Druhý trénink se jezdí v čase podobném či přímo stejném jako kvalifikace a závod, proto se očekávalo, kdo se s ním popasuje nejlépe. Red Bully měly opět nejvíc elánu, Ferrari čelilo problémům.
Jako první se na klikatý okruh v Singapuru vydala dvojice Magnussen a Sainz. Španelovi se ještě v průběhu instalačního kola povedlo Dána předjet a první měřený čas - 1:49,151 - tak patřil jemu. Během několika úvodních minut byla na trati prakticky polovina startovního pole, mezi nimi i oba Red Bully a Mercedesy - piloti Ferrari mezitím vyčkávali v boxech.
První část tréninku byla ve znamení červené - až na Vandoornea a Strolla, kteří si hned zpočátