Jednou z oblastí, kde byla otázka ochranny kokpitu zpochybňována, byla otázka možnosti rychlého opuštění vozu pilotem. Nyní se však zdá, že tento problém nebude brán jako ožehavý bod možnosti schválení nového bezpečnostního prvku.
Závodní ředitel FIA Charlie Whiting totiž prohlásil, že o několik vteřin delší čas na opuštění vozu kvůli ochraně kokpitu bude jen malou cenou, kterou bude nutné zaplatit za daleko větší bezpečnostní výhody. Podle jeho názoru je v případě Halo konceptu nebo Aeroscreenu prioritou záchrana života, kvůli níž je možné udělat i dílčí kompromisy.
"Při pohledu na aktuální řešení nevidím mezi dvěma nabízenými variantami žádný rozdíl. Obě jsou namontována ve stejné výšce. Horní okraje otevřeného prostoru jsou si velmi podobné," vysvětlil Whiting s tím, že zdravotnické a záchranné týmy budou mít k pilotovi dobrý přístup a jeho vyproštění nevidí nijak dramaticky.
Test opuštění vozuWhiting podotkl, že jako součást vyhodnocení varianty Red Bullu, pro níž se již vžil název Aeroscreen, byla zkouška opuštění vozu, kterou za běžných podmínek absolvoval Daniel Ricciardo.
"Ve čtvrtek před závodem jsme udělali zkoušku rychlého výstupu z vozu, abychom měli jistotu, že to je v pořádku. Sice s aeroscreenem objel jediné kolo, ale nikdy nevíte, co se může stát. Chtěli jsme mít jistotu, že se dostane pohodlně ven v požadovaném čase. Zvládl to a mohl by být ještě lepší, popsal zkoušku Whiting.
Nárazové testyWhiting rovněž uvedl, že FIA nemá žádné obavy týkající se ohrožení přilby pilota pneumatikami, které při nárazovém testu jen lehce "obrousily" vrcholek přilby.
"Použili jsme pro tuto variantu speciálního upevnění. Kontakt s hlavou pilota při takovém nárazu byl absolutně minimální. Ale žádné bezpečnostní zařízení nemůže bezezbytku pokrýt nebezpečí plynoucí z nehody, to dobře víme. Pokoušíme se ochranu pilota navyšovat, aby byl ve větším bezpečí. Například pojistná lanka ke kolům během let zesílila, přesto se v extrémním případě může utrhnout. Chceme proto minimalizovat šance, že by k něčemu podobnému mohlo dojít, jak se to u každého bezpečnostního zařízení předpokládá," dodává Whiting.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.