Několik desítek minut po skončeném sprintu usedli piloti opět do svých vozů a pustili se do boje o nejlepší postavení pro zítřejší závod. Byla ale možná vidět mírná únava materiálu, což se prokázalo v poslední části kvalifikace.
Podmínky v Miami se ani pro kvalifikaci příliš nezměnily - stabilních 29°C, trať byla o něco teplejší (48°C) a opět jsme se obešli prakticky bez větru. K dispozici měli piloti pneumatiky škály C4-C2, ale dalo se předpokládat, že většinou budou využívány nejměkčí, tedy červené gumy.
Q1 - 18 minutPřekvapivě nikdo nečekal, pit-lane se zaplnila a to neslo i drobné zmatky: mechanici Sauberu vypustili Zhoua do cesty Ricciardovi, ale vše se obešlo bez kontaktu. První byl na trati domácí Sargeant, ale v závěru měřeného kola ho mírně rozhodil Leclerc, takže svou snahu vzdal. Základní čas tak stanovil Magnussen (1:29,015), ale bylo jasné, že to je pouhé provizorium. Většina pilotů si první pokusy odjela na použitých pneumatikách, proto se časy nedostaly přes hranici 1:28,0 - nejblíže k tomuto limitu měl Verstappen (1:28,023), následovaný oběma Ferrari (Sainz jr - 1:28,159; Leclerc 1:28,183).
Teprve druhé pokusy už provázelo zrychlení a jestliže Verstappen v klidu zajel 1:27,689 (pod 1:28,0 se dostali ještě Sainz a Pérez), pozornost se přenesla na opačný konec startovního pole, kde se o Q2 rval především Sargeant. Poslední pokusy nejohroženější pětice však nedopadly dobře, což šokovalo zejména u hrdiny sprintu Ricciarda, jenž zajel čas o 0,476 vteřiny horší než v kvalifikaci na sprint. Dost možná to byl důsledek škrtnutí o bariéru v zatáčce 16, stejně jako o den dříve.
Do Q2 nepostoupili: Bottas, Sargeant, Ricciardo, Magnussen, Zhou
Q2 - 15 minutTentokrát si diváci počkali téměř tři minuty, než se začala smečka F1 trousit na trať - v čele s Cunodou a Strollem, poslední pak byl Albon. Tentokrát už byly časy podstatně reprezentativnější a piloti Ferrari a McLarenu dokonce vsadili jen na jeden pokus - tím se do čela vyhoupl Leclerc (1:27,533) v zádech s Verstappenem (1:27,566). Nevedlo se Hamiltonovi, stěžoval si na malý přítlak, ještě hůře ale dopadl Albon - tomu nevyšel průjezd zatáčkou 17 a zastavil se nosem těsně u bariéry. Musel couvat a zbyl mu tak jediný pokus záchrany.
Zajímavě pojali boj o pozice u McLarenu, když poslali na okruh Norrise na středně tvrdé směsi. A Lando zajel opravdu výborný čas (1:27,871). Na jeden pokus uprostřed Q2 vsadil optimisticky Hülkenberg a jeho vabank mu vyšel, protože ani piloti Alpine, ani Aston Martiinu už se v závěrečných pokusech nezlepšili natolik, aby pilota Haasu zdolali. Zachránil se i Hamilton, jenž nečekaně vystřihl třetí nejlepší čas (1:27,697) a na chvíli rozehnal chmury na tváři Toto Wolffa
Do Q3 nepostoupili: Stroll, Gasly, Ocon, Albon, Alonso
Q3 - 12 minutHülkenberg s Cunodou, jako by věděli, že budou bojovat o postavení v páté řadě, vyjeli jako první. Norris měl opět pro úvodní pokus středně tvrdou směs a tým ho povzbuzoval, že výsledky jsou opravdu velmi dobré (ale horší než v Q2). Hamilton se smýkl v zatáčce 11 a nadále žehral na chování vozu. První matchball zahrál Verstappen, ale Leclerc mu byl nadále na dosah. Situaci nijak neovlivnila ani Hülkenbergova stížnost, že mu v zatáčce 17 při rychlém pokusu Sainz jr. pozdě uvolnil volný pruh.
Čekalo se, jak rozhodnou závěrečné pokusy, ale k velkému překvapení - Verstappen hovořil o velké degradaci pneumatik - se žádná velká zlepšení nekonala. Povedlo se to jenom Pérezovi, ale ani to mu nestačilo na TOP3, Hamiltonovi, jenž se na poslední chvíli prosmýkl před Hülkenberga s Cunodou - na žlutých pneumatikách! Na těch nejměkčích byl o 0,716 pomalejší než v Q2! Hülkenberg a Cunoda se sice také zlepšili, ale pátá řada je nakonec neminula. Piastri dokonce jako jediný vůbec podruhé štěstí nezkusil...
Verstappen sice vybojoval premiérové pole-position na okruhu v Miami, ale neustále musí počítat s tím, že Ferrari nesložilo definitivně zbraně.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.