Jednou z oblastí, kde byla otázka ochranny kokpitu zpochybňována, byla otázka možnosti rychlého opuštění vozu pilotem. Nyní se však zdá, že tento problém nebude brán jako ožehavý bod možnosti schválení nového bezpečnostního prvku.
Závodní ředitel FIA Charlie Whiting totiž prohlásil, že o několik vteřin delší čas na opuštění vozu kvůli ochraně kokpitu bude jen malou cenou, kterou bude nutné zaplatit za daleko větší bezpečnostní výhody. Podle jeho názoru je v případě Halo konceptu nebo Aeroscreenu prioritou záchrana života, kvůli níž je možné udělat i dílčí kompromisy.
"Při pohledu na aktuální řešení nevidím mezi dvěma nabízenými variantami žádný rozdíl. Obě jsou namontována ve stejné výšce. Horní okraje otevřeného prostoru jsou si velmi podobné," vysvětlil Whiting s tím, že zdravotnické a záchranné týmy budou mít k pilotovi dobrý přístup a jeho vyproštění nevidí nijak dramaticky.
Test opuštění vozuWhiting podotkl, že jako součást vyhodnocení varianty Red Bullu, pro níž se již vžil název Aeroscreen, byla zkouška opuštění vozu, kterou za běžných podmínek absolvoval Daniel Ricciardo.
"Ve čtvrtek před závodem jsme udělali zkoušku rychlého výstupu z vozu, abychom měli jistotu, že to je v pořádku. Sice s aeroscreenem objel jediné kolo, ale nikdy nevíte, co se může stát. Chtěli jsme mít jistotu, že se dostane pohodlně ven v požadovaném čase. Zvládl to a mohl by být ještě lepší, popsal zkoušku Whiting.
Nárazové testyWhiting rovněž uvedl, že FIA nemá žádné obavy týkající se ohrožení přilby pilota pneumatikami, které při nárazovém testu jen lehce "obrousily" vrcholek přilby.
"Použili jsme pro tuto variantu speciálního upevnění. Kontakt s hlavou pilota při takovém nárazu byl absolutně minimální. Ale žádné bezpečnostní zařízení nemůže bezezbytku pokrýt nebezpečí plynoucí z nehody, to dobře víme. Pokoušíme se ochranu pilota navyšovat, aby byl ve větším bezpečí. Například pojistná lanka ke kolům během let zesílila, přesto se v extrémním případě může utrhnout. Chceme proto minimalizovat šance, že by k něčemu podobnému mohlo dojít, jak se to u každého bezpečnostního zařízení předpokládá," dodává Whiting.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.