Jestli někdo měl určité, třeba jen mikroskopické pochybnosti o nadvládě Red Bullu, okruh Suzuka ho spolehlivě vyléčil. Obhájce titulu jel opět jako z jiného světa, takže v závodě spíš zaujaly "výkony" pilotů, nad nimiž se vznáší Damoklův meč.
Slunečné počasí, usmívající se japonské publikum (během závodního víkendu dorazilo do ochozů okruhu Suzuka 222 000 diváků), zčásti očekávajících stvrzení nadvlády Maxe Verstappena, ale mnohem více natěšených na výkon domácího samuraje Juki Cunody. To byla kulisa závodu, k němuž nastoupila většina startovního pole na středně tvrdé směsi; piloti Alfy Romeo, Aston Martinu a AlphaTauri plus Hülkenberg zvolili nejměkčí. Ve hře byl Pohár konstruktérů, jehož zisk Red Bullem mohl ještě poodsunout Mercedes.
Start příliš Verstappenovi nevyšel - Piastri se ho pokusil podjet vnitřkem, Norris zase útočil zvenku. Nakonec Max vedení obhájil a Piastri musel ubrat, aby se "nepotkal" s týmovým kolegou - a propadl se za něj. Ve středu pole v té chvíli už létaly úlomky drahých monopostů. Hamilton se dostal do křížku s Pérezem, Bottas narazil do pravého boku Albona, létající trosky poškodily druhou Alfu Zhoua a za první zatáčkou se dostal mimo trať Ocon. Protože před první zatáčkou byla trať posetá nečistotami, vyjel na trať safety car a Zhou, Bottas, Pérez a Ocon zajeli do boxů. Mexičan si zastávku odbyl o kolo později a při výjezdu už za SC čarou podjel Zhou a Albona. Sice zakrátko oběma pozici vrátil, ale dostal se do hledáčku komisařů.
Restart v 5. kole proběhl v pořadí Verstappen, Norris, Piastri, Leclerc, Sainz jr., Alonso, Hamilton, Russell, Lawson, Cunoda, Stroll, Hülkenberg, Gasly, Magnussen, Ocon, Zhou, Albon, Pérez, Sargeant a Bottas. Verstappen v poklidu odjížděl, piloti na červeně označených pneumatikách zjistili, že tato směs vydrží opravdu málo. Další vzrušení přinesla kolize Péreze a Magnussena v zatáčce 11 - Mexičan snad vůbec nemyslel, protože ve vracečce najel pravým předním kolem do Dánova levého zadního a roztočil ho. Checo si poškodil přední spoiler, oba aktéři kolize museli do boxů a vedení závodu na nějakou minutu spustilo režim VSC. Pérez měnil křídlo a opět se propadl až na chvost, navíc dostal penalizaci za předjíždění v režimu SC a další se dala čekat za způsobený incident, proto ho tým odvolal do boxů.
Vpředu se stabilizovalo pořadí a bylo jasné, že na programu dne budou dvě zastávky. Což potvrdil vedoucí Verstappen, jenž v 17. kole opět nazul středně tvrdou směs. Podobně jednali u Ferrari (Leclerc 18. kolo, Sainz jr. v okruhu následujícím), ale Piastri (14.), Hamilton (17.) a Norris (18.) přezuli na tvrdé pneumatiky. Dopředu se tak posunul Russell a v jeho případě tým zkusil alternativní strategii - George zastavil těsně před polovinou závodu (25.) a rozhodl se vydržet až do konce.
Verstappen nakonec v klidu absolvoval druhou zastávku (38.) a na tvrdé směsi bez jakéhokoli zaváhání navyšoval odstup od konkurence. K tomu ještě po výměně pneu přidal nejrychlejší kolo a nesmírně ceněný Grand Chelem (pole-position, vítězství, vedení od startu do cíle a nejrychlejší kolo) mu zhatil pouze fakt, že během pit-stopů musel vedení přenechat konkurenci. V zádech do cíle - ovšem se značnou ztrátou - dorazily oba McLaren a zejména Oscar Piastri měl důvod k oslavám. Dokázal ve své první sezóně obsadit stupně vítězů a opět vrací Austrálii na medailové pozice. Možná měl malý důvod k roztrpčení, když ho ve 27. kole předjel evidentně rychlejší týmový kolega, ale v konečném důsledku byl určitě spokojen.
