Několik desítek minut po skončeném sprintu usedli piloti opět do svých vozů a pustili se do boje o nejlepší postavení pro zítřejší závod. Byla ale možná vidět mírná únava materiálu, což se prokázalo v poslední části kvalifikace.
Podmínky v Miami se ani pro kvalifikaci příliš nezměnily - stabilních 29°C, trať byla o něco teplejší (48°C) a opět jsme se obešli prakticky bez větru. K dispozici měli piloti pneumatiky škály C4-C2, ale dalo se předpokládat, že většinou budou využívány nejměkčí, tedy červené gumy.
Q1 - 18 minutPřekvapivě nikdo nečekal, pit-lane se zaplnila a to neslo i drobné zmatky: mechanici Sauberu vypustili Zhoua do cesty Ricciardovi, ale vše se obešlo bez kontaktu. První byl na trati domácí Sargeant, ale v závěru měřeného kola ho mírně rozhodil Leclerc, takže svou snahu vzdal. Základní čas tak stanovil Magnussen (1:29,015), ale bylo jasné, že to je pouhé provizorium. Většina pilotů si první pokusy odjela na použitých pneumatikách, proto se časy nedostaly přes hranici 1:28,0 - nejblíže k tomuto limitu měl Verstappen (1:28,023), následovaný oběma Ferrari (Sainz jr - 1:28,159; Leclerc 1:28,183).
Teprve druhé pokusy už provázelo zrychlení a jestliže Verstappen v klidu zajel 1:27,689 (pod 1:28,0 se dostali ještě Sainz a Pérez), pozornost se přenesla na opačný konec startovního pole, kde se o Q2 rval především Sargeant. Poslední pokusy nejohroženější pětice však nedopadly dobře, což šokovalo zejména u hrdiny sprintu Ricciarda, jenž zajel čas o 0,476 vteřiny horší než v kvalifikaci na sprint. Dost možná to byl důsledek škrtnutí o bariéru v zatáčce 16, stejně jako o den dříve.
Do Q2 nepostoupili: Bottas, Sargeant, Ricciardo, Magnussen, Zhou
Q2 - 15 minutTentokrát si diváci počkali téměř tři minuty, než se začala smečka F1 trousit na trať - v čele s Cunodou a Strollem, poslední pak byl Albon. Tentokrát už byly časy podstatně reprezentativnější a piloti Ferrari a McLarenu dokonce vsadili jen na jeden pokus - tím se do čela vyhoupl Leclerc (1:27,533) v zádech s Verstappenem (1:27,566). Nevedlo se Hamiltonovi, stěžoval si na malý přítlak, ještě hůře ale dopadl Albon - tomu nevyšel průjezd zatáčkou 17 a zastavil se nosem těsně u bariéry. Musel couvat a zbyl mu tak jediný pokus záchrany.
Zajímavě pojali boj o pozice u McLarenu, když poslali na okruh Norrise na středně tvrdé směsi. A Lando zajel opravdu výborný čas (1:27,871). Na jeden pokus uprostřed Q2 vsadil optimisticky Hülkenberg a jeho vabank mu vyšel, protože ani piloti Alpine, ani Aston Martiinu už se v závěrečných pokusech nezlepšili natolik, aby pilota Haasu zdolali. Zachránil se i Hamilton, jenž nečekaně vystřihl třetí nejlepší čas (1:27,697) a na chvíli rozehnal chmury na tváři Toto Wolffa
Do Q3 nepostoupili: Stroll, Gasly, Ocon, Albon, Alonso
Q3 - 12 minutHülkenberg s Cunodou, jako by věděli, že budou bojovat o postavení v páté řadě, vyjeli jako první. Norris měl opět pro úvodní pokus středně tvrdou směs a tým ho povzbuzoval, že výsledky jsou opravdu velmi dobré (ale horší než v Q2). Hamilton se smýkl v zatáčce 11 a nadále žehral na chování vozu. První matchball zahrál Verstappen, ale Leclerc mu byl nadále na dosah. Situaci nijak neovlivnila ani Hülkenbergova stížnost, že mu v zatáčce 17 při rychlém pokusu Sainz jr. pozdě uvolnil volný pruh.
Čekalo se, jak rozhodnou závěrečné pokusy, ale k velkému překvapení - Verstappen hovořil o velké degradaci pneumatik - se žádná velká zlepšení nekonala. Povedlo se to jenom Pérezovi, ale ani to mu nestačilo na TOP3, Hamiltonovi, jenž se na poslední chvíli prosmýkl před Hülkenberga s Cunodou - na žlutých pneumatikách! Na těch nejměkčích byl o 0,716 pomalejší než v Q2! Hülkenberg a Cunoda se sice také zlepšili, ale pátá řada je nakonec neminula. Piastri dokonce jako jediný vůbec podruhé štěstí nezkusil...
Verstappen sice vybojoval premiérové pole-position na okruhu v Miami, ale neustále musí počítat s tím, že Ferrari nesložilo definitivně zbraně.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.