Několik desítek minut po skončeném sprintu usedli piloti opět do svých vozů a pustili se do boje o nejlepší postavení pro zítřejší závod. Byla ale možná vidět mírná únava materiálu, což se prokázalo v poslední části kvalifikace.
Podmínky v Miami se ani pro kvalifikaci příliš nezměnily - stabilních 29°C, trať byla o něco teplejší (48°C) a opět jsme se obešli prakticky bez větru. K dispozici měli piloti pneumatiky škály C4-C2, ale dalo se předpokládat, že většinou budou využívány nejměkčí, tedy červené gumy.
Q1 - 18 minutPřekvapivě nikdo nečekal, pit-lane se zaplnila a to neslo i drobné zmatky: mechanici Sauberu vypustili Zhoua do cesty Ricciardovi, ale vše se obešlo bez kontaktu. První byl na trati domácí Sargeant, ale v závěru měřeného kola ho mírně rozhodil Leclerc, takže svou snahu vzdal. Základní čas tak stanovil Magnussen (1:29,015), ale bylo jasné, že to je pouhé provizorium. Většina pilotů si první pokusy odjela na použitých pneumatikách, proto se časy nedostaly přes hranici 1:28,0 - nejblíže k tomuto limitu měl Verstappen (1:28,023), následovaný oběma Ferrari (Sainz jr - 1:28,159; Leclerc 1:28,183).
Teprve druhé pokusy už provázelo zrychlení a jestliže Verstappen v klidu zajel 1:27,689 (pod 1:28,0 se dostali ještě Sainz a Pérez), pozornost se přenesla na opačný konec startovního pole, kde se o Q2 rval především Sargeant. Poslední pokusy nejohroženější pětice však nedopadly dobře, což šokovalo zejména u hrdiny sprintu Ricciarda, jenž zajel čas o 0,476 vteřiny horší než v kvalifikaci na sprint. Dost možná to byl důsledek škrtnutí o bariéru v zatáčce 16, stejně jako o den dříve.
Do Q2 nepostoupili: Bottas, Sargeant, Ricciardo, Magnussen, Zhou
Q2 - 15 minutTentokrát si diváci počkali téměř tři minuty, než se začala smečka F1 trousit na trať - v čele s Cunodou a Strollem, poslední pak byl Albon. Tentokrát už byly časy podstatně reprezentativnější a piloti Ferrari a McLarenu dokonce vsadili jen na jeden pokus - tím se do čela vyhoupl Leclerc (1:27,533) v zádech s Verstappenem (1:27,566). Nevedlo se Hamiltonovi, stěžoval si na malý přítlak, ještě hůře ale dopadl Albon - tomu nevyšel průjezd zatáčkou 17 a zastavil se nosem těsně u bariéry. Musel couvat a zbyl mu tak jediný pokus záchrany.
Zajímavě pojali boj o pozice u McLarenu, když poslali na okruh Norrise na středně tvrdé směsi. A Lando zajel opravdu výborný čas (1:27,871). Na jeden pokus uprostřed Q2 vsadil optimisticky Hülkenberg a jeho vabank mu vyšel, protože ani piloti Alpine, ani Aston Martiinu už se v závěrečných pokusech nezlepšili natolik, aby pilota Haasu zdolali. Zachránil se i Hamilton, jenž nečekaně vystřihl třetí nejlepší čas (1:27,697) a na chvíli rozehnal chmury na tváři Toto Wolffa
Do Q3 nepostoupili: Stroll, Gasly, Ocon, Albon, Alonso
Q3 - 12 minutHülkenberg s Cunodou, jako by věděli, že budou bojovat o postavení v páté řadě, vyjeli jako první. Norris měl opět pro úvodní pokus středně tvrdou směs a tým ho povzbuzoval, že výsledky jsou opravdu velmi dobré (ale horší než v Q2). Hamilton se smýkl v zatáčce 11 a nadále žehral na chování vozu. První matchball zahrál Verstappen, ale Leclerc mu byl nadále na dosah. Situaci nijak neovlivnila ani Hülkenbergova stížnost, že mu v zatáčce 17 při rychlém pokusu Sainz jr. pozdě uvolnil volný pruh.
Čekalo se, jak rozhodnou závěrečné pokusy, ale k velkému překvapení - Verstappen hovořil o velké degradaci pneumatik - se žádná velká zlepšení nekonala. Povedlo se to jenom Pérezovi, ale ani to mu nestačilo na TOP3, Hamiltonovi, jenž se na poslední chvíli prosmýkl před Hülkenberga s Cunodou - na žlutých pneumatikách! Na těch nejměkčích byl o 0,716 pomalejší než v Q2! Hülkenberg a Cunoda se sice také zlepšili, ale pátá řada je nakonec neminula. Piastri dokonce jako jediný vůbec podruhé štěstí nezkusil...
Verstappen sice vybojoval premiérové pole-position na okruhu v Miami, ale neustále musí počítat s tím, že Ferrari nesložilo definitivně zbraně.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.