Finanční tíseň, se kterou se švýcarský tým potýká, měla za důsledek nulové inovace pro Grand Prix Španělska a rovněž neúčast v následujících dvoudenních testech. Dokonce se začínají ozývat hlasy, že není vůbec jisté, zda Sauber letošní sezónu dokončí.
Už jsme informovali o několikerém pozdržení výplat týmovým zaměstnancům a snahu najít další mecenáše na provoz týmu. Nedostatek financí brzdí rozvojový potenciál týmu, ale přes tyto neradostné okolnosti šéfka týmu Moniša Kaltenbornová tvrdí, že zdaleka nic není ztraceno, dokonce uvedla, že stáj se sídlem v Hinwilu není jediná, která se s ohledem na přežití v F1 potýká s "obtížnými podmínkami".
Padla otázka, zda existuje nějaký konkrétní časový údaj, co nějž musí být situace Sauberu vyřešena. "Nemohu žádný takový termín uvést - pro nás ale samozřejmě platí, že to musí být co nejdříve, jak to jen bude možné. To by rovněž pomohlo některým jiným týmům, protože nejsme jediní, kdo se nachází v tak obtížné situaci. Potřebujeme pracovat v prostředí, které by bylo o něco příznivější pro soukromé týmy," vysvětlila Kaltenbornová.
Řeč se pochopitelně stočila i k finančním otázkám, k ní se však Moniša příliš vyjadřovat nechtěla. "Jak jsem už uvedla, nechci v roli týmové šéfové diskutovat na veřejnosti o finančních záležitostech a můj názor se stále nezměnil. Život nemáme jednoduchý - to je pravda - a jako kterýkoli jiný tým čelíme závažným problémům. Ale usilovně pracujeme na jejich řešení - což je nejdůležitější věc - a doufám, že situaci brzy úspěšně zvládneme."
Byl by řešením vzor Haas?Vedle těch, kteří předvídají týmu zánik se ozývají názory, že by Sauberu nejvíc prospělo následovat příkladu, který letos představil Gene Haas - základem by byl nákup co největšího možného množství komponentů od jiného týmu. To se ale Moniše nezná z ohledu jejich zaměstnanců jako nejlepší cesta do budoucnosti.
"Na jednu stranu Haas odvádí skutečně výbornou, pozoruhodnou práci. Ale když se na to podíváme z jiného pohledu, jsou tu určité záležitosti, o kterých si nemyslíme, že jde o správný směr. Jsme přesvědčeni, že pro F1 je důležité, aby se tu týmy prezentovaly vlastními konstrukcemi. Dalo by se argumentovat, oč přesně jde. Ale myslím, že by některé záležitosti měl každý vytvářet sám, protože právě to dělá F1 Formulí 1," dodává Kaltenbornová.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.