Renault se letos vydá na své třetí dobrodružství nesoucí nálepku F1. V týmu sice vládne bojovná nálada, ale také střízlivý odhad situace. Nehovoří se o výhrách a útoku na titul, nýbrž o lokalizaci deficitů a soustředění na jejich snižování.
Bob Bell není v táboře Renaultu žádným nováčkem, vždyť působil v jeho barvách v letech 2005 a 2006, kdy se žlutomodří díky Alonsovi radovali z mistrovských titulů, jako technický ředitel. Nyní se sedmapadesátiletý Severní Ir oklikou přes týmy Mercedes a Marussia vrací zpět do Enstone. Vedle Rémi Taffina a Nicka Chestera má představovat jakýsi mozkový trust. Bell má podobný úkol jako u Mercedesu v roce 2011, tedy po technické stránce pozvednout značku k vyšším metám.
Bell vidí určité podobnosti se svým působením u Mercedesu, pochopitelně ale cítí také jisté rozdíly. "U Mercedesu byl úkol podobný jako teď. Museli jsme vše dát dohromady a začít vyhrávat závody. Co je v Enstone dobré, že jsou tu pořád lidi, kteří stále ještě umí postavit dobré závodní auto, ale je nutné si uvědomit, že žijeme v jiné době než v roce 2005. Je důležité vytvořit správné základy pro dlouhodobé úspěchy. Nehleďme na příští závod, ale tak půl roku dopředu."
Bell má u Renaultu větší pravomoci. "Znamená to větší vliv na vývoj motoru, i když nejsem žádný inženýr. Ale musíme oba útvary (Viry-Châtillon a Enstone) řádně propojit, abychom měli jistotu, že budou kráčet stejným směrem, přičemž jde i o to, aby zdroje byly mezi tato oddělení zprávně rozděleny.
Současný technický ředitel vždy tvrdil, že tovární tým má nakonec větší výhodu oproti zákaznickým stájím. "Je to pravděpodobně záležitost několika desetin. Rozhodně to umožňuje efektivněji pracovat, když máte všechno pod jednou střechou..."
Žít ve stínu kompromisůJe evidentní, že v prvním roce bude jíst Renault hodně tvrdý chlebíček. Bell si je toho vědom: "Čekají nás velké kroky, alespoň víme, kde jsou naše nedostatky, které oblasti je třeba rozvíjet. Je nám jasné, že musíme mít určitou dobu pro vývoj motoru, to neuděláte přes noc... Mezi výkonem a spolehlivostí. Trochu jiné je to s podvozkem, tam to je jednodušší. Pokud vyvíjíte nové přední křídlo, je málo pravděpodobné, že neuspějete, tam jde o zvládnutelné riziko. Ale v případě pístů je to něco jiného."
Renault se musí v roce 2016 vypořádat s jistým handicapem, protože nový vůz byl původně navržen pro motor Mercedes, ale nyní bude osazen Renaultem. "Tato změna byla potvrzena velmi pozdě, v Enstone se především z finančních důvodů provedly jen ty nejnutnější úpravy. V prvním závodním roce se tak budeme muset s těmito kompromisy vyrovnat, je prakticky nemožné je všechny v této sezóně odstranit. Pódiová umístění budou letos možná jen tehdy, když jich co nejvíc zmizí."
Plány pro rok 2016 jsou z Bellova hlediska jasné: "Musíme se naučit připravit spolehlivý vůz a prokázat během sezóny rostoucí pokrok. Kolik získáme bodů, to je v tuto chvíli vedlejší. Renault o F1 uvažoval dlouho a jeho plán nesmí ohrozit snaha jít rychle kupředu a činit krátkodobá řešení. Musíme kráčet vpřed opatrně a mít jistotu, že každá aktualizace přinese časovou úsporu a patřičná data. Nejsou důležité změny viditelné, ale vývoj pracovních metod a koncepce, které budou základem dlouhodobého úspěchu."
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.