Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Mexika otevřeně přiznal, že jeho Red Bull „prostě nefunguje“. Nizozemec, který minulý týden triumfoval v Austinu a znovu oživil své naděje na titul, tentokrát narazil na limity svého monopostu. Po pátém místě v kvalifikaci na vysokohorské trati v Mexico City přiznal, že Red Bull se stále potýká s přehříváním pneumatik a nedostatkem stability.
„S přehříváním pneumatik máme problémy celou sezónu a tady je to ještě horší,“ vysvětlil Verstappen. „V této nadmořské výšce začnete klouzat a pneumatiky se okamžitě přehřejí. To nám prostě nesedí.“ Tým přitom v posledních týdnech dokázal zlepšit rovnováhu i nastavení podvozku, avšak v Mexiku se tato vylepšení neprojevila kvůli nízké přilnavosti povrchu.
„Nastavením auta se dá něco ovlivnit, ale ne všechno,“ dodal Verstappen. „V Austinu jsme byli velmi rychlí, i když jsme museli pneumatiky víc šetřit než McLaren nebo Ferrari. Tam to ale vyvážil dobrý pocit z auta. Tady, když chybí rovnováha i přilnavost, nemáte šanci. Zkoušel jsem všechna možná nastavení, ale nic nefungovalo. Jedno bylo možná o trochu lepší, ale i tak jsme byli pomalí.“
Potíže Red Bullu se naplno projevily v rychlé zatáčce číslo devět, kde musel Verstappen opakovaně zachraňovat přetáčející se vůz. „Podívejte se na onboard a zesilte si zvuk, hned pochopíte, co se tam děje,“ poznamenal s nadsázkou. Tím naznačil, že auto naráží na nerovnosti a ztrácí stabilitu.
Zatímco Lando Norris si dominantní jízdou zajistil pole position a míří k převzetí vedení v šampionátu od Oscara Piastriho, Verstappen zůstává skeptický. „Jasně, pokud přede mnou odpadnou dvě auta, tak možná… Ale nemá smysl si dělat falešné naděje. Tento víkend to prostě nepůjde. Pokud se nestane nic bláznivého, nemáme šanci,“ řekl otevřeně.
Verstappen si zároveň uvědomuje, jak moc by mohl tento výsledek ovlivnit boj o titul. „Velký problém je, že Lando startuje vepředu,“ dodal. „Na Oscara ještě nejsme tak daleko, ale věděli jsme, že musíme být perfektní až do konce sezóny. Tohle samozřejmě ideální není.“
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.