Pořád není nic hotového, pořád se čeká... Pokoušel jsem se z hlavy spočítat, kolik se toho o těchto dvou pojmech napsalo, a neuspěl jsem. Teď se zdá, že už nikdo nepředpokládá, že by se něco na dlouhé cestě zadrhlo.
Objevují se vzletná prohlášení, emotivní hodnocení, nadšení, nostalgie, prostě vše co k loučení i setkání patří. Vyslechněme tedy tři zúčastněné a nesnažme se při čtení jejich vyjádření zaobírat tím, zda budou mít svou váhu ještě příští týden.
Federico Gastaldi (náměstek šéfa týmu Lotus): "Je to, jako kdybychom byli vyzvání k nové svatbě, což jenom potvrzuje naši předchozí spolupráci. Je to pozitivní pro motoristický sport a také pro Enstone, že se společnost jako Renault, mající svou historii a prestiž, snaží posílit svou roli ve formuli 1. Za ta léta jsme pochopitelně museli strávit několik nepříjemných ran, ale také jsme prožili neskutečné vrcholné okamžiky. To nám všem přinášelo motivaci prezentovat naše odhodlání a všem předvést, co můžeme dokázat."
Nick Chester (technický ředitel týmu Lotus): "Zdá se, že je před námi hodně vzrušující doba. S Renaultem jsme po mnoho let úzce spolupracovali, takže to bude hodně zajímavé, pustit se do nové etapy vzájemného vztahu. Příští rok se musí vykonat hodně práce, takže se v Enstone nikdo nebude nudit."
Romain Grosjean (odcházející pilot Lotusu): "Část mého srdce bude s Enstone navždy spjata, vždyť jsem zde vyrostl a tolik toho prožil. Vzpomínám si na rok 2005, kdy jsem tu zaklepal na bránu; byl jsem velmi plachý a neuměl slovo anglicky. A někteří lidé, které jsem tehdy potkal, působí v týmu nadále. Teď obracím list v mé závodní knize, ale to neznamená, že jsem na jejím konci, tak proč se jednoho dne do Enstone nevrátit a nestat se tady mistrem světa?
Odchod na konci roku bude opravdu těžký. V prosinci se půjdu do továrny rozloučit, každý má u mě pár piv. Do té doby ale ještě musím absolvovat pět závodů, jsem odhodlán každý z nich odjet naplno a umístit se co nejlépe. V roce 2016 zamířím do nového prostředí s novou, zcela odlišnou výzvou, ale odchod od Lotusu pro mě bude velmi emociální, vždyť jsem byl tak dlouho jeho součástí.
Strávil jsem tu deset let, na tu dobu připadá deset umístění na stupních vítězů, absolvoval jsem tu téměř 80 závodů... Lidé v Enstone jsou velmi silnou skupinou lidí, kteří se stále snaží bez ohledu na jakékoli okolnosti. Proto jsem se o odchodu rozmýšlel tak dlouho."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.