Halo koncept neprošel jako povinná součást vozů F1 pro rok 2017, ale to neznamená, že by neprobíhaly další snahy, jak tuto verzi ochrany kokpitu nahradit. Jenže novinky mívají tuhý život a jedna z dalších možností má silného odpůrce - samotného Charlie Whitinga.
Co je vlastně ona "aktivní ochrana kokpitu"? Týmy po zamítavém stanovisku ohledně Halo konceptu přišly s vlastní myšlenkou, kterou bychom mohli označil jako "zařízení umožňující vychlýlení volně pohybujících se trosek". Poněkud zdlouhavý název, ale jinak termín debris-deflection device asi těžko popsat jinak. Mělo by jít o technologii, která umožní při ohrožení letícím předmětem aktivovat vysunutí jakéhosi křidélka nebo plošky, které by mělo ochránit pilota před zraněním.
"Vím, o co asi jde - dostal jsem od někoho první návrh. Ale mám za to, že je to velice nepraktické řešení. Nejsem s to pochopit, jak by to v reálném čase fungovalo. Myslím, že jeho vynálezce, pokud ho tak můžeme nazvat, vůbec dané problematice nerozumí. Pilot jen těžko může vidět, zda na něj něco letí, aby si řekl: »Ach bože, radši zmáčknu knoflík«. Upřímně, není to prostě možné," popsal Charlie Whiting své stanovisko k danému zařízení.
Halo je nutno zkoušetNaopak je závodní ředitel FIA stále přesvědčen, že práce na Halo konceptu - včetně rozsáhlého testování během volných tréninků v některých závodech ještě v tomto roce - nakonec přinesou výsledek v podobě perfektní standardní výbavy.
"Jak víte, Halo koncept jsme intenzivně testovali, v menší míře také zařízení aeroscreen. Podrobili jsme ochranu kokpitu těm nejhorším možným variantám, takže si myslím, že nejlepší cestou je pokračovat v nastoupeném kursu," obhajuje Whiting Halo koncept.
Whiting rovněž požaduje, aby si Halo koncept vyzkoušeli všichni piloti ještě v této sezóně, aby mohli posoudit, jak moc ovlivňuje výhled z kokpitu. "Požádali jsme týmy, aby zvážili nasazení Halo konceptu při tréninku na Grand Prix Belgie a Itálie, ale to bylo předtím, než došlo k odkladu použití ochrany kokpitu na rok 2018. Nyní bychom se měli zabývat strukturovaným plánem, aby všechny týmy vyzkoušely Halo koncept na kterékoli trati. Mým cílem je přesvědčit všechny piloty, aby toto zařízení vyzkoušeli," dodává Whiting.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.