Mistr světa F1 z roku 1997 dobře ví, co říká. Ostatně jeho rodina, ať otec Gilles nebo strýc Jacques k těm výstřelkům v F1 přidali značný díl. Stačí si vzpomenout na tři nebo čtyři případy z dlouhého seznamu.
Hodně z nás ještě pamatuje Holandsko 1979, když Gilles Villeneuve po dvojích hodinách zničil levou zadní pneumatiku u svého ferrari a dovezl ho do boxů na třech kolech (mechanici ho plácali po zádech, Forghieri pro něj měl jediný titul: Idiot).
Už předtím proslul ohnivou show v monackém tunelu (1978), kde ztratil kolo, nebo tragickou nehodou ve Fuji 1977, kdy po kolizi s Petersonem jeho monopost spadl do únikové zóny a zabil dva lidi, kteří tam ovšem vůbec neměli co dělat.
Mladší bratr Jacques Villeneuve sr. zase udivoval diváky v domácím prostředí Grand Prix Kanady snahou překonat rekord v počtu vyjetí z trati v jediném tréninku - v roce 1981 se mu to povedlo hned pětkrát. To byl onen závod, kdy sourozenec Gilles plul po zaplavené trati s odlomenou přídí, přes kterou toho chvílemi určitě moc neviděl.
Jacques Villeneuve jr. si schoval své vrcholné představení do belgického Spa 1998 a 1999, kdy v kokpitu Williamsu reps. BARu předvedl, že tendenci rozkládat monoposty na prvočinitele podědil ve velké míře. Ale kdo by čekal nějaký otřes či úlek po nehodě, přepočítal by se. "Byla to nejlepší bouračka v mém životě," pronesl usměvavý Jacques po svém karambolu v Eau Rouge v roce 1999.
Formule 1 ztratila svou výhoduTo je názor dnes čtyřiačtyřicetiletého Kanaďana, který tvrdí, že snaha přijít s inovací, která by opět přinesla F1 popularitu, naráží na skutečnost, že se tato kategorie snaží být něčím, čím není. "Pokouší se být vším, a to je špatně! Chce vypadat jako vůz vytrvalostních závodů, tedy nějaká hybridní forma.... hybridní technologie ale váží kolem 100 kilogramů, a to jsou čtyři vteřiny na kolo. To není F1, není extrémní, nedává smysl."
Vítěz 11 Grand Prix ve své kritice pokračuje: "Formule 1 musí být na hranici, jít do krajnosti, být nedostižná, stupidní, šílená - tedy tím, čím byla vždycky. Je to laboratoř, kde je limitem nebe. Je tu příliš mnoho věcí, které její atraktivitu snižují, například DRS," pokračuje Kanaďan.
Jacques nyní jezdí ve Formuli E, kde společně se Stéphanem Sarrazinem hájí barvy Venturi Formula E Team. Jak prohlásil, někteří lidé ho považují za zrádce, když se exmistr světa F1 rozhodl závodit v »elektrickém šampionátu«. "Někteří fanoušci si myslí, že to je skvělé, jiní o Formuli E nechtějí ani slyšet a nazývají mě zrádcem F1. Ale měli by si uvědomit, že Formule E tu není proto, aby Formuli 1 nahradila. To nikdy nebylo jejím cílem a ani by nemělo být. Formule E a F1 jsou dva naprosto oddělené světy."
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.