Finanční tíseň, se kterou se švýcarský tým potýká, měla za důsledek nulové inovace pro Grand Prix Španělska a rovněž neúčast v následujících dvoudenních testech. Dokonce se začínají ozývat hlasy, že není vůbec jisté, zda Sauber letošní sezónu dokončí.
Už jsme informovali o několikerém pozdržení výplat týmovým zaměstnancům a snahu najít další mecenáše na provoz týmu. Nedostatek financí brzdí rozvojový potenciál týmu, ale přes tyto neradostné okolnosti šéfka týmu Moniša Kaltenbornová tvrdí, že zdaleka nic není ztraceno, dokonce uvedla, že stáj se sídlem v Hinwilu není jediná, která se s ohledem na přežití v F1 potýká s "obtížnými podmínkami".
Padla otázka, zda existuje nějaký konkrétní časový údaj, co nějž musí být situace Sauberu vyřešena. "Nemohu žádný takový termín uvést - pro nás ale samozřejmě platí, že to musí být co nejdříve, jak to jen bude možné. To by rovněž pomohlo některým jiným týmům, protože nejsme jediní, kdo se nachází v tak obtížné situaci. Potřebujeme pracovat v prostředí, které by bylo o něco příznivější pro soukromé týmy," vysvětlila Kaltenbornová.
Řeč se pochopitelně stočila i k finančním otázkám, k ní se však Moniša příliš vyjadřovat nechtěla. "Jak jsem už uvedla, nechci v roli týmové šéfové diskutovat na veřejnosti o finančních záležitostech a můj názor se stále nezměnil. Život nemáme jednoduchý - to je pravda - a jako kterýkoli jiný tým čelíme závažným problémům. Ale usilovně pracujeme na jejich řešení - což je nejdůležitější věc - a doufám, že situaci brzy úspěšně zvládneme."
Byl by řešením vzor Haas?Vedle těch, kteří předvídají týmu zánik se ozývají názory, že by Sauberu nejvíc prospělo následovat příkladu, který letos představil Gene Haas - základem by byl nákup co největšího možného množství komponentů od jiného týmu. To se ale Moniše nezná z ohledu jejich zaměstnanců jako nejlepší cesta do budoucnosti.
"Na jednu stranu Haas odvádí skutečně výbornou, pozoruhodnou práci. Ale když se na to podíváme z jiného pohledu, jsou tu určité záležitosti, o kterých si nemyslíme, že jde o správný směr. Jsme přesvědčeni, že pro F1 je důležité, aby se tu týmy prezentovaly vlastními konstrukcemi. Dalo by se argumentovat, oč přesně jde. Ale myslím, že by některé záležitosti měl každý vytvářet sám, protože právě to dělá F1 Formulí 1," dodává Kaltenbornová.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.