Mistr světa 1992 a vítěz 31 Grand Prix Nigel Mansell si může leccos v F1 kritizovat, protože v ní strávil dvanáct sezóny a ve třech dalších sem tam zaskočil. Ačkoliv mnohokrát měl důvod na F1 žehrat, protože se k němu točila zády, rád se k ní vrací.
Jedním z hlavních důvodů, které dle jeho vyjádření F1 ničí, je málo vozů na startovním roštu. Nelze se divit, když Mansell jezdil ve stáji Ferrari, mohli jsme v F1 napočítat až dvacet stájí. Pochopitelně třetina z nich třeba ani jednou nepronikla na start a končila v kvalifikaci, případně ještě hůř - v předkvalifikvaci.
Za poslední tři roky zmizely z F1 dva týmy a ztráta třetího byla prakticky na spadnutí. Mansell ze současné éry F1 nezatracuje vše, v některých směrech dokonce mluví o "fantazii", ale klesající počet vozů na startovním roštu už se dle jeho názoru blíží hraně. Dalším malérem je podle dvaašedesátiletého Brita malý počet výrobců motorů.
"Co se týče vývoje vozů, je F1 fantastická, ale není dobré, když nemáte na tratích dostatek vozů. Chtělo by to 36-40 aut v kvalifikaci a šestadvacet monopostů na startovních roštu. Ten není naplněn a tím také klesá konkurence. Nikdo nemá potřebu se víc snažit," vysvětluje Mansell a dodává, že piloti vlastně nemusí až tolik bojovat o pozice, protože většinou mají místo na startu jisté a kdyby ne, tak pořadatelé rádi udělí výjimku, aby jim na startu nějaké to auto neubylo.
"Chybí boj o startovní pozice, ta rvačka zuby nehty, aby pilot byl mezi kvalifikovanými. Tohle opravdu potřebujeme, stejně jako bychom měli mít i více výrobců motorů. Ale já věřím a chci věřit, že F1 bude zase »mocná«. A mohlo by to být už za dva roky, až vstoupí do hry nová pravidla. Ti nejlepší pak mohou ještě navýšit své kvality, ukáží svou osobnost," domnívá se Mansell.
"Auto nemusí být ideální, pneumatiky mohou selhat, tak se může o to víc projevit pilotova dovednost. Tedy dovednost, hlavně osobnost. S většími pneumatikami můžeme volit v zatáčce hned několik stop, s menšími vlastně jen jednu," dodává Mansell, který jel naposledy Grand Prix F1 před více než dvaceti lety - ve Španělsku na McLarenu.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.