Renault stále tápe. Ani jeden z jeho pilotů neprošel do druhé části kvalifikace, i když Palmer dle vlastních slov neuspěl jen o vlásek. Horší situaci zažil Kevin Magnussen, který přidělal svým mechanikům nemálo práce.
Dán se o své kvalifikační nehodě později rozhovořil. Do bariéry za zatáčkou 7 narazil v prvním kole po výjezdu z boxů, takže naštěstí nejel plnou rychlostí. Nehodu označil za "divnou", jeho vůz byl natolik poškozen, že Renault bude nucen pro něj do závodu nasadit nové šasi.
Magnussen vyslovil podezření, že na vině incidentu byly patrně dostatečně nezahřáté pneumatiky, nicméně připustil, že hlavní odpovědnost za nehodu nese on. "Jel jsem po výjezdu z boxů, bylo to podivné. Nasadili jsme sadu, na níž už jsem jel a která nebyla v ohřívacích dečkách. Nebyl čas ji zahřát, nasadili jsme ji, ale bylo dost kluzká. To je zvláštní, protože předtím byla v pořádku. Ale dost možná, že teplota trati poklesla a pneumatiky měly horší přilnavost. Vyjížděl jsem ze zatáčky, najel na hrbolek a pořádně to prásklo. Pak jsem narazil do zdi," popisuje dánský pilot incident ve třetím tréninku, který byl po jeho havárii předčasně ukončen.
Velmi omezený rozsahPodle Magnussena se na celé záležitosti podepsal také fakt, že ultra-měkké pneumatiky je opravdu hodně složité zahřát na provozní podmínku. "Rozsah je opravdu velmi úzký. Nejsou jako super-měkká směs, kterou nasadíte a bude fungovat. Také měkké pneu fungují," líčí své dojmy Kevin.
"Pneumatiky lze snadno přehřát, ale u ultra-měkkých je provozní okno opravdu velmi omezené. Tím jsem si jist. Jsem pilot, řídím vůz - potřebuji se držet dál od svodidel. To je moje povinnost. Ale tohle mě opravdu hodně zaskočilo," vrací se Dán ještě jednou k nehodě.
Je také otázkou, zda jeho náraz do zdi nebyl částečně způsobem i proměnlivými podmínkami na trati. Z televizního přenosu a kapek na objektivech kamer bylo zřejmé, že se na trať snáší drobný deštík, ovšem je otázkou, zda to bylo po celé trati, nebo jenom v určitých úsecích. V druhém případě by to k nehodě mohlo přispět.
Nic není ztracenoMagnussen bude muset, podobně jako Verstappen v Monacu, odstartovat z boxové uličky, ale on sám se domnívá, že to není o moc horší situace, než kdyby měl do závodu vyrazit z místa, které by mu patřilo podle dosaženého času. Je připraven udělat opravdu všechno, aby v závodě zachránil co se dá.
"Podniknu vše. Není to tak zlé. Mohl jsem se kvalifikovat na nějakém patnáctém nebo šestnáctém místě, takže na tom nejsem o moc hůře. Navíc máme v případě deště svobodnou volbu. Takže vždy existuje nějaké pozitivum," dodává Magnussen.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.