Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Sezóna Formule 1 2025 začala v Melbourne pod dramatickými okolnostmi, kdy deštivé počasí ovlivnilo nejen start závodu, ale i samotný průběh Velké ceny Austrálie. Silný déšť způsobil zrušení závodu Formule 2 a vyvolal obavy mezi fanoušky, zda se vůbec podaří odstartovat hlavní závod. I přesto se nakonec start uskutečnil, ale s komplikacemi. Oliver Bearman a Liam Lawson museli začít z boxů, což znamenalo pro oba piloty nepříznivý start do závodu. Nejdramatičtější okamžik ale přišel už při zahřívacím kole, kdy Isack Hadjar, nováček na startovním roštu, havaroval a jeho premiéra v F1 se změnila v obrovské zklamání.
Závod byl odstartován se zpožděním 20 minut, ale jakmile se kolo rozjelo, Max Verstappen okamžitě začal útočit a rychle se posunul na druhé místo, když předjel Oscara Piastriho. Charles Leclerc mezitím předstihl Alexa Albona a Yukiho Tsunodu. Po několika kolech došlo k prvnímu zásadnímu incidentu, když Jack Doohan havaroval, což vedlo k přerušení závodu. Krátce po restartu ztratil Carlos Sainz kontrolu nad svým vozem a havaroval, což znamenalo další výjezd Safety Car.
V 17. kole došlo k vzácné chybě Maxe Verstappena, který neubrzdil svůj vůz mezi oběma jezdci McLarenu a pustil Piastriho zpět na druhé místo. Verstappen si stěžoval na pneumatiky, které prý ztrácely výkon, ale jeho tým ho nechal pokračovat bez zastávky v boxech. V 25. kole přišel další napínavý moment, když Lewis Hamilton neúspěšně zkoušel předjet Alexa Albona, zatímco Piastri a Norris pokračovali v boji o vedení.
V 34. kole přišel zásadní moment, kdy havaroval Fernando Alonso, což vedlo k velkému počtu pit stopů. Většina jezdců přešla na slicky, přičemž Verstappen zvolil středně tvrdé pneumatiky, zatímco ostatní jezdci zvolili tvrdé. Po restartu v 41. kole Verstappen nasadil agresivní taktiku, ale v 43. kole se začalo opět pršet, což způsobilo další chaos na trati. Piastri a Norris nezvládli první kolo a oba se dostali mimo trať, což vedlo k dalšímu výjezdu Safety Car.
V závěrečném sprintu Lando Norris odolal tlaku Maxe Verstappena a zvítězil s těsným náskokem necelé sekundy. George Russell dokončil závod na třetí příčce, čímž doplnil stupně vítězů. Naopak Ferrari a Charles Leclerc se po několika chybách v závěru propadli na konec bodované desítky. Závod v Melbourne tak nabídl napínavou podívanou, plnou zvratů, nehod a neustálého střídání strategií, což přispělo k dramatické a nevyzpytatelné atmosféře během celého závodu.
1. Lando Norris (McLaren) – 1:33:23.682
2. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.895
3. George Russell (Mercedes) – +8.481
4. Alexander Albon (Williams) – +12.773
5. Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) – +15.135
6. Lance Stroll (Aston Martin) – +17.413
7. Nico Hülkenberg (Sauber) – +18.423
8. Charles Leclerc (Ferrari) – +19.826
9. Oscar Piastri (McLaren) – +20.448
10.Lewis Hamilton (Ferrari) – +22.473
11. Pierre Gasly (Alpine) – +26.502
12. Yuki Tsunoda (Racing Bulls) – +29.884
13. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – +33.161
14. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – +40.351
Gabriel Bortoleto (Sauber) – DNF
Liam Lawson (Red Bull Racing) – DNF
Fernando Alonso (Aston Martin) – DNF
Carlos Sainz (Williams) – DNF
Jack Doohan (Alpine) – DNF
Isack Hadjar (Racing Bulls) – DNS
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.