Monako mělo vždy v šampionátech F1 specifické postavení. Nedá se říci, že by bylo vždy extra výjimečné, ale jeho charisma z něj udělalo závod, který bývá často ceněn téměř stejně jako vyhrané mistrovství.
Jsou známy výroky, jejich podobu si přizpůsobují různí moderátoři podle toho, co kde zaslechli. Asi nejvýstižnější je kratičký citát jediného mistra světa in memoriam Jochena Rindta: "Monako mi stačí jedinkrát do roka!"
Není divu, že i Nico Rosberg podlehl kouzlu trati v ulicích Monte Carla, zvláště když už tu dokázal třikrát vyhrát a pomalu se blíží ke skutečným legendám, které si dokázaly podmanit okruh v monackém knížectví. Ať to byli Graham Hill, Ayrton Senna nebo Alain Prost. Německý pilot s finskými kořeny se navíc řadí k dlouhé enklávě pilotů, kteří si zvolili daňový ráj za své sídlo, o což se postaral už jeho otec Keke Rosberg.
"Je to můj domácí závod. Spím ve svém apartmánu, vycházím z hlavních dveří. Jsem tu celý svůj život, takže je to velmi zvláštní místo. Takže, pokud chci nějaký závod vyhrát, je to Monako. Kombinace všecch okolností z něj dělá maximálně speciální podnik," uvedl Nico Rosberg na tiskové konferenci.
Pokud se Rosbergovi podaří vyhrát i letos, přiblíží se rekordu Ayrtona Senny, který tu triumfoval pětkrát po sobě v letech 1989-1993. Nico se zatím vyrovnal Alainu Prostovi a Grahamu Hillovi, kteří tu zvládli šňůru tří vítězných závodů v řadě. Ale jeden primát současný lídr průběžné klasifikace v Monacu drží - vyhrál tu závod stejně jako jeho otec a navíc přesně po 30 letech.
"Jsem si vědom statistik, samozřejmě, ale to není věc, na kterou bych se soustředil nebo na ni dokonce jenom myslel. Jak jsem řekl při příležitosti předchozích závodů, chci se pokusit vyhrát každou Grand Prix, tedy i Monaco. Tady si přeji zvítězit už jenom proto, že to je moje oblíbené místo a rád tu vyhrávám. To je jediná věc, na kterou myslím," podotkl Rosberg s tím, že se kolizí ve Španělsku uzavřela jeho série sedmi vítězných závodů v řadě.
Právě na Španělsko Rosberg nehodlá vůbec myslet. "Zcela jistě už to je minulost, nebudu si to připomínat. Je to za námi, teď se těším do Monaka a soustředím se na tento závodní víkend. Pokusím se tu vyhrát a tím to hasne."
Třicetiletý pilot se samozřejmě nevyhnul otázkám týkajících se jeho pochybení na začátku závodu na Circuit de Catalunya, kdy špatná volba režimu motoru znamenala ve třetí zatáčce zpomalení, což vyústilo v mohutně komentovanou kolizi s Hamiltonem. "Stalo se to na špatném místě. Je mou povinností nastavit správnou polohu, je to jednoduché, víc se o tom říci nedá. Je třeba přemýšlet o tom, co děláte, je toho poměrně hodně. Musíte najít způsob, jak všechno udělat dobře, nic víc," okomentoval Rosberg zmíněnou situaci.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.