Naposledy se pilot Ferrari chopil mistrovské koruny v roce 2007, kdy v posledním závodě sezóny stvrdil své naděje vítězstvím Kimi Räikkönen a jako devátý pilot rudých ořů z Maranella vstoupil do zlaté knihy historie této značky.
Na titul tedy Scuderia Ferrari už nějaký ten rok čeká a prezident Sergio Marchionne se domnívá, že rok 2016 by mohl toto čekání ukončit. Ferrari je v mnoha směrech výjimečný tým, který jako jediný v historii F1 zasáhl do všech šampionátů, pochopitelně ovládá všechny základní žebříčky - má na svém kontě nejvíc titulů mezi piloty i v Poháru konstruktérů, vítězství v GP, pole-positions, nejrychlejších kol, pódiových umístění a také vévodí tabulce počtu startů. V minulosti proslul také několika dramatickými rozchody se špičkovými piloty, traduje se dokonce výrok "Běda tomu, kdo v Maranellu upadne v nemilost!"
Jestliže žně nastaly pro Ferrari v letech 1999 - 2007, kdy vzpínající se koník sklidil osm Pohárů konstruktérů a Michael Schumacher s Kimi Räikkönenem přivezli celkem šest korun pro nejlepšího pilota, Ferrari poté nedokázalo zdolat především silný dvojblok Red Bull/Mercedes, i když Felipe Massa a Fernando Alonso neměli k titulu zase až tak daleko.
V současné sezóně vstupuje Ferrari do nové éry, zejména odloučením od FIAT Chrysler Group a účastí na burze cenných papírů v Miláně a New Yorku. Podle Marchionneho může letošní úspěch Ferrariho pozici jen posílit, jak uvedl pro italský sportovní deník Gazzetta dello Sport. "Pokud bychom k našim obchodním aktivitám přidali vítězství, nesmírně to posílí prestiž naší značky. Mluvil jsem s jedním z prodejců našich automobilů a ten mi potvrdil, že výsledky z roku 2015 znamenaly posílení její důvěryhodnosti. Pokud bychom nedokázali ani po deseti letech vyhrát titul, byla by to pro Ferrari tragédie," dodává Marchionne. Přitom nejdéle čekali v Maranellu na titul od triumfu Jody Schecktera v roce 1979, trvalo to neuvěřitelné dvě desítky let, než slávu rudých ořů opět vzkřísil Michael Schumacher (2000).
Sergio Marchionne nahradil ve funkci prezidenta Ferrari Lucu di Montezemola v roce 2014, kdy Ferrari poprvé od roku 1993 nevyhrálo ani jeden závod v celé sezóně. Marchionne byl vybrán, aby změnil strukturu týmu. Odvolal nemalý počet vedoucích pracovníků, vyzval k opětovné důvěře v tým. "Bylo potřeba změnit naše investice, zvládnout nutný vývoj a zbavit se všechno nepotřebného. Museli jsme vyčistit naše řady. Začali jsme znovu vyhrávat, protože jsme se znovu soustředili na tým a pustili se do věcí, které byly opravdu důležité. Hodně nám v tom pomohl Maurizio Arrivabene," popisuje následné události Marchionne.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.