Pokud se podíváme na mapu Evropy, zjistíme docela malé množství zemí, kde se ještě nejela žádná Grand Prix. Můžete si udělat malý rychlotest a zjistit, nakolik máte historii F1 v malíčku.
Hotovo? A bez obvyklé asistence internetu? Pokud jste vynechali opravdu miniaturní země jako Andorra, Lichtenštejnsko, Vatikán, dále pak ostrovy jako ty Faerské nebo Maltu, bude se z větší části jednat o bývalý Východní blok a nehostinný sever. Island (závodění mezi horkými prameny by bylo zvlášť kouzelné a přineslo by určitě plno dramatických momentů), Irsko, Norsko, Finsko, Dánsko, s výjimkou Ruska (a chystaného Ázerbajdžánu) bývalé státy SSSR, dále pak Řecko, Česko i Slovensko, Bulharsko, Rumunsko a rovněž bývalou Jugoslávii. Lucembursko například svou Grand Prix mělo, ale nikoli na svém území, to samé platí pro San Marino; pochopitelně nikdo nezapomene na Monako. Zajímavý by byl nápad udělat závod na motorismu zaslíbeném ostrovu Man, sídle legendární Tourist Trophy, ale to je jen bláhové přání.
Finsko dodalo F1 nemalé množství kvalitních pilotů, i když to tak zpočátku nevypadalo. Leo Kinnunen přes své úpěchy v Intersérii neuspěl, další planý pokus Mikka Kozarowitzkyho pamatují jen odborníci, takže až Keke Rosberg (ačkoliv se narodil ve Švédsku a žil v Německu) pozvedl slávu Země tisíce jezer. Pak už to šlo jak po másle - Mika Häkkinen a Kimi Räikkönen navázali na Kekeho tradici a do jisté míry ji i přiživuje Nico Rosberg, ačkoliv jeho vlastí se stalo Německo.
V srpnu deník Ilta Sanomat uvedl zprávu o zájmu Bernie Ecclestonea uspořádat i Grand Prix ve Finsku. Osobnosti motorsportu byly nadšené, helsinský startosta Jussi Pajunen skeptický. Nyní i sám boss F1 přiznává, že konání finské Grand Prix není zdaleka "realistické".
Svého záměru se však nevzdává. U příležitosti obnoveného kontraktu s televizí MTv ve Finsku prohlásil, že Finsko proslulo loajalitou fanoušků a také třemi světovými šampiony. "Opravdu nevím, zda se to podaří, ale skutečně bych si to přál. Máme v této zemi mnoho fanoušků, tak bychom tam měli mít i závod."
Je s podivem, že v počtu různých pilotů, kteří si dojeli pro korunu krále F1, jsou Finové díky Rosbergovi, Häkkinenovi a Räikkönenovi společně s Brazílií na druhém místě za Velkou Británií. Teprve pak následuje Německo, USA, Austrálie, Itálie a Rakousko. Taková Francie dosud korunovala jediného šampiona - Alaina Prosta, stejně na tom je i Argentina (Fangio), Nový Zéland (Hulme) či Jihoafrická republika (Scheckter).
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.