S blížící se Grand Prix Kanady se objevují i oficiální čísla, jak si závody F1 v zemi javorového listu stojí. Přestože kolébka hokeje nemá v současné době ve startovním poli domácího pilota, sledovanost závodů pozvolna stoupá.
Stanice RDS loni odvysílala pro frankofonní fanoušky více než 200 hodin přenosů a záznamů. Pokryla každou kvalifikaci a závod, pouze některé volné tréninky do vysílání nebyly zařazeny. Společnost TSN se zaměřením na anglicky mluvící příznivce vykázala menší porci televizní podívané - přesně 141 hodin. Po kanadské Grand Prix byl nejsledovanejším podnikem závod v Itálii.
Údaje se týkají roku 2015 a byly zveřejněny v globální zprávě F1 Media. Podle ní jde o vzestupný trend a nikoli jen přechodnou záležitost. Oproti roku 2014 poskočila sledovanost o 25 %, takže F1 sleduje po celou sezónu průměrně 2,8 milionů diváků. A další posun proběhl v roce 2015, nárůst o 17,9 % znamenal zvýšení počtu diváků na 3,3 milionů.
Je zajímavé nahlédnout do zákulisí, jak takové sčítání vlastně probíhá. Jako typický divák je brán ten, který sleduje nepřetržitě minimálně 15 minut nějakého přenosu. Takže pokud se někdo díval čtvrt hodiny, je započítán jednou stejně jako ten, kdo odkoukal dejme tomu 15 hodin. Pak je tu ještě další údaj - kumulativní sčítání diváků. Firma Repucom započítává jako "nový přírůstek" každého, kdo se na F1 dívá opakovaně. Takže fanoušek, který sleduje všech 21 Grand Prix, a sleduje tři tréninky, kvalifikaci a závod, přispívá do kumulativního výsledku nikoli jako jeden divák, který se 105krát díval na F1, ale 105 "položkami".
Podle tohoto kumulativního přístupu sledovalo v loňském roce Formuli 1 v Kanadě 17,9 diváků, což představuje 1,2 % z celosvětového počtu 1,5 miliardy diváků. Toto číslo posouvá Kanaďany před diváckou obec v Belgii, Čínu, Japonsko a Rusko. Zajímavé jsou také údaje ohledně kanadské Grand Prix, u níž kumulativní globální počet dosahuje výše 90,5 milionů diváků, což představuje 6 % z celosvětové sumy. Montreal se tak umístil na pomyslném bronzovém stupínku za Grand Prix Bahrajnu a USA a značně převýšil globální průměr, který vykazuje 79,6 milionu diváků na jeden závod sezóny 2015.
Jde vcelku o logický důsledek postavení Grand Prix Kanady v kalendáři F1, která je de facto zařazena do evropské série. Formule 1 má na nejstarším kontinentu stále nejvyšší fanouškovskou základnu - podle Repucom stojí na samotném vrcholu Německo s 269,2 milióny kumulativních diváků. Navíc, ačkoliv se Grand Prix Kanady nevysílá v tradičním evropském čase 14:00, zařazení do hlavního večerního vysílacího času v Evropě láká hodně fanoušků a jejich počet narůstá i proto, že nemusí spěchat k televizoru z víkendových aktivit.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.