Mistr světa 1992 a vítěz 31 Grand Prix Nigel Mansell si může leccos v F1 kritizovat, protože v ní strávil dvanáct sezóny a ve třech dalších sem tam zaskočil. Ačkoliv mnohokrát měl důvod na F1 žehrat, protože se k němu točila zády, rád se k ní vrací.
Jedním z hlavních důvodů, které dle jeho vyjádření F1 ničí, je málo vozů na startovním roštu. Nelze se divit, když Mansell jezdil ve stáji Ferrari, mohli jsme v F1 napočítat až dvacet stájí. Pochopitelně třetina z nich třeba ani jednou nepronikla na start a končila v kvalifikaci, případně ještě hůř - v předkvalifikvaci.
Za poslední tři roky zmizely z F1 dva týmy a ztráta třetího byla prakticky na spadnutí. Mansell ze současné éry F1 nezatracuje vše, v některých směrech dokonce mluví o "fantazii", ale klesající počet vozů na startovním roštu už se dle jeho názoru blíží hraně. Dalším malérem je podle dvaašedesátiletého Brita malý počet výrobců motorů.
"Co se týče vývoje vozů, je F1 fantastická, ale není dobré, když nemáte na tratích dostatek vozů. Chtělo by to 36-40 aut v kvalifikaci a šestadvacet monopostů na startovních roštu. Ten není naplněn a tím také klesá konkurence. Nikdo nemá potřebu se víc snažit," vysvětluje Mansell a dodává, že piloti vlastně nemusí až tolik bojovat o pozice, protože většinou mají místo na startu jisté a kdyby ne, tak pořadatelé rádi udělí výjimku, aby jim na startu nějaké to auto neubylo.
"Chybí boj o startovní pozice, ta rvačka zuby nehty, aby pilot byl mezi kvalifikovanými. Tohle opravdu potřebujeme, stejně jako bychom měli mít i více výrobců motorů. Ale já věřím a chci věřit, že F1 bude zase »mocná«. A mohlo by to být už za dva roky, až vstoupí do hry nová pravidla. Ti nejlepší pak mohou ještě navýšit své kvality, ukáží svou osobnost," domnívá se Mansell.
"Auto nemusí být ideální, pneumatiky mohou selhat, tak se může o to víc projevit pilotova dovednost. Tedy dovednost, hlavně osobnost. S většími pneumatikami můžeme volit v zatáčce hned několik stop, s menšími vlastně jen jednu," dodává Mansell, který jel naposledy Grand Prix F1 před více než dvaceti lety - ve Španělsku na McLarenu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.