Boj o další příčky se rozhořel mezi Ferrari a Mercedesem. Oba piloti Stříbrných šípů svedl značně tvrdý souboj už v 16. kole, kdy Hamilton bránící se Russellovi dokonce v zatáčce Degner 1 málem vycestoval z trati. Pak se jejich strategie rozešly a až v závěru bylo evidentní, že snaha Russella byla příliš optimistická. Trojice pronásledovatelů podruhé zastavila v boxech a obula tvrdou směs - Hamilton a Leclerc v 35. kole, Sainz jr. v devětatřicátém. Muž se startovním číslem 63 postupně ztrácel pozice - proti McLarenům - Piastri (měnil podruhé v kole 36.) a Norris (37.) ho pokořili krátce po sobě (Norris si ho podal hned v 38. kole, Piastrimu to trvalo trochu déle, ale nakonec v krásném duelu uspěl ve 42. kole) - a poté dorazili další "vlčáci" - Leclerc se dostal dopředu ve 45. kole po souboji kolo na kolo po celou zatáčku 1, Hamilton neměl důvod za Georgem setrvat, protože se na něj začal tlačit Sainz jr. Russell možná doufal, že mu Lewis příliš neodjede, aby mu poskytl DRS, ale ani tato obrana nebyla proti Sainzovi nic platná. Španěl nakonec dotáhl v posledních dvou kolech i Hamiltona, ale na předjetí mu nezbyl čas ani potenciál.
Domácí publikum hodně čekalo od Cunody, ale AlphaTauri záhy zamířily do boxů (Cunoda 10., Lawson 11.) a tím vlastně vypadly z bodovaných příček. Lawson navíc jel před Cunodou a Japonec přes veškerou snahu v posledních kolech nedokázal nováčka zdolat. Aston Martin také bude chtít na Japonsko nejspíš zapomenout. Alonso si stěžoval na chování vozu a výsledné umístění doslova protrpěl. I on začínal na měkkých pneu a do boxů jel hned po výše zmíněné dvojici. Nakonec aspoň uhájil svou příčku před dvojicí Alpine, navíc ve 21. kole chyboval, propadl se o pět pozic a musel horko těžko dohánět opětovný návrat do TOP 10. Gasly s Oconem jeli další nenápadný závod, v závěru dostal Ocon pokyn, aby si s Pierrem vyměnili pozice ve snaze Fernanda dostihnout (47. kolo), ale záměr nevyšel, proto Esteban dostal své pořadí zpět.
Valtteri Bottas si musel připadat jako otloukaná píšťalička. Když dovezl pochroumanou alfu do boxů, mechanici ji nějak slátali dohromady, ale prakticky ihned po restartu jeho vůz torpédoval Logan Sargeant v zatáčce 11, když totálně neodhadl brzdný bod - vina byla jasná, Sargeant dostal pět vteřin trestu. Bottas sice ještě jednou zajel do boxů, ale poté označil svůj vůz za "krabici, co se nedá řídit" a odstoupil. Stroll si také připsal nedokončený závod kvůli problémům se zadním křídlem (proto byl Alonso varován, aby šetřil vůz) a černým dnem bylo Japonsko pro Williams, když nedokončil ani jeden vůz z důvodu poškozeného podvozku v přední části. Sargeant tak učinil poté, co ho tým nechal odpykat dvě penalizace.
Ještě k jednomu zajímavému momentu došlo v závěrečné třetině. Pérez se v průběhu 27. kola posadil v boxech do svého vozu a čekal. Až ve 40. kole vyjel (samozřejmě s propastnou ztrátou) opět na trať. Po jednom kole zajel do boxů, absolvoval zastávku a vymazal vteřiny penalizace, aby poté svůj Red Bull definitivně odstavil.
Dominance Verstappena je o to obdivuhodnější, že s týmem oslavil zisk šestého Poháru konstruktérů pro stáj nápojového giganta a vlastně k tomu ani kolegu moc nepotřeboval. Právě Pérez je jediný, kdo by ještě mohl ohrozit Maxe v oblasti zisku titulu - jenže to by musel Mexičan vyhrát všech šest zbývajících závodů plus tři sprinty a ještě přidat minimálně čtyři nejrychlejší kola, to vše za předpokladu, že by Max přestal bodovat. Takovou sci-fi by asi nedokázali stvořit Erich von Däniken, Ray Bradbury s Arthurem Clarkem za pomoci Josefa Nesvadby, nemyslíte?
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.