Otázka, kterou se zabývalo mnohou fanoušků i odborníků. Kdo je nejlepším pilotem F1 všech dob? Lze to vůbec porovnávat? Sheffieldská univerzita udělala svůj výzkum a má odpověď.
Andrew Bell, autor této studie, využil statistickou analýzu, aby zjistil, kdo je nejdokonalejším pilotem F1 a to s příhlédnutím na jejich talent a ne fakt, že mají k dispozici nejlepší techniku (podrobnější popis metodiky zde). Tým a jeho vliv má totiž prý na úspěch 6x větší vliv než jezdec. A vítězem je Juan Manuel Fangio. Následuje jej Alain Prost a Fernando Alonso.
Podle tabulek je se sedmi tituly mistra světa nejúspěšnějším pilotem Michael Schumacher, avšak studie ho po odečtení vlivu týmu zařadila až na deváté místo. Toto nepříliš lichotivé hodnocení je však ovlivněno i výsledky po jeho návratu s Mercedesem, kde ho porážel týmový kolega Nico Rosberg. Pokud by se tato etapa Schumacherovy kariéry nepočítala, byl by třetí.
"Otázka, kdo je největším pilotem F1 všech dob je obtížná. Nevíme totiž, do jaké míry jsou závodníci dobří a talentovaní a do jaké míry má vliv auto. Ta otázka fascinuje fanoušky po mnoho let a jsem si jistý, že to bude platit i nadále," uvedl Bell na stránkách univerzity.
"Náš statistický model nám umožňuje najít pořadí a posoudit relativní důležitost týmu. A objevily se tam některé překvapivé výsledky. Například relativně neznámé jméno Christian Fittipaldi je mezi prvními dvaceti, zatímco trojnásobný mistr světa Niki Lauda se nedostal ani mezi první stovku. Pokud by jednotliví jezdci jezdili za jiné týmy, mohla být historie poněkud odlišná," dodává.
Ze současných pilotů Fernando Alonso překonal Sebastiana Vettela, který je před Lewisem Hamiltonem (12. místo). Následující pořadí aktivních pilotů, kteří se umístili v první padesátce, by bylo: Nico Rosberg (v případě, že se počítá i jeho působení proti Schumacherovi), Jenson Button, Daniel Ricciardo a Kimi Räikkönen.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.