Monako mělo vždy v šampionátech F1 specifické postavení. Nedá se říci, že by bylo vždy extra výjimečné, ale jeho charisma z něj udělalo závod, který bývá často ceněn téměř stejně jako vyhrané mistrovství.
Jsou známy výroky, jejich podobu si přizpůsobují různí moderátoři podle toho, co kde zaslechli. Asi nejvýstižnější je kratičký citát jediného mistra světa in memoriam Jochena Rindta: "Monako mi stačí jedinkrát do roka!"
Není divu, že i Nico Rosberg podlehl kouzlu trati v ulicích Monte Carla, zvláště když už tu dokázal třikrát vyhrát a pomalu se blíží ke skutečným legendám, které si dokázaly podmanit okruh v monackém knížectví. Ať to byli Graham Hill, Ayrton Senna nebo Alain Prost. Německý pilot s finskými kořeny se navíc řadí k dlouhé enklávě pilotů, kteří si zvolili daňový ráj za své sídlo, o což se postaral už jeho otec Keke Rosberg.
"Je to můj domácí závod. Spím ve svém apartmánu, vycházím z hlavních dveří. Jsem tu celý svůj život, takže je to velmi zvláštní místo. Takže, pokud chci nějaký závod vyhrát, je to Monako. Kombinace všecch okolností z něj dělá maximálně speciální podnik," uvedl Nico Rosberg na tiskové konferenci.
Pokud se Rosbergovi podaří vyhrát i letos, přiblíží se rekordu Ayrtona Senny, který tu triumfoval pětkrát po sobě v letech 1989-1993. Nico se zatím vyrovnal Alainu Prostovi a Grahamu Hillovi, kteří tu zvládli šňůru tří vítězných závodů v řadě. Ale jeden primát současný lídr průběžné klasifikace v Monacu drží - vyhrál tu závod stejně jako jeho otec a navíc přesně po 30 letech.
"Jsem si vědom statistik, samozřejmě, ale to není věc, na kterou bych se soustředil nebo na ni dokonce jenom myslel. Jak jsem řekl při příležitosti předchozích závodů, chci se pokusit vyhrát každou Grand Prix, tedy i Monaco. Tady si přeji zvítězit už jenom proto, že to je moje oblíbené místo a rád tu vyhrávám. To je jediná věc, na kterou myslím," podotkl Rosberg s tím, že se kolizí ve Španělsku uzavřela jeho série sedmi vítězných závodů v řadě.
Právě na Španělsko Rosberg nehodlá vůbec myslet. "Zcela jistě už to je minulost, nebudu si to připomínat. Je to za námi, teď se těším do Monaka a soustředím se na tento závodní víkend. Pokusím se tu vyhrát a tím to hasne."
Třicetiletý pilot se samozřejmě nevyhnul otázkám týkajících se jeho pochybení na začátku závodu na Circuit de Catalunya, kdy špatná volba režimu motoru znamenala ve třetí zatáčce zpomalení, což vyústilo v mohutně komentovanou kolizi s Hamiltonem. "Stalo se to na špatném místě. Je mou povinností nastavit správnou polohu, je to jednoduché, víc se o tom říci nedá. Je třeba přemýšlet o tom, co děláte, je toho poměrně hodně. Musíte najít způsob, jak všechno udělat dobře, nic víc," okomentoval Rosberg zmíněnou situaci.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.