Finanční tíseň, se kterou se švýcarský tým potýká, měla za důsledek nulové inovace pro Grand Prix Španělska a rovněž neúčast v následujících dvoudenních testech. Dokonce se začínají ozývat hlasy, že není vůbec jisté, zda Sauber letošní sezónu dokončí.
Už jsme informovali o několikerém pozdržení výplat týmovým zaměstnancům a snahu najít další mecenáše na provoz týmu. Nedostatek financí brzdí rozvojový potenciál týmu, ale přes tyto neradostné okolnosti šéfka týmu Moniša Kaltenbornová tvrdí, že zdaleka nic není ztraceno, dokonce uvedla, že stáj se sídlem v Hinwilu není jediná, která se s ohledem na přežití v F1 potýká s "obtížnými podmínkami".
Padla otázka, zda existuje nějaký konkrétní časový údaj, co nějž musí být situace Sauberu vyřešena. "Nemohu žádný takový termín uvést - pro nás ale samozřejmě platí, že to musí být co nejdříve, jak to jen bude možné. To by rovněž pomohlo některým jiným týmům, protože nejsme jediní, kdo se nachází v tak obtížné situaci. Potřebujeme pracovat v prostředí, které by bylo o něco příznivější pro soukromé týmy," vysvětlila Kaltenbornová.
Řeč se pochopitelně stočila i k finančním otázkám, k ní se však Moniša příliš vyjadřovat nechtěla. "Jak jsem už uvedla, nechci v roli týmové šéfové diskutovat na veřejnosti o finančních záležitostech a můj názor se stále nezměnil. Život nemáme jednoduchý - to je pravda - a jako kterýkoli jiný tým čelíme závažným problémům. Ale usilovně pracujeme na jejich řešení - což je nejdůležitější věc - a doufám, že situaci brzy úspěšně zvládneme."
Byl by řešením vzor Haas?Vedle těch, kteří předvídají týmu zánik se ozývají názory, že by Sauberu nejvíc prospělo následovat příkladu, který letos představil Gene Haas - základem by byl nákup co největšího možného množství komponentů od jiného týmu. To se ale Moniše nezná z ohledu jejich zaměstnanců jako nejlepší cesta do budoucnosti.
"Na jednu stranu Haas odvádí skutečně výbornou, pozoruhodnou práci. Ale když se na to podíváme z jiného pohledu, jsou tu určité záležitosti, o kterých si nemyslíme, že jde o správný směr. Jsme přesvědčeni, že pro F1 je důležité, aby se tu týmy prezentovaly vlastními konstrukcemi. Dalo by se argumentovat, oč přesně jde. Ale myslím, že by některé záležitosti měl každý vytvářet sám, protože právě to dělá F1 Formulí 1," dodává Kaltenbornová.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.