Naposledy se pilot Ferrari chopil mistrovské koruny v roce 2007, kdy v posledním závodě sezóny stvrdil své naděje vítězstvím Kimi Räikkönen a jako devátý pilot rudých ořů z Maranella vstoupil do zlaté knihy historie této značky.
Na titul tedy Scuderia Ferrari už nějaký ten rok čeká a prezident Sergio Marchionne se domnívá, že rok 2016 by mohl toto čekání ukončit. Ferrari je v mnoha směrech výjimečný tým, který jako jediný v historii F1 zasáhl do všech šampionátů, pochopitelně ovládá všechny základní žebříčky - má na svém kontě nejvíc titulů mezi piloty i v Poháru konstruktérů, vítězství v GP, pole-positions, nejrychlejších kol, pódiových umístění a také vévodí tabulce počtu startů. V minulosti proslul také několika dramatickými rozchody se špičkovými piloty, traduje se dokonce výrok "Běda tomu, kdo v Maranellu upadne v nemilost!"
Jestliže žně nastaly pro Ferrari v letech 1999 - 2007, kdy vzpínající se koník sklidil osm Pohárů konstruktérů a Michael Schumacher s Kimi Räikkönenem přivezli celkem šest korun pro nejlepšího pilota, Ferrari poté nedokázalo zdolat především silný dvojblok Red Bull/Mercedes, i když Felipe Massa a Fernando Alonso neměli k titulu zase až tak daleko.
V současné sezóně vstupuje Ferrari do nové éry, zejména odloučením od FIAT Chrysler Group a účastí na burze cenných papírů v Miláně a New Yorku. Podle Marchionneho může letošní úspěch Ferrariho pozici jen posílit, jak uvedl pro italský sportovní deník Gazzetta dello Sport. "Pokud bychom k našim obchodním aktivitám přidali vítězství, nesmírně to posílí prestiž naší značky. Mluvil jsem s jedním z prodejců našich automobilů a ten mi potvrdil, že výsledky z roku 2015 znamenaly posílení její důvěryhodnosti. Pokud bychom nedokázali ani po deseti letech vyhrát titul, byla by to pro Ferrari tragédie," dodává Marchionne. Přitom nejdéle čekali v Maranellu na titul od triumfu Jody Schecktera v roce 1979, trvalo to neuvěřitelné dvě desítky let, než slávu rudých ořů opět vzkřísil Michael Schumacher (2000).
Sergio Marchionne nahradil ve funkci prezidenta Ferrari Lucu di Montezemola v roce 2014, kdy Ferrari poprvé od roku 1993 nevyhrálo ani jeden závod v celé sezóně. Marchionne byl vybrán, aby změnil strukturu týmu. Odvolal nemalý počet vedoucích pracovníků, vyzval k opětovné důvěře v tým. "Bylo potřeba změnit naše investice, zvládnout nutný vývoj a zbavit se všechno nepotřebného. Museli jsme vyčistit naše řady. Začali jsme znovu vyhrávat, protože jsme se znovu soustředili na tým a pustili se do věcí, které byly opravdu důležité. Hodně nám v tom pomohl Maurizio Arrivabene," popisuje následné události Marchionne.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.