S blížící se Grand Prix Kanady se objevují i oficiální čísla, jak si závody F1 v zemi javorového listu stojí. Přestože kolébka hokeje nemá v současné době ve startovním poli domácího pilota, sledovanost závodů pozvolna stoupá.
Stanice RDS loni odvysílala pro frankofonní fanoušky více než 200 hodin přenosů a záznamů. Pokryla každou kvalifikaci a závod, pouze některé volné tréninky do vysílání nebyly zařazeny. Společnost TSN se zaměřením na anglicky mluvící příznivce vykázala menší porci televizní podívané - přesně 141 hodin. Po kanadské Grand Prix byl nejsledovanejším podnikem závod v Itálii.
Údaje se týkají roku 2015 a byly zveřejněny v globální zprávě F1 Media. Podle ní jde o vzestupný trend a nikoli jen přechodnou záležitost. Oproti roku 2014 poskočila sledovanost o 25 %, takže F1 sleduje po celou sezónu průměrně 2,8 milionů diváků. A další posun proběhl v roce 2015, nárůst o 17,9 % znamenal zvýšení počtu diváků na 3,3 milionů.
Je zajímavé nahlédnout do zákulisí, jak takové sčítání vlastně probíhá. Jako typický divák je brán ten, který sleduje nepřetržitě minimálně 15 minut nějakého přenosu. Takže pokud se někdo díval čtvrt hodiny, je započítán jednou stejně jako ten, kdo odkoukal dejme tomu 15 hodin. Pak je tu ještě další údaj - kumulativní sčítání diváků. Firma Repucom započítává jako "nový přírůstek" každého, kdo se na F1 dívá opakovaně. Takže fanoušek, který sleduje všech 21 Grand Prix, a sleduje tři tréninky, kvalifikaci a závod, přispívá do kumulativního výsledku nikoli jako jeden divák, který se 105krát díval na F1, ale 105 "položkami".
Podle tohoto kumulativního přístupu sledovalo v loňském roce Formuli 1 v Kanadě 17,9 diváků, což představuje 1,2 % z celosvětového počtu 1,5 miliardy diváků. Toto číslo posouvá Kanaďany před diváckou obec v Belgii, Čínu, Japonsko a Rusko. Zajímavé jsou také údaje ohledně kanadské Grand Prix, u níž kumulativní globální počet dosahuje výše 90,5 milionů diváků, což představuje 6 % z celosvětové sumy. Montreal se tak umístil na pomyslném bronzovém stupínku za Grand Prix Bahrajnu a USA a značně převýšil globální průměr, který vykazuje 79,6 milionu diváků na jeden závod sezóny 2015.
Jde vcelku o logický důsledek postavení Grand Prix Kanady v kalendáři F1, která je de facto zařazena do evropské série. Formule 1 má na nejstarším kontinentu stále nejvyšší fanouškovskou základnu - podle Repucom stojí na samotném vrcholu Německo s 269,2 milióny kumulativních diváků. Navíc, ačkoliv se Grand Prix Kanady nevysílá v tradičním evropském čase 14:00, zařazení do hlavního večerního vysílacího času v Evropě láká hodně fanoušků a jejich počet narůstá i proto, že nemusí spěchat k televizoru z víkendových aktivit.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.