Renault se letos vydá na své třetí dobrodružství nesoucí nálepku F1. V týmu sice vládne bojovná nálada, ale také střízlivý odhad situace. Nehovoří se o výhrách a útoku na titul, nýbrž o lokalizaci deficitů a soustředění na jejich snižování.
Bob Bell není v táboře Renaultu žádným nováčkem, vždyť působil v jeho barvách v letech 2005 a 2006, kdy se žlutomodří díky Alonsovi radovali z mistrovských titulů, jako technický ředitel. Nyní se sedmapadesátiletý Severní Ir oklikou přes týmy Mercedes a Marussia vrací zpět do Enstone. Vedle Rémi Taffina a Nicka Chestera má představovat jakýsi mozkový trust. Bell má podobný úkol jako u Mercedesu v roce 2011, tedy po technické stránce pozvednout značku k vyšším metám.
Bell vidí určité podobnosti se svým působením u Mercedesu, pochopitelně ale cítí také jisté rozdíly. "U Mercedesu byl úkol podobný jako teď. Museli jsme vše dát dohromady a začít vyhrávat závody. Co je v Enstone dobré, že jsou tu pořád lidi, kteří stále ještě umí postavit dobré závodní auto, ale je nutné si uvědomit, že žijeme v jiné době než v roce 2005. Je důležité vytvořit správné základy pro dlouhodobé úspěchy. Nehleďme na příští závod, ale tak půl roku dopředu."
Bell má u Renaultu větší pravomoci. "Znamená to větší vliv na vývoj motoru, i když nejsem žádný inženýr. Ale musíme oba útvary (Viry-Châtillon a Enstone) řádně propojit, abychom měli jistotu, že budou kráčet stejným směrem, přičemž jde i o to, aby zdroje byly mezi tato oddělení zprávně rozděleny.
Současný technický ředitel vždy tvrdil, že tovární tým má nakonec větší výhodu oproti zákaznickým stájím. "Je to pravděpodobně záležitost několika desetin. Rozhodně to umožňuje efektivněji pracovat, když máte všechno pod jednou střechou..."
Žít ve stínu kompromisůJe evidentní, že v prvním roce bude jíst Renault hodně tvrdý chlebíček. Bell si je toho vědom: "Čekají nás velké kroky, alespoň víme, kde jsou naše nedostatky, které oblasti je třeba rozvíjet. Je nám jasné, že musíme mít určitou dobu pro vývoj motoru, to neuděláte přes noc... Mezi výkonem a spolehlivostí. Trochu jiné je to s podvozkem, tam to je jednodušší. Pokud vyvíjíte nové přední křídlo, je málo pravděpodobné, že neuspějete, tam jde o zvládnutelné riziko. Ale v případě pístů je to něco jiného."
Renault se musí v roce 2016 vypořádat s jistým handicapem, protože nový vůz byl původně navržen pro motor Mercedes, ale nyní bude osazen Renaultem. "Tato změna byla potvrzena velmi pozdě, v Enstone se především z finančních důvodů provedly jen ty nejnutnější úpravy. V prvním závodním roce se tak budeme muset s těmito kompromisy vyrovnat, je prakticky nemožné je všechny v této sezóně odstranit. Pódiová umístění budou letos možná jen tehdy, když jich co nejvíc zmizí."
Plány pro rok 2016 jsou z Bellova hlediska jasné: "Musíme se naučit připravit spolehlivý vůz a prokázat během sezóny rostoucí pokrok. Kolik získáme bodů, to je v tuto chvíli vedlejší. Renault o F1 uvažoval dlouho a jeho plán nesmí ohrozit snaha jít rychle kupředu a činit krátkodobá řešení. Musíme kráčet vpřed opatrně a mít jistotu, že každá aktualizace přinese časovou úsporu a patřičná data. Nejsou důležité změny viditelné, ale vývoj pracovních metod a koncepce, které budou základem dlouhodobého úspěchu."
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.