Několik desítek minut po skončeném sprintu usedli piloti opět do svých vozů a pustili se do boje o nejlepší postavení pro zítřejší závod. Byla ale možná vidět mírná únava materiálu, což se prokázalo v poslední části kvalifikace.
Podmínky v Miami se ani pro kvalifikaci příliš nezměnily - stabilních 29°C, trať byla o něco teplejší (48°C) a opět jsme se obešli prakticky bez větru. K dispozici měli piloti pneumatiky škály C4-C2, ale dalo se předpokládat, že většinou budou využívány nejměkčí, tedy červené gumy.
Q1 - 18 minutPřekvapivě nikdo nečekal, pit-lane se zaplnila a to neslo i drobné zmatky: mechanici Sauberu vypustili Zhoua do cesty Ricciardovi, ale vše se obešlo bez kontaktu. První byl na trati domácí Sargeant, ale v závěru měřeného kola ho mírně rozhodil Leclerc, takže svou snahu vzdal. Základní čas tak stanovil Magnussen (1:29,015), ale bylo jasné, že to je pouhé provizorium. Většina pilotů si první pokusy odjela na použitých pneumatikách, proto se časy nedostaly přes hranici 1:28,0 - nejblíže k tomuto limitu měl Verstappen (1:28,023), následovaný oběma Ferrari (Sainz jr - 1:28,159; Leclerc 1:28,183).
Teprve druhé pokusy už provázelo zrychlení a jestliže Verstappen v klidu zajel 1:27,689 (pod 1:28,0 se dostali ještě Sainz a Pérez), pozornost se přenesla na opačný konec startovního pole, kde se o Q2 rval především Sargeant. Poslední pokusy nejohroženější pětice však nedopadly dobře, což šokovalo zejména u hrdiny sprintu Ricciarda, jenž zajel čas o 0,476 vteřiny horší než v kvalifikaci na sprint. Dost možná to byl důsledek škrtnutí o bariéru v zatáčce 16, stejně jako o den dříve.
Do Q2 nepostoupili: Bottas, Sargeant, Ricciardo, Magnussen, Zhou
Q2 - 15 minutTentokrát si diváci počkali téměř tři minuty, než se začala smečka F1 trousit na trať - v čele s Cunodou a Strollem, poslední pak byl Albon. Tentokrát už byly časy podstatně reprezentativnější a piloti Ferrari a McLarenu dokonce vsadili jen na jeden pokus - tím se do čela vyhoupl Leclerc (1:27,533) v zádech s Verstappenem (1:27,566). Nevedlo se Hamiltonovi, stěžoval si na malý přítlak, ještě hůře ale dopadl Albon - tomu nevyšel průjezd zatáčkou 17 a zastavil se nosem těsně u bariéry. Musel couvat a zbyl mu tak jediný pokus záchrany.
Zajímavě pojali boj o pozice u McLarenu, když poslali na okruh Norrise na středně tvrdé směsi. A Lando zajel opravdu výborný čas (1:27,871). Na jeden pokus uprostřed Q2 vsadil optimisticky Hülkenberg a jeho vabank mu vyšel, protože ani piloti Alpine, ani Aston Martiinu už se v závěrečných pokusech nezlepšili natolik, aby pilota Haasu zdolali. Zachránil se i Hamilton, jenž nečekaně vystřihl třetí nejlepší čas (1:27,697) a na chvíli rozehnal chmury na tváři Toto Wolffa
Do Q3 nepostoupili: Stroll, Gasly, Ocon, Albon, Alonso
Q3 - 12 minutHülkenberg s Cunodou, jako by věděli, že budou bojovat o postavení v páté řadě, vyjeli jako první. Norris měl opět pro úvodní pokus středně tvrdou směs a tým ho povzbuzoval, že výsledky jsou opravdu velmi dobré (ale horší než v Q2). Hamilton se smýkl v zatáčce 11 a nadále žehral na chování vozu. První matchball zahrál Verstappen, ale Leclerc mu byl nadále na dosah. Situaci nijak neovlivnila ani Hülkenbergova stížnost, že mu v zatáčce 17 při rychlém pokusu Sainz jr. pozdě uvolnil volný pruh.
Čekalo se, jak rozhodnou závěrečné pokusy, ale k velkému překvapení - Verstappen hovořil o velké degradaci pneumatik - se žádná velká zlepšení nekonala. Povedlo se to jenom Pérezovi, ale ani to mu nestačilo na TOP3, Hamiltonovi, jenž se na poslední chvíli prosmýkl před Hülkenberga s Cunodou - na žlutých pneumatikách! Na těch nejměkčích byl o 0,716 pomalejší než v Q2! Hülkenberg a Cunoda se sice také zlepšili, ale pátá řada je nakonec neminula. Piastri dokonce jako jediný vůbec podruhé štěstí nezkusil...
Verstappen sice vybojoval premiérové pole-position na okruhu v Miami, ale neustále musí počítat s tím, že Ferrari nesložilo definitivně zbraně.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.