Naposledy se pilot Ferrari chopil mistrovské koruny v roce 2007, kdy v posledním závodě sezóny stvrdil své naděje vítězstvím Kimi Räikkönen a jako devátý pilot rudých ořů z Maranella vstoupil do zlaté knihy historie této značky.
Na titul tedy Scuderia Ferrari už nějaký ten rok čeká a prezident Sergio Marchionne se domnívá, že rok 2016 by mohl toto čekání ukončit. Ferrari je v mnoha směrech výjimečný tým, který jako jediný v historii F1 zasáhl do všech šampionátů, pochopitelně ovládá všechny základní žebříčky - má na svém kontě nejvíc titulů mezi piloty i v Poháru konstruktérů, vítězství v GP, pole-positions, nejrychlejších kol, pódiových umístění a také vévodí tabulce počtu startů. V minulosti proslul také několika dramatickými rozchody se špičkovými piloty, traduje se dokonce výrok "Běda tomu, kdo v Maranellu upadne v nemilost!"
Jestliže žně nastaly pro Ferrari v letech 1999 - 2007, kdy vzpínající se koník sklidil osm Pohárů konstruktérů a Michael Schumacher s Kimi Räikkönenem přivezli celkem šest korun pro nejlepšího pilota, Ferrari poté nedokázalo zdolat především silný dvojblok Red Bull/Mercedes, i když Felipe Massa a Fernando Alonso neměli k titulu zase až tak daleko.
V současné sezóně vstupuje Ferrari do nové éry, zejména odloučením od FIAT Chrysler Group a účastí na burze cenných papírů v Miláně a New Yorku. Podle Marchionneho může letošní úspěch Ferrariho pozici jen posílit, jak uvedl pro italský sportovní deník Gazzetta dello Sport. "Pokud bychom k našim obchodním aktivitám přidali vítězství, nesmírně to posílí prestiž naší značky. Mluvil jsem s jedním z prodejců našich automobilů a ten mi potvrdil, že výsledky z roku 2015 znamenaly posílení její důvěryhodnosti. Pokud bychom nedokázali ani po deseti letech vyhrát titul, byla by to pro Ferrari tragédie," dodává Marchionne. Přitom nejdéle čekali v Maranellu na titul od triumfu Jody Schecktera v roce 1979, trvalo to neuvěřitelné dvě desítky let, než slávu rudých ořů opět vzkřísil Michael Schumacher (2000).
Sergio Marchionne nahradil ve funkci prezidenta Ferrari Lucu di Montezemola v roce 2014, kdy Ferrari poprvé od roku 1993 nevyhrálo ani jeden závod v celé sezóně. Marchionne byl vybrán, aby změnil strukturu týmu. Odvolal nemalý počet vedoucích pracovníků, vyzval k opětovné důvěře v tým. "Bylo potřeba změnit naše investice, zvládnout nutný vývoj a zbavit se všechno nepotřebného. Museli jsme vyčistit naše řady. Začali jsme znovu vyhrávat, protože jsme se znovu soustředili na tým a pustili se do věcí, které byly opravdu důležité. Hodně nám v tom pomohl Maurizio Arrivabene," popisuje následné události Marchionne.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.