon vyjel na trať až po 24 minutách a Sargeant krátce po něm. Promeškané minuty jim evidentně chyběly.
Jak se ukázalo, největším problémem byla pro piloty Variante Alta, mnoho jich tu doslova přeskákalo druhý obrubník, Carlos Sainz jr., na nějž v boxech "dohlížel" otec, tu napodobil svůj průjezd z prvního tréninku a tím si zničil svůj druhý rychlý pokus. Verstappen si stěžoval na malou přilnavost předku svého vozu a víceméně se trápil. To nakonec dokázal i pět minut před koncem, kdy vyjel v dvojzatáčce Rivazza zcela mimo trať a při návratu málem kolidoval s Ricciardem. Také Hamilton po trati solidně povlával, takže neohrozil překvapivé prozatímní stupně vítězů, kde se příznivcům McLarenu určitě líbilo umístění Piastriho, jenž měl štěstí na zcela volnou trať.
Poslední dvacetiminutovku věnovaly týmy delším stintům, takže časy byly o dvě až tři vteřiny pomalejší. Norris vlastně neměl šanci dokázat, jak mu Imola sedí, protože na nejměkčí směsi vyjel až v posledních dvou minutách a bohužel se lapil do značného provozu. Poslední možné rychlé kolo odjel povětšinou za Zhouem a až za Variante Alta ho předjel, ovšem čas 1:20,770 byl důsledkem tohoto "souboje".
Kromě Cunody se vytáhl i Nico Hülkenberg, jenž tu absolvuje ve své dlouhé kariéře první závodní víkend. Zpočátku nebyly jeho časy nijak reprezentativní, ale na nejměkčí směsi se mu dařilo. Ovšem podstatně větším překvapením je Juki Cunoda, jehož časy většinou znamenaly pohyb v TOP 5. Japonec ovšem stejně jako Leclerc a Pérez bude po skončení tréninku vyšetřován kvůli nebezpečnému vypuštění na pit-lane.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.