Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Fernando Alonso je známý svými emotivními rádiovými hláškami, v nichž si občas posteskl na smůlu, která ho v závodech pronásleduje. V chladnějším pohledu ale sám uznává, že v součtu se mu štěstí i smůla během dlouhé kariéry ve Formuli 1 vyrovnaly. Přesto dodává, že fakt, že na další vítězství v Grand Prix čeká už více než deset let, v jeho bilanci zůstává výrazným šrámem.
Například nedávný závod v Monze skončil pro Španěla předčasně. Alonso musel odstoupit, když mu po průjezdu přes obrubník v šikaně Ascari prasklo přední zavěšení. Jak však později vysvětlil, pravým důvodem nebyl agresivní nájezd, ale kámen, který zavěšení zasáhl už v úvodu závodu: „Věděl jsem, že to nebylo kvůli obrubníku, šlo prostě o selhání zavěšení. Pokud to nebyla výrobní nebo kvalitativní vada, je to lepší. Byla to jen smůla, protože kámen trefil část vozu, která prostě nebyla dostatečně odolná.“
Alonso k tomu dodal, že šance na podobnou poruchu je mizivá: „Myslím, že je to jedna z deseti milionů situací. Takže doufám, že v deseti milionech závodů přijde další podobný problém.“ Smířlivě tak konstatuje, že určité věci se prostě nedají ovlivnit.
Letos v Imole zažil Fernando Alonso další zklamání. Kvůli špatně načasované fázi Virtual Safety Caru přišel o cenné body z pátého místa. V emocích tehdy označil sám sebe za „největšího smolaře na světě“. Po závodě ale uznal, že šlo spíše o „nespravedlivý“ moment, který je součástí motorsportu. „Dobrá i špatná smůla, myslím, že je to 50 na 50,“ říká dnes. „Když máte za sebou přes 400 závodů, některé jsou šťastné, jiné méně, ale nakonec se to vyrovná.“
Alonso zároveň připomněl, že štěstí mu už v kariéře několikrát pomohlo. Například při jeho druhém vítězství v Le Mans, kde jeho tým těžil z defektu soupeře těsně před cílem. Ve Formuli 1 se mu ale podobný obrat štěstěny zatím nepoštěstil. „Více než deset let bez výhry, to mi prostě nezní správně,“ přiznává dvojnásobný mistr světa.
Naděje upírá k současnému působení u Aston Martinu. V příští sezóně totiž poprvé usedne do monopostu navrženého legendárním Adrianem Neweym. Pokud bude vůz konkurenceschopný, Alonso věří, že se dočká zaslouženého výsledku. „Nepotřebujeme extra štěstí, stačí normální. Pokud budeme mít dobré auto, pak se vše vrátí do normálu,“ uzavírá zkušený Španěl.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.