Naposledy se v Las Vegas formule 1 proháněla v roce 1982 a vítězně cílem projel Michele Alboreto na Tyrrellu. Jak se časy mění dokazuje fakt, že z tehdejšího startovního pole do dnešních časů "přežily" pouze týmy Williams, McLaren, Alfa Romeo a samozřejmě Ferrari.
Počasí se příliš nezměnilo, i když teplota neznatelně vystoupala na 18°C (trať měla o stupínek víc) - naštěstí se nenaplnily prognózy, že se budeme limitně blížit bodu mrazu. Startovní pole rozdělilo i použití výrobků Pirelli ve škále C5 - C3: tři čtvrtiny vsadily na žlutou směs, proti proudu šli Cunoda a Stroll na nejměkčí; Hamilton, Zhou a Piastri naopak měli na svých vozech bíle označené pneu.
Očekávalo se, co se stane na startu a drama se přeneslo hned do první zatáčky: Verstappen zvnitřku vytlačil Leclerca až za okraj, daleko dramatičtější situace se odehrála ve středu pole. Sainz jr. ťukl do Alonsova levého zadního kola a oba se roztočili, do Fernandova vozu nos k nosu narazil ještě Bottas. Ještě v průběhu prvního kola tak proběhl krátký režim virtuálního safety caru, ten skutečný už diváci na trati viděli od 3. kola, kdy Norrisovi před 12. zatáčkou "ujel" jeho McLaren pod rukama a vycestoval až do bariéry v únikové zóně. Pilot byl v pořádku, vozu chybělo zadní kolo. Hamilton si stěžoval, že nejspíš najel na nějaké trosky a ty mu poškodily přední křídlo.
Restart na začátku 7. kola přinesl především boje v druhé pětici, kde se Haasy marně snažily zabránit propadu, stejně jako Sargeant. Verstappenovi přišla zpráva o penalizaci v podobě pěti vteřin za incident v první zatáčce, což komentoval posměšným "pozdravem" na adresu komisařů. Leclerc se ho dokázal držet a na konci Las Vegas Strip ho dokonce předjel, ovšem Max bezprostředně poté zamířil do boxů, kde si odpykal svůj trest. Leclerc se dlouho držel na středně tvrdé směsi, nakonec zajel do boxů ve 22. kole, ovšem lehce ztratil kvůli problémům s pravým předním kolem. Verstappen se prodíral kupředu a stěžejním se stal jeho duel s Russellem - potkali se 25. kole v zatáčce 12, bohaté na události. Holanďan se dostal dopředu a Russell mu zleva najel do boku. Rozlétly se další trosky a vzápětí podruhé Bernd Mayländer ve svém Mercedesu mohl udělat okružní jízdu kolem hotelů za okraji tratě.
Druhý výjezd využili k výměně Péerz, Verstappen, Stroll, Sainz, oba Haasy a oba Mercedesy. Startovní pole se seřadilo následovně: Leclerc, Pérez, Gasly, Piastri, Verstappen, Ocon, Stroll, Albon, Russell, Sainz, Sargeant, Alonso, Zhou, Magnussen, Ricciardo, Hülkenberg, Hamilton, Bottas a Cunoda. Těsně po restartu ve 27. kole se Russell dozvěděl, že duel s Verstappenem pro něj bude mít následky v podobě penalizace 5 vteřin.
Bitva se pak rozdělila na dvě skupiny - v té první se o vítězství a stupně vítězů prali oba Red Bully, Leclerc a Piastri, druhá bojovala o zbytek bodů. Postupně začal odpadávat jediný McLaren v závodě a gradoval souboj mezi Red Bullem a Ferrari. Leclerc se ve 35. kole dostal před Péreze, ale to už se zezadu blížila raketa v holandských barvách. Max pro sebe rozhodl duel s Gaslym (31. kolo), Piastrim (33.), v 36. kole přespurtoval Checa a o kolo později už vedl. Nejčastěji zdolával své soupeře na Las Vegas Strip, kde byla DRS zóna opravdu dlouhá. Poté se na Leclerca dotáhl i Pérez, ale překonat Ferrari se mu nedařilo. Nakonec mu Leclerc pomohl sám - ve 43. kole nedobrzdil do zatáčky 12 a Mexičan byl rázem na stříbrném stupínku. Monačan však dokázal udržet kontakt a tři kola před cílem už byl zase v DRS režimu. Verstappen možná chtěl pomoci Checovi zpomalením, aby jeho kolega měl rovněž tuto pomůcku k dispozici, ale Ferrari bylo příliš blízko - nakonec Charles v posledním kole odvážným manévrem před zatáčkou 12 Péreze podjel a druhé místo udržel až k cílové vlajce, jíž se tentokrát chopil Justin Bieber. Mexičan tak podruhé po sobě přišel o pozici v samotném závěru závodu...
