Meteorologická ruleta - to byl letošní závod na Imole, kdy se opravdu nedalo spolehnout na nic. Ferrari si z velké šance odneslo kruté prozření a nakonec chudý bodový zisk zachraňoval Leclerc až v samotném závěru.
Nad Imolou se před závodem přehnala silná dešťová sprcha, takže startovní vozy se na startu seřadily bez výjimky na pneumatikách Intermediate. Panovalo chladné počasí (vzduch 12°C, trať 16°C) a vysoká vlhkost vzduchu podporovala predikce některých týmů, že by z mraků plynoucích kolem trati mohlo znovu zapršet.
Start se na rozdíl od sprintu povedl vozům na levé straně trati, takže Leclerc se propadl za Verstappena, Péreze a Norrise. Ještě hůře dopadl Sainz jr., jehož za druhou zatáčkou trefil z boku Ricciardo a poslal Španělovo Ferrari do kačírku - pachatel sám projel až na pomocnou komunikaci a dokázal se na trať vrátit, samozřejmě na posledním místě. Protože bylo nutno nepojízdný vůz odstranit, vyjel na trať safety car - na konci 4. kola pak TOP 10 vyrazila k dalším kolům ve složení Verstappen, Pérez, Norris, Leclerc, Magnussen, Russell, Bottas, Vettel, Cunoda a Stroll.
Trať postupně vysychala a čekalo se, kdo první zavelí k hromadnému přezutí. Nakonec to byl v 17. kole Ricciardo, jemuž v závěru startovního pole o tolik nešlo. Mezi 18. a 20. kolem pak přešlo na středně tvrdé pneumatiky celé startovní pole - Verstappen a Leclerc jako jedni z posledních. Jediný pilot Ferrari na trati, jenž si v 8. kole poradil s Norrisem, sice několikrát dotáhl Péreze na dostřel, ale ve své podstatě se před něj dostal pouze po výměně a pouze na několik vteřin, jinak Mexičana neohrozil, i když "Checo" ve 29. kole chyboval v zatáčkách Villeneuve, které střihl rovně.
Nakonec u Ferrari zkusili "plán D" - Leclerc v 50. kole zamířil do boxů pro červeně označené pneumatiky; sice ho po výjezdu z boxů zdolal Norris, protože Charles musel nejdřív nové pneu zahřál, ale o kolo později už byl Monačan před pilotem McLarenu a opět na dostřel Pérezovi, protože Mexičan zajel do boxů také, stejně jako Verstappen v 52. kole.
Tifosi oněměli hrůzou v kole #54. Charles měl Péreze "v háku", jenže najel příliš agresivně na obrubník v první zatáčce Variante Alta - Ferrari šlo do smyku a po hodinách skončilo bokem u bariéry proti směru jízdy. Leclerc se dokázal vrátit na trať, ale musel do boxů vyměnit poškozený přední spoiler a propadl se až na devátou příčku. Na dalších nové červené sadě byl pochopitelně podstatně rychlejší, ale už jenom eliminoval škody: v 56. kole zdolal Magnussena, o tři kola později Vettela a v předposledním Cunodu. Byl to ale hořký výsledek ve stínu triumfálního double Red Bullu.
Norris na Red Bully a Ferrari neměl, ale díky Leclercově chybě si polepšil na stupně vítězů. Ricciardo za kolizi se Sainzem jr. potrestán nebyl, ale nedokázal se vymanit ze zadních pozic - když už se dotáhl na "vláček" na 10. - 14. místě, zajel opět do boxů pro tvrdou směs, což se ukázalo být velkou chybou, ztrácel až vteřinu na kolo a závod pro něj byl ztracen.
Kevin Magnussen zpočátku bojoval s Russellem a ve 12. kole si po tvrdém souboji vyměnili pozice, ovšem George nezvládl průjezd Tamburellem a musel rozhodnout vzájemný souboj až ke sjezdu k zatáčce Rivazza. Mick Schumacher vůbec nedokázal vytěžit nic ze své nejlepší pozice. Za Tamburellem trefil levým zadním kolem bok Alonsova vozu, sám se roztočil a ve 25. kole při souboji s Latifim vyrobil další hodiny.
Rovněž u Alpine nemohla vládnout dobrá nálada. Alonso s "načatým" vozem přišel při průjezdu do 6. kola o kryt bočnice poškozené po kolizi se Schumacherem, vzápětí auto odstavil. Ocon se propracoval na hranu první desítky, ale při hromadné výměně pneumatik ho pit-crew vypustili před Hamiltonův Mercedes a vedení vyměřilo francouzskému pilotovi trest v podobě 5 vteřin.
Bottas měl namále při kolizi Ricciarda a Sainze jr., protože zezadu zlehka narazil do Australanova zpomalujícího vozu. Naštěstí pro něj se to nijak neprojevilo na vlastnostech jeho Alfy, ovšem jak se ukázalo později, o jeho umístění rozhodla nepovedená zastávka, kdy se kvůli problémům s pravým předním kolem zdržel 10 vteřin! Fin se pět kol před cílem dotáhl a poté tvrdě útočil na Russella - ale George dokázal odolat, i když měl Valtteri k dispozici DRS. Ostatně tato pomůcka (na rozdíl od "bdělých" komentátoru iniciovaná ve 34. kole, tedy o tři okruhy dřív, než si toho dokázali všimnout), nebyla k ničemu Russellovu kolegovi. Sedminásobný šampion se trápil na konci trojice na 12. - 14. místě. Před sebou měl Albona, jenž dokázal polovinu Grand Prix odolávat Gaslymu a Hamiltonovi, přestože DRS k dispozici neměl. Lewis se maximálně dokázal dostat na úroveň Pierrovy Alphy, ale víc nesvedl. Cunoda na druhém voze dokázal v 54. kole předjet Vettela, ale jak už bylo řečeno, v nájezdu do předposledního kola si ho "podal" Leclerc.
Red Bull tedy vytáhl na Imole trumfy a nemá příliš smysl spekulovat, zda by závod měl jiný průběh, nebýt odstoupení Sainze jr. prakticky na jeho počátku. Zda došlo k přeskupení sil nebo šlo jen o smolný víkend rudých ořů maranellských se dozvíme až za dva týdny, kdy se premiérově přeneseme na trať v Miami.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.