Pořád není nic hotového, pořád se čeká... Pokoušel jsem se z hlavy spočítat, kolik se toho o těchto dvou pojmech napsalo, a neuspěl jsem. Teď se zdá, že už nikdo nepředpokládá, že by se něco na dlouhé cestě zadrhlo.
Objevují se vzletná prohlášení, emotivní hodnocení, nadšení, nostalgie, prostě vše co k loučení i setkání patří. Vyslechněme tedy tři zúčastněné a nesnažme se při čtení jejich vyjádření zaobírat tím, zda budou mít svou váhu ještě příští týden.
Federico Gastaldi (náměstek šéfa týmu Lotus): "Je to, jako kdybychom byli vyzvání k nové svatbě, což jenom potvrzuje naši předchozí spolupráci. Je to pozitivní pro motoristický sport a také pro Enstone, že se společnost jako Renault, mající svou historii a prestiž, snaží posílit svou roli ve formuli 1. Za ta léta jsme pochopitelně museli strávit několik nepříjemných ran, ale také jsme prožili neskutečné vrcholné okamžiky. To nám všem přinášelo motivaci prezentovat naše odhodlání a všem předvést, co můžeme dokázat."
Nick Chester (technický ředitel týmu Lotus): "Zdá se, že je před námi hodně vzrušující doba. S Renaultem jsme po mnoho let úzce spolupracovali, takže to bude hodně zajímavé, pustit se do nové etapy vzájemného vztahu. Příští rok se musí vykonat hodně práce, takže se v Enstone nikdo nebude nudit."
Romain Grosjean (odcházející pilot Lotusu): "Část mého srdce bude s Enstone navždy spjata, vždyť jsem zde vyrostl a tolik toho prožil. Vzpomínám si na rok 2005, kdy jsem tu zaklepal na bránu; byl jsem velmi plachý a neuměl slovo anglicky. A někteří lidé, které jsem tehdy potkal, působí v týmu nadále. Teď obracím list v mé závodní knize, ale to neznamená, že jsem na jejím konci, tak proč se jednoho dne do Enstone nevrátit a nestat se tady mistrem světa?
Odchod na konci roku bude opravdu těžký. V prosinci se půjdu do továrny rozloučit, každý má u mě pár piv. Do té doby ale ještě musím absolvovat pět závodů, jsem odhodlán každý z nich odjet naplno a umístit se co nejlépe. V roce 2016 zamířím do nového prostředí s novou, zcela odlišnou výzvou, ale odchod od Lotusu pro mě bude velmi emociální, vždyť jsem byl tak dlouho jeho součástí.
Strávil jsem tu deset let, na tu dobu připadá deset umístění na stupních vítězů, absolvoval jsem tu téměř 80 závodů... Lidé v Enstone jsou velmi silnou skupinou lidí, kteří se stále snaží bez ohledu na jakékoli okolnosti. Proto jsem se o odchodu rozmýšlel tak dlouho."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.