Pořád není nic hotového, pořád se čeká... Pokoušel jsem se z hlavy spočítat, kolik se toho o těchto dvou pojmech napsalo, a neuspěl jsem. Teď se zdá, že už nikdo nepředpokládá, že by se něco na dlouhé cestě zadrhlo.
Objevují se vzletná prohlášení, emotivní hodnocení, nadšení, nostalgie, prostě vše co k loučení i setkání patří. Vyslechněme tedy tři zúčastněné a nesnažme se při čtení jejich vyjádření zaobírat tím, zda budou mít svou váhu ještě příští týden.
Federico Gastaldi (náměstek šéfa týmu Lotus): "Je to, jako kdybychom byli vyzvání k nové svatbě, což jenom potvrzuje naši předchozí spolupráci. Je to pozitivní pro motoristický sport a také pro Enstone, že se společnost jako Renault, mající svou historii a prestiž, snaží posílit svou roli ve formuli 1. Za ta léta jsme pochopitelně museli strávit několik nepříjemných ran, ale také jsme prožili neskutečné vrcholné okamžiky. To nám všem přinášelo motivaci prezentovat naše odhodlání a všem předvést, co můžeme dokázat."
Nick Chester (technický ředitel týmu Lotus): "Zdá se, že je před námi hodně vzrušující doba. S Renaultem jsme po mnoho let úzce spolupracovali, takže to bude hodně zajímavé, pustit se do nové etapy vzájemného vztahu. Příští rok se musí vykonat hodně práce, takže se v Enstone nikdo nebude nudit."
Romain Grosjean (odcházející pilot Lotusu): "Část mého srdce bude s Enstone navždy spjata, vždyť jsem zde vyrostl a tolik toho prožil. Vzpomínám si na rok 2005, kdy jsem tu zaklepal na bránu; byl jsem velmi plachý a neuměl slovo anglicky. A někteří lidé, které jsem tehdy potkal, působí v týmu nadále. Teď obracím list v mé závodní knize, ale to neznamená, že jsem na jejím konci, tak proč se jednoho dne do Enstone nevrátit a nestat se tady mistrem světa?
Odchod na konci roku bude opravdu těžký. V prosinci se půjdu do továrny rozloučit, každý má u mě pár piv. Do té doby ale ještě musím absolvovat pět závodů, jsem odhodlán každý z nich odjet naplno a umístit se co nejlépe. V roce 2016 zamířím do nového prostředí s novou, zcela odlišnou výzvou, ale odchod od Lotusu pro mě bude velmi emociální, vždyť jsem byl tak dlouho jeho součástí.
Strávil jsem tu deset let, na tu dobu připadá deset umístění na stupních vítězů, absolvoval jsem tu téměř 80 závodů... Lidé v Enstone jsou velmi silnou skupinou lidí, kteří se stále snaží bez ohledu na jakékoli okolnosti. Proto jsem se o odchodu rozmýšlel tak dlouho."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.