Monako mělo vždy v šampionátech F1 specifické postavení. Nedá se říci, že by bylo vždy extra výjimečné, ale jeho charisma z něj udělalo závod, který bývá často ceněn téměř stejně jako vyhrané mistrovství.
Jsou známy výroky, jejich podobu si přizpůsobují různí moderátoři podle toho, co kde zaslechli. Asi nejvýstižnější je kratičký citát jediného mistra světa in memoriam Jochena Rindta: "Monako mi stačí jedinkrát do roka!"
Není divu, že i Nico Rosberg podlehl kouzlu trati v ulicích Monte Carla, zvláště když už tu dokázal třikrát vyhrát a pomalu se blíží ke skutečným legendám, které si dokázaly podmanit okruh v monackém knížectví. Ať to byli Graham Hill, Ayrton Senna nebo Alain Prost. Německý pilot s finskými kořeny se navíc řadí k dlouhé enklávě pilotů, kteří si zvolili daňový ráj za své sídlo, o což se postaral už jeho otec Keke Rosberg.
"Je to můj domácí závod. Spím ve svém apartmánu, vycházím z hlavních dveří. Jsem tu celý svůj život, takže je to velmi zvláštní místo. Takže, pokud chci nějaký závod vyhrát, je to Monako. Kombinace všecch okolností z něj dělá maximálně speciální podnik," uvedl Nico Rosberg na tiskové konferenci.
Pokud se Rosbergovi podaří vyhrát i letos, přiblíží se rekordu Ayrtona Senny, který tu triumfoval pětkrát po sobě v letech 1989-1993. Nico se zatím vyrovnal Alainu Prostovi a Grahamu Hillovi, kteří tu zvládli šňůru tří vítězných závodů v řadě. Ale jeden primát současný lídr průběžné klasifikace v Monacu drží - vyhrál tu závod stejně jako jeho otec a navíc přesně po 30 letech.
"Jsem si vědom statistik, samozřejmě, ale to není věc, na kterou bych se soustředil nebo na ni dokonce jenom myslel. Jak jsem řekl při příležitosti předchozích závodů, chci se pokusit vyhrát každou Grand Prix, tedy i Monaco. Tady si přeji zvítězit už jenom proto, že to je moje oblíbené místo a rád tu vyhrávám. To je jediná věc, na kterou myslím," podotkl Rosberg s tím, že se kolizí ve Španělsku uzavřela jeho série sedmi vítězných závodů v řadě.
Právě na Španělsko Rosberg nehodlá vůbec myslet. "Zcela jistě už to je minulost, nebudu si to připomínat. Je to za námi, teď se těším do Monaka a soustředím se na tento závodní víkend. Pokusím se tu vyhrát a tím to hasne."
Třicetiletý pilot se samozřejmě nevyhnul otázkám týkajících se jeho pochybení na začátku závodu na Circuit de Catalunya, kdy špatná volba režimu motoru znamenala ve třetí zatáčce zpomalení, což vyústilo v mohutně komentovanou kolizi s Hamiltonem. "Stalo se to na špatném místě. Je mou povinností nastavit správnou polohu, je to jednoduché, víc se o tom říci nedá. Je třeba přemýšlet o tom, co děláte, je toho poměrně hodně. Musíte najít způsob, jak všechno udělat dobře, nic víc," okomentoval Rosberg zmíněnou situaci.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.