Druhý trénink se jezdí v čase podobném či přímo stejném jako kvalifikace a závod, proto se očekávalo, kdo se s ním popasuje nejlépe. Red Bully měly opět nejvíc elánu, Ferrari čelilo problémům.
Jako první se na klikatý okruh v Singapuru vydala dvojice Magnussen a Sainz. Španelovi se ještě v průběhu instalačního kola povedlo Dána předjet a první měřený čas - 1:49,151 - tak patřil jemu. Během několika úvodních minut byla na trati prakticky polovina startovního pole, mezi nimi i oba Red Bully a Mercedesy - piloti Ferrari mezitím vyčkávali v boxech.
První část tréninku byla ve znamení červené - až na Vandoornea a Strolla, kteří si hned zpočátku vyzkoušeli ultraměkkou směs, a Hamiltona s měkkými pneumatikami, zvolili červenou všichni ostatní. Časy pomalu padaly níž a konkurenční hodnotu zajel jako první Ricciardo - 1:42,520. Hamiltonovi první kolo nevyšlo, byl příliš široký za úsekem Singapore Sling a proto si připsal hrůzný čas 2:00,031. Vzápětí vše uvedl na pravou míru, i když pořád měl ještě nazutou žlutě označenou směs (1:43,640).
Ferrari vsadilo rovněž na rozdílnou strategii jako Mercedes: Räikkönen jel na superměkkých, Vettel na měkkých pneumatikách. Oba piloti však dost ztráceli a nedokázali zachytit nejen Red Bullů a Mercedesů, ale ujížděly jim i oba McLareny. Když Vettel po třetině tréninku konečně přezul na ultraměkkou směs, přimotal se mu do cesty Wehrleinův Sauber a Sebastian musel zpomalit, proto nadále zůstával u jeho jména čas dosažený na měkkých pneu.
V prostřední části vyvrcholily boje o nejlepší čas: Ricciardo byl na chvíli překonán týmovým kolegou Verstappenem (1:42,077), vzápětí se Daniel revanšoval časem 1:41,228. Hamilton se z výchozího času na ultraměkkých pneu 1:42,505 dokázal o vteřinu zlepšit, ale Ricciardo zasadit smrtící úder časem pod 1:41,0.
Uprostřed tréninku se dokonce asi na dvě minuty "objevil" na trati virtuální safety car, protože v opět za zatáčkou Singapore Sling nejdřív Verstappen načal obložení bariéry s reklamou Rolex, vzápětí do ní pravým zadním kolem už pořádně praštil Sebastian Vettel a jeden z panelů toto laškování nevydržel a poroučel se na trať. Pořadatelé však reagovali poměrně rychle a po dvou minutách pilotům na volanty doputovala zpráva VSC END.
Druhá polovina už byla ve znamení závodní simulace, pro níž se Vettel vrátil k měkké směsi, ostatní zkoušeli kombinace ultraměkké a superměkké - časy se v této fázi pohybovaly od 1:46,0 po 1:49,0. Bylo jasné, že se žádného dalšího zlepšení nedočkáme, karty byly rozdány a zejména piloti Ferrari měli důvod k zamyšlení.
#F1 #SinigaporeGP ?? FP3 Best Sectors vs Fastest Laps: Vettel with fastest S1 wasted 0.815s otherwise could've been P5, #Ricciardo on top pic.twitter.com/JH6qJd86BC
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 15, 2017V Singapuru je obvyklé, že velké množství pilotů atakuje bariéry, i tentokrát jich bylo více než dost - ve třetí zatáčce po startu se v takové situaci objevil Palmer a Magnussen, dalším nepříjemným bodem byla série zatáček před podjezdem tribuny, kde část bariéry doslova ubrousil Pérez. Část trati od šikany před závěrem okruhu otloukali Grosjean, Stroll či Alonso. Ale několikrát se dostali piloti do úzkých a jentaktak se trefovali do zatáček.
#F1 #SinigaporeGP ?? FP2 Sector Max Speeds & Speed Trap ?:Teams opted for more downforce in FP2, Ocon reached 303.3kph, @MercedesAMG's Top5 pic.twitter.com/09tjNRpD9t
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 15, 2017Nezáviděníhodný rekord si připsal Carlos Sainz jr., který dvakrát na stejném místě nezvládl nájezd do zatáčky za pravoúhlou Memorial - v obou případech couval zpátky. Zatímco poprvé v samém začátku tréninku zvládli pořadatelé varovat piloty dvojitými žlutými vlajkami, v samotném závěru nechybělo mnoho a trefil dojíždějícího Vettela.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.