Pokud se podíváme na mapu Evropy, zjistíme docela malé množství zemí, kde se ještě nejela žádná Grand Prix. Můžete si udělat malý rychlotest a zjistit, nakolik máte historii F1 v malíčku.
Hotovo? A bez obvyklé asistence internetu? Pokud jste vynechali opravdu miniaturní země jako Andorra, Lichtenštejnsko, Vatikán, dále pak ostrovy jako ty Faerské nebo Maltu, bude se z větší části jednat o bývalý Východní blok a nehostinný sever. Island (závodění mezi horkými prameny by bylo zvlášť kouzelné a přineslo by určitě plno dramatických momentů), Irsko, Norsko, Finsko, Dánsko, s výjimkou Ruska (a chystaného Ázerbajdžánu) bývalé státy SSSR, dále pak Řecko, Česko i Slovensko, Bulharsko, Rumunsko a rovněž bývalou Jugoslávii. Lucembursko například svou Grand Prix mělo, ale nikoli na svém území, to samé platí pro San Marino; pochopitelně nikdo nezapomene na Monako. Zajímavý by byl nápad udělat závod na motorismu zaslíbeném ostrovu Man, sídle legendární Tourist Trophy, ale to je jen bláhové přání.
Finsko dodalo F1 nemalé množství kvalitních pilotů, i když to tak zpočátku nevypadalo. Leo Kinnunen přes své úpěchy v Intersérii neuspěl, další planý pokus Mikka Kozarowitzkyho pamatují jen odborníci, takže až Keke Rosberg (ačkoliv se narodil ve Švédsku a žil v Německu) pozvedl slávu Země tisíce jezer. Pak už to šlo jak po másle - Mika Häkkinen a Kimi Räikkönen navázali na Kekeho tradici a do jisté míry ji i přiživuje Nico Rosberg, ačkoliv jeho vlastí se stalo Německo.
V srpnu deník Ilta Sanomat uvedl zprávu o zájmu Bernie Ecclestonea uspořádat i Grand Prix ve Finsku. Osobnosti motorsportu byly nadšené, helsinský startosta Jussi Pajunen skeptický. Nyní i sám boss F1 přiznává, že konání finské Grand Prix není zdaleka "realistické".
Svého záměru se však nevzdává. U příležitosti obnoveného kontraktu s televizí MTv ve Finsku prohlásil, že Finsko proslulo loajalitou fanoušků a také třemi světovými šampiony. "Opravdu nevím, zda se to podaří, ale skutečně bych si to přál. Máme v této zemi mnoho fanoušků, tak bychom tam měli mít i závod."
Je s podivem, že v počtu různých pilotů, kteří si dojeli pro korunu krále F1, jsou Finové díky Rosbergovi, Häkkinenovi a Räikkönenovi společně s Brazílií na druhém místě za Velkou Británií. Teprve pak následuje Německo, USA, Austrálie, Itálie a Rakousko. Taková Francie dosud korunovala jediného šampiona - Alaina Prosta, stejně na tom je i Argentina (Fangio), Nový Zéland (Hulme) či Jihoafrická republika (Scheckter).
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.