Jednou z oblastí, kde byla otázka ochranny kokpitu zpochybňována, byla otázka možnosti rychlého opuštění vozu pilotem. Nyní se však zdá, že tento problém nebude brán jako ožehavý bod možnosti schválení nového bezpečnostního prvku.
Závodní ředitel FIA Charlie Whiting totiž prohlásil, že o několik vteřin delší čas na opuštění vozu kvůli ochraně kokpitu bude jen malou cenou, kterou bude nutné zaplatit za daleko větší bezpečnostní výhody. Podle jeho názoru je v případě Halo konceptu nebo Aeroscreenu prioritou záchrana života, kvůli níž je možné udělat i dílčí kompromisy.
"Při pohledu na aktuální řešení nevidím mezi dvěma nabízenými variantami žádný rozdíl. Obě jsou namontována ve stejné výšce. Horní okraje otevřeného prostoru jsou si velmi podobné," vysvětlil Whiting s tím, že zdravotnické a záchranné týmy budou mít k pilotovi dobrý přístup a jeho vyproštění nevidí nijak dramaticky.
Test opuštění vozuWhiting podotkl, že jako součást vyhodnocení varianty Red Bullu, pro níž se již vžil název Aeroscreen, byla zkouška opuštění vozu, kterou za běžných podmínek absolvoval Daniel Ricciardo.
"Ve čtvrtek před závodem jsme udělali zkoušku rychlého výstupu z vozu, abychom měli jistotu, že to je v pořádku. Sice s aeroscreenem objel jediné kolo, ale nikdy nevíte, co se může stát. Chtěli jsme mít jistotu, že se dostane pohodlně ven v požadovaném čase. Zvládl to a mohl by být ještě lepší, popsal zkoušku Whiting.
Nárazové testyWhiting rovněž uvedl, že FIA nemá žádné obavy týkající se ohrožení přilby pilota pneumatikami, které při nárazovém testu jen lehce "obrousily" vrcholek přilby.
"Použili jsme pro tuto variantu speciálního upevnění. Kontakt s hlavou pilota při takovém nárazu byl absolutně minimální. Ale žádné bezpečnostní zařízení nemůže bezezbytku pokrýt nebezpečí plynoucí z nehody, to dobře víme. Pokoušíme se ochranu pilota navyšovat, aby byl ve větším bezpečí. Například pojistná lanka ke kolům během let zesílila, přesto se v extrémním případě může utrhnout. Chceme proto minimalizovat šance, že by k něčemu podobnému mohlo dojít, jak se to u každého bezpečnostního zařízení předpokládá," dodává Whiting.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.