Mistr světa F1 z roku 1997 dobře ví, co říká. Ostatně jeho rodina, ať otec Gilles nebo strýc Jacques k těm výstřelkům v F1 přidali značný díl. Stačí si vzpomenout na tři nebo čtyři případy z dlouhého seznamu.
Hodně z nás ještě pamatuje Holandsko 1979, když Gilles Villeneuve po dvojích hodinách zničil levou zadní pneumatiku u svého ferrari a dovezl ho do boxů na třech kolech (mechanici ho plácali po zádech, Forghieri pro něj měl jediný titul: Idiot).
Už předtím proslul ohnivou show v monackém tunelu (1978), kde ztratil kolo, nebo tragickou nehodou ve Fuji 1977, kdy po kolizi s Petersonem jeho monopost spadl do únikové zóny a zabil dva lidi, kteří tam ovšem vůbec neměli co dělat.
Mladší bratr Jacques Villeneuve sr. zase udivoval diváky v domácím prostředí Grand Prix Kanady snahou překonat rekord v počtu vyjetí z trati v jediném tréninku - v roce 1981 se mu to povedlo hned pětkrát. To byl onen závod, kdy sourozenec Gilles plul po zaplavené trati s odlomenou přídí, přes kterou toho chvílemi určitě moc neviděl.
Jacques Villeneuve jr. si schoval své vrcholné představení do belgického Spa 1998 a 1999, kdy v kokpitu Williamsu reps. BARu předvedl, že tendenci rozkládat monoposty na prvočinitele podědil ve velké míře. Ale kdo by čekal nějaký otřes či úlek po nehodě, přepočítal by se. "Byla to nejlepší bouračka v mém životě," pronesl usměvavý Jacques po svém karambolu v Eau Rouge v roce 1999.
Formule 1 ztratila svou výhoduTo je názor dnes čtyřiačtyřicetiletého Kanaďana, který tvrdí, že snaha přijít s inovací, která by opět přinesla F1 popularitu, naráží na skutečnost, že se tato kategorie snaží být něčím, čím není. "Pokouší se být vším, a to je špatně! Chce vypadat jako vůz vytrvalostních závodů, tedy nějaká hybridní forma.... hybridní technologie ale váží kolem 100 kilogramů, a to jsou čtyři vteřiny na kolo. To není F1, není extrémní, nedává smysl."
Vítěz 11 Grand Prix ve své kritice pokračuje: "Formule 1 musí být na hranici, jít do krajnosti, být nedostižná, stupidní, šílená - tedy tím, čím byla vždycky. Je to laboratoř, kde je limitem nebe. Je tu příliš mnoho věcí, které její atraktivitu snižují, například DRS," pokračuje Kanaďan.
Jacques nyní jezdí ve Formuli E, kde společně se Stéphanem Sarrazinem hájí barvy Venturi Formula E Team. Jak prohlásil, někteří lidé ho považují za zrádce, když se exmistr světa F1 rozhodl závodit v »elektrickém šampionátu«. "Někteří fanoušci si myslí, že to je skvělé, jiní o Formuli E nechtějí ani slyšet a nazývají mě zrádcem F1. Ale měli by si uvědomit, že Formule E tu není proto, aby Formuli 1 nahradila. To nikdy nebylo jejím cílem a ani by nemělo být. Formule E a F1 jsou dva naprosto oddělené světy."
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.