Renault stále tápe. Ani jeden z jeho pilotů neprošel do druhé části kvalifikace, i když Palmer dle vlastních slov neuspěl jen o vlásek. Horší situaci zažil Kevin Magnussen, který přidělal svým mechanikům nemálo práce.
Dán se o své kvalifikační nehodě později rozhovořil. Do bariéry za zatáčkou 7 narazil v prvním kole po výjezdu z boxů, takže naštěstí nejel plnou rychlostí. Nehodu označil za "divnou", jeho vůz byl natolik poškozen, že Renault bude nucen pro něj do závodu nasadit nové šasi.
Magnussen vyslovil podezření, že na vině incidentu byly patrně dostatečně nezahřáté pneumatiky, nicméně připustil, že hlavní odpovědnost za nehodu nese on. "Jel jsem po výjezdu z boxů, bylo to podivné. Nasadili jsme sadu, na níž už jsem jel a která nebyla v ohřívacích dečkách. Nebyl čas ji zahřát, nasadili jsme ji, ale bylo dost kluzká. To je zvláštní, protože předtím byla v pořádku. Ale dost možná, že teplota trati poklesla a pneumatiky měly horší přilnavost. Vyjížděl jsem ze zatáčky, najel na hrbolek a pořádně to prásklo. Pak jsem narazil do zdi," popisuje dánský pilot incident ve třetím tréninku, který byl po jeho havárii předčasně ukončen.
Velmi omezený rozsahPodle Magnussena se na celé záležitosti podepsal také fakt, že ultra-měkké pneumatiky je opravdu hodně složité zahřát na provozní podmínku. "Rozsah je opravdu velmi úzký. Nejsou jako super-měkká směs, kterou nasadíte a bude fungovat. Také měkké pneu fungují," líčí své dojmy Kevin.
"Pneumatiky lze snadno přehřát, ale u ultra-měkkých je provozní okno opravdu velmi omezené. Tím jsem si jist. Jsem pilot, řídím vůz - potřebuji se držet dál od svodidel. To je moje povinnost. Ale tohle mě opravdu hodně zaskočilo," vrací se Dán ještě jednou k nehodě.
Je také otázkou, zda jeho náraz do zdi nebyl částečně způsobem i proměnlivými podmínkami na trati. Z televizního přenosu a kapek na objektivech kamer bylo zřejmé, že se na trať snáší drobný deštík, ovšem je otázkou, zda to bylo po celé trati, nebo jenom v určitých úsecích. V druhém případě by to k nehodě mohlo přispět.
Nic není ztracenoMagnussen bude muset, podobně jako Verstappen v Monacu, odstartovat z boxové uličky, ale on sám se domnívá, že to není o moc horší situace, než kdyby měl do závodu vyrazit z místa, které by mu patřilo podle dosaženého času. Je připraven udělat opravdu všechno, aby v závodě zachránil co se dá.
"Podniknu vše. Není to tak zlé. Mohl jsem se kvalifikovat na nějakém patnáctém nebo šestnáctém místě, takže na tom nejsem o moc hůře. Navíc máme v případě deště svobodnou volbu. Takže vždy existuje nějaké pozitivum," dodává Magnussen.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.