Otázka, kterou se zabývalo mnohou fanoušků i odborníků. Kdo je nejlepším pilotem F1 všech dob? Lze to vůbec porovnávat? Sheffieldská univerzita udělala svůj výzkum a má odpověď.
Andrew Bell, autor této studie, využil statistickou analýzu, aby zjistil, kdo je nejdokonalejším pilotem F1 a to s příhlédnutím na jejich talent a ne fakt, že mají k dispozici nejlepší techniku (podrobnější popis metodiky zde). Tým a jeho vliv má totiž prý na úspěch 6x větší vliv než jezdec. A vítězem je Juan Manuel Fangio. Následuje jej Alain Prost a Fernando Alonso.
Podle tabulek je se sedmi tituly mistra světa nejúspěšnějším pilotem Michael Schumacher, avšak studie ho po odečtení vlivu týmu zařadila až na deváté místo. Toto nepříliš lichotivé hodnocení je však ovlivněno i výsledky po jeho návratu s Mercedesem, kde ho porážel týmový kolega Nico Rosberg. Pokud by se tato etapa Schumacherovy kariéry nepočítala, byl by třetí.
"Otázka, kdo je největším pilotem F1 všech dob je obtížná. Nevíme totiž, do jaké míry jsou závodníci dobří a talentovaní a do jaké míry má vliv auto. Ta otázka fascinuje fanoušky po mnoho let a jsem si jistý, že to bude platit i nadále," uvedl Bell na stránkách univerzity.
"Náš statistický model nám umožňuje najít pořadí a posoudit relativní důležitost týmu. A objevily se tam některé překvapivé výsledky. Například relativně neznámé jméno Christian Fittipaldi je mezi prvními dvaceti, zatímco trojnásobný mistr světa Niki Lauda se nedostal ani mezi první stovku. Pokud by jednotliví jezdci jezdili za jiné týmy, mohla být historie poněkud odlišná," dodává.
Ze současných pilotů Fernando Alonso překonal Sebastiana Vettela, který je před Lewisem Hamiltonem (12. místo). Následující pořadí aktivních pilotů, kteří se umístili v první padesátce, by bylo: Nico Rosberg (v případě, že se počítá i jeho působení proti Schumacherovi), Jenson Button, Daniel Ricciardo a Kimi Räikkönen.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.