Finanční tíseň, se kterou se švýcarský tým potýká, měla za důsledek nulové inovace pro Grand Prix Španělska a rovněž neúčast v následujících dvoudenních testech. Dokonce se začínají ozývat hlasy, že není vůbec jisté, zda Sauber letošní sezónu dokončí.
Už jsme informovali o několikerém pozdržení výplat týmovým zaměstnancům a snahu najít další mecenáše na provoz týmu. Nedostatek financí brzdí rozvojový potenciál týmu, ale přes tyto neradostné okolnosti šéfka týmu Moniša Kaltenbornová tvrdí, že zdaleka nic není ztraceno, dokonce uvedla, že stáj se sídlem v Hinwilu není jediná, která se s ohledem na přežití v F1 potýká s "obtížnými podmínkami".
Padla otázka, zda existuje nějaký konkrétní časový údaj, co nějž musí být situace Sauberu vyřešena. "Nemohu žádný takový termín uvést - pro nás ale samozřejmě platí, že to musí být co nejdříve, jak to jen bude možné. To by rovněž pomohlo některým jiným týmům, protože nejsme jediní, kdo se nachází v tak obtížné situaci. Potřebujeme pracovat v prostředí, které by bylo o něco příznivější pro soukromé týmy," vysvětlila Kaltenbornová.
Řeč se pochopitelně stočila i k finančním otázkám, k ní se však Moniša příliš vyjadřovat nechtěla. "Jak jsem už uvedla, nechci v roli týmové šéfové diskutovat na veřejnosti o finančních záležitostech a můj názor se stále nezměnil. Život nemáme jednoduchý - to je pravda - a jako kterýkoli jiný tým čelíme závažným problémům. Ale usilovně pracujeme na jejich řešení - což je nejdůležitější věc - a doufám, že situaci brzy úspěšně zvládneme."
Byl by řešením vzor Haas?Vedle těch, kteří předvídají týmu zánik se ozývají názory, že by Sauberu nejvíc prospělo následovat příkladu, který letos představil Gene Haas - základem by byl nákup co největšího možného množství komponentů od jiného týmu. To se ale Moniše nezná z ohledu jejich zaměstnanců jako nejlepší cesta do budoucnosti.
"Na jednu stranu Haas odvádí skutečně výbornou, pozoruhodnou práci. Ale když se na to podíváme z jiného pohledu, jsou tu určité záležitosti, o kterých si nemyslíme, že jde o správný směr. Jsme přesvědčeni, že pro F1 je důležité, aby se tu týmy prezentovaly vlastními konstrukcemi. Dalo by se argumentovat, oč přesně jde. Ale myslím, že by některé záležitosti měl každý vytvářet sám, protože právě to dělá F1 Formulí 1," dodává Kaltenbornová.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.