Russell se po penalizaci snažil eliminovat škody a postupně zdolal Albona (38.), Strolla (48.) a v posledním kole i Ocona, ale trest ho nakonec srazil až na osmou příčku. V Georgeově závěsu se propracovával vpřed i Sainz jr. Po úvodu to vypadalo bledě a ze zídky dokonce přišla znepokojivá zpráva, že se vůz přehřívá a mohlo by to skončit jeho odstavením. Nakonec se Španěl ze 17. místa, kam spadl po zastávce ve 3. kole dokázal také posouvat - i on si poradil s Albonem (40.), Gaslym (44.) a v závěru se dotáhl těsně za Strolla, ale už mu chyběl čas.
Astony dokázaly vydobýt z ničeho maximum. Alonso musel už po prvním kole do boxů vyměnit poškozený přední spoiler, ale ukázal své schopnosti a zkušenosti. Ve skupince Russell, Sainz jr., a Hamilton si dokázal dlouho držet svou pozici a Lewis, finišující ze všech sil, byl jediný, komu ve 47. kole nedokázal odolat. Stroll také vytěžil co se dalo a důležité pro něj bylo předjetí Gaslyho (41. kolo). S Russellem se příliš nezabýval, protože věděl, že George bude odečítat pět vteřin, soustředil se na udržení Sainze jr. za sebou a to se mu na cílové čáře povedlo.
Alpiny se v druhé fázi závodu objevily hodně nahoře, ale zatímco Ocon dokázal držet krok s TOP 5, Gasly se postupně propadal stále více dozadu. Nakonec vypadl i z bodované desítky, když ho dvě kola před cílem pokořil Piastri. Ten se dlouho držel na výborném 4. místě, ale ve 44. kole životnost jeho pneumatik byla na nule - zastávka byla nevyhnutelná a vedle bodu útěchy za 10. místo čekal Australana ještě druhý za nejrychlejší kolo. A to přečkal bez větších následků i malý ťukanec s Hamilton v 17. kole - kde jinde než v zatáčce 12. Hamilton si z něj odnesl tak obávaný "plíživý plattfuß" a než se dostal do boxů, tak také přišel o rozhodující čas, který mu zabránil v posunu do poloviny bodově ohodnocených příček.
Zklamáním skončil závod pro týmy, doufající v bodový zázrak. Williams vůbec nevyužil vynikající startovní pozici a jeho piloti se propadali stále níž. Sargeant vůbec neměl šanci, Albon se alespoň dlouho bránil na konci TOP 10, ale pak se i on evidentně potýkal s odcházejícími pneumatikami Zcela bezvýrazná byla AlphaTauri, Cunodovi jeho strategie na měkké směsi nepodařila (Stroll ji vzdal už ve třetím kole, kdy měnil pneumatiky pod SC na trati) a Ricciardo na tom nebyl o mnoho lépe. Haasy chvíli chovaly naději na body, Magnussen se dokázal se soupeři několikrát solidně popasovat, ale i pro ně visely spásné bodíky příliš vysoko. Zhou se shodou okolností vyšvihl v jednu chvíli na sedmé místo, ale velice rychle zase z TOP 10 vypadl a Bottas doplatil na úvodní skrumáž.
Max Verstappen zpěvem hitu Elvise Presleyho (nebo také ZZ Top) - jak jinak - Viva Las Vegas oslavil jedenadvacáté vítězství týmu v tomto ročníku, ale hrdinou byl bezesporu Charles Leclerc - ostatně jako pilota dne ho zvolilo 21 % hlasujících. Takže i zpěvačka Rihanna s červenými sluchátky Ferrari na uších mohla mít důvod k úsměvu.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.