Od 40. kola Grand Prix Číny spolu tvořili takřka nerozlučnou dvojici, ale přestože by měl podle teoretických předpokladů být Hamiltonův mercedes s Massovým williamsem brzy hotov, opak byl pravdou. Dejme nyní slovo brazilskému pilotovi.
Čínská trať je pro mě opravdu hodně zvláštní, má jedinečnou identitu. Pokaždé, když jsem přijel do Šanghaje, ještě předtím než jsem myslel na okruh nebo na podmínky týkající se závodního víkendu, absolvoval jsem zvláštní tradici: setkání s mými fanoušky. Vím, že někteří čekají před mým hotelem, třeba i celý den, a čekají na můj příjezd.
V mnoha zemích takový rituál končí podáním ruky, autogramem nebo společným snímkem. Ale v Číně ne. Dostávám dárky. Mluvíme o fanoušcích, kteří dopodrobna znají můj život... někdy mám dojem, že lépe než já sám! Znají jména mých přátel a rodiny. Letos jsem dostal dárky nejen pro sebe, ale i pro mého syna a neteř. Je to opravdu úžasné, přemýšlet o tom nadšení, kterým mě moji příznivci zahrnují. Tisíce kilometrů od domova nacházím lidi, kteří k vám mají vřelý vztah, to mě opravdu naplňuje skvělými pocity.
Společná večeře pilotůV rámci Grand Prix Číny byla také velmi příjemná společná večeře, která byla organizovaná pro všechny piloty. Co teď řeknu, může znít divně, protože s některými sdílím paddock už několik let, ale opravdu si nejsem jist, zda je dobře znám.
Jakmile usednete do vozu, každý myslí jen na sebe, já jsem prvním, který chce předjet své soupeře a razit si cestu startovním polem. Ale když sundáme přilby, jsme partou dobrých chlapíků, kteří se pohybují ve stejném světě se stejnými problémy a směřují ke stejným cílům. To byl jeden z důvodů, proč byla večeře v Šanghaji výbornou příležitostí, abychom se setkali v jiném prostředí a povyprávěli si o věcech, které s tím, co děláme na trati, třeba nemají vůbec nic společného.
Vše se odehrávalo v uvolněné a příjemné atmosféře a věřím, že mnozí uléhali v hotelových pokojích ke spánku s dobrým pocitem. Já sám podobné sešlosti považuji za velmi důležité a užitečné, a chci věřit, že podobné akce budou se budou mnohem častěji opakovat.
Můj boj s HamiltonemAle jak jsem řekl, večeře byla minulostí a já se plně věnoval boji na okruhu, který pro mě vyzněl velmi pozitivně. V závěrečné fázi závodu jsem musel tvrdě bránit svou šestou příčku před útoky Lewise Hamiltona, což bylo opravdu těžké.
Měli jsme prakticky stejné pneumatiky (Lewis je měnil o kolo dříve), takže v této oblasti jsme byli vyrovnaní. Sice měl poněkud poškozený vůz, ale musíme si uvědomit, že šlo o dominantní mercedes. Nakonec se mi podařilo kontrolovat situaci a myslím, že nejdůležitější byl způsob, jakým jsem byl schopen kontrolovat pneumatiky.
Moje jízdní stopa byla v závodě hodně odlišná, protože kdybych využil stejnou jako v kvalifikaci, během několika kol bych pneumatiky odrovnal, zejména ty vpředu. Také jsem se ujistil, že mohu při výjezdu ze zatáček tvrdě na plyn, protože vůz držel směr a technika pracovala na jedničku. To byl, myslím, hlavní rozdíl mezi mým monopostem a Bottasovým, protože co do rychlosti prostě nestačil.
Potvrdilo se také velké množství údajů, které jsme nasbírali při předsezónních testech. Je vždy příjemné dosáhnout slušného výsledku na základě dobré komunikace s inženýry, je to také jejich ocenění a pomáhá to posílit vztahy v týmu.
Usilujeme o třetí místoŠanghaj jsem opouštěl jako šestý v závodě a stejné místo mi patří i v průběžném hodnocení šamůpionátu. Myslím, že to je po třech závodech vcelku pozitivní postavení. Mnoho lidí se mě ptalo, zda jsem od začátku sezóny očekával něco víc, ale když začínáte nový ročník, všichni piloti mají "velké oči" a očekávají víc, než by napovídala logika.
Celkově se domnívám, že Williams odvedl pěkný kus práce ve srovnání se závěrem předchozí sezóny, ale nesmíme zapomenout, že i naši soupeři tvrdě pracovali. Jak jsme viděli v Bahrajnu a Šanghaji, Red Bull se také hodně zlepšil, zejména co se rychlosti týče; mohu pouze dedukovat, že se posunuli kupředu díky pohonné jednotce.
Jestli to je pravda nebo ne, to naznačí závod v Soči. Jsou tam dlouhé rovinky, domnívám se, že máme šanci být ve hře. A mým cílem samozřejmě je, abych byl v cíli před nimi.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.