S blížící se Grand Prix Kanady se objevují i oficiální čísla, jak si závody F1 v zemi javorového listu stojí. Přestože kolébka hokeje nemá v současné době ve startovním poli domácího pilota, sledovanost závodů pozvolna stoupá.
Stanice RDS loni odvysílala pro frankofonní fanoušky více než 200 hodin přenosů a záznamů. Pokryla každou kvalifikaci a závod, pouze některé volné tréninky do vysílání nebyly zařazeny. Společnost TSN se zaměřením na anglicky mluvící příznivce vykázala menší porci televizní podívané - přesně 141 hodin. Po kanadské Grand Prix byl nejsledovanejším podnikem závod v Itálii.
Údaje se týkají roku 2015 a byly zveřejněny v globální zprávě F1 Media. Podle ní jde o vzestupný trend a nikoli jen přechodnou záležitost. Oproti roku 2014 poskočila sledovanost o 25 %, takže F1 sleduje po celou sezónu průměrně 2,8 milionů diváků. A další posun proběhl v roce 2015, nárůst o 17,9 % znamenal zvýšení počtu diváků na 3,3 milionů.
Je zajímavé nahlédnout do zákulisí, jak takové sčítání vlastně probíhá. Jako typický divák je brán ten, který sleduje nepřetržitě minimálně 15 minut nějakého přenosu. Takže pokud se někdo díval čtvrt hodiny, je započítán jednou stejně jako ten, kdo odkoukal dejme tomu 15 hodin. Pak je tu ještě další údaj - kumulativní sčítání diváků. Firma Repucom započítává jako "nový přírůstek" každého, kdo se na F1 dívá opakovaně. Takže fanoušek, který sleduje všech 21 Grand Prix, a sleduje tři tréninky, kvalifikaci a závod, přispívá do kumulativního výsledku nikoli jako jeden divák, který se 105krát díval na F1, ale 105 "položkami".
Podle tohoto kumulativního přístupu sledovalo v loňském roce Formuli 1 v Kanadě 17,9 diváků, což představuje 1,2 % z celosvětového počtu 1,5 miliardy diváků. Toto číslo posouvá Kanaďany před diváckou obec v Belgii, Čínu, Japonsko a Rusko. Zajímavé jsou také údaje ohledně kanadské Grand Prix, u níž kumulativní globální počet dosahuje výše 90,5 milionů diváků, což představuje 6 % z celosvětové sumy. Montreal se tak umístil na pomyslném bronzovém stupínku za Grand Prix Bahrajnu a USA a značně převýšil globální průměr, který vykazuje 79,6 milionu diváků na jeden závod sezóny 2015.
Jde vcelku o logický důsledek postavení Grand Prix Kanady v kalendáři F1, která je de facto zařazena do evropské série. Formule 1 má na nejstarším kontinentu stále nejvyšší fanouškovskou základnu - podle Repucom stojí na samotném vrcholu Německo s 269,2 milióny kumulativních diváků. Navíc, ačkoliv se Grand Prix Kanady nevysílá v tradičním evropském čase 14:00, zařazení do hlavního večerního vysílacího času v Evropě láká hodně fanoušků a jejich počet narůstá i proto, že nemusí spěchat k televizoru z víkendových aktivit.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.