Naposledy se pilot Ferrari chopil mistrovské koruny v roce 2007, kdy v posledním závodě sezóny stvrdil své naděje vítězstvím Kimi Räikkönen a jako devátý pilot rudých ořů z Maranella vstoupil do zlaté knihy historie této značky.
Na titul tedy Scuderia Ferrari už nějaký ten rok čeká a prezident Sergio Marchionne se domnívá, že rok 2016 by mohl toto čekání ukončit. Ferrari je v mnoha směrech výjimečný tým, který jako jediný v historii F1 zasáhl do všech šampionátů, pochopitelně ovládá všechny základní žebříčky - má na svém kontě nejvíc titulů mezi piloty i v Poháru konstruktérů, vítězství v GP, pole-positions, nejrychlejších kol, pódiových umístění a také vévodí tabulce počtu startů. V minulosti proslul také několika dramatickými rozchody se špičkovými piloty, traduje se dokonce výrok "Běda tomu, kdo v Maranellu upadne v nemilost!"
Jestliže žně nastaly pro Ferrari v letech 1999 - 2007, kdy vzpínající se koník sklidil osm Pohárů konstruktérů a Michael Schumacher s Kimi Räikkönenem přivezli celkem šest korun pro nejlepšího pilota, Ferrari poté nedokázalo zdolat především silný dvojblok Red Bull/Mercedes, i když Felipe Massa a Fernando Alonso neměli k titulu zase až tak daleko.
V současné sezóně vstupuje Ferrari do nové éry, zejména odloučením od FIAT Chrysler Group a účastí na burze cenných papírů v Miláně a New Yorku. Podle Marchionneho může letošní úspěch Ferrariho pozici jen posílit, jak uvedl pro italský sportovní deník Gazzetta dello Sport. "Pokud bychom k našim obchodním aktivitám přidali vítězství, nesmírně to posílí prestiž naší značky. Mluvil jsem s jedním z prodejců našich automobilů a ten mi potvrdil, že výsledky z roku 2015 znamenaly posílení její důvěryhodnosti. Pokud bychom nedokázali ani po deseti letech vyhrát titul, byla by to pro Ferrari tragédie," dodává Marchionne. Přitom nejdéle čekali v Maranellu na titul od triumfu Jody Schecktera v roce 1979, trvalo to neuvěřitelné dvě desítky let, než slávu rudých ořů opět vzkřísil Michael Schumacher (2000).
Sergio Marchionne nahradil ve funkci prezidenta Ferrari Lucu di Montezemola v roce 2014, kdy Ferrari poprvé od roku 1993 nevyhrálo ani jeden závod v celé sezóně. Marchionne byl vybrán, aby změnil strukturu týmu. Odvolal nemalý počet vedoucích pracovníků, vyzval k opětovné důvěře v tým. "Bylo potřeba změnit naše investice, zvládnout nutný vývoj a zbavit se všechno nepotřebného. Museli jsme vyčistit naše řady. Začali jsme znovu vyhrávat, protože jsme se znovu soustředili na tým a pustili se do věcí, které byly opravdu důležité. Hodně nám v tom pomohl Maurizio Arrivabene," popisuje následné události Marchionne.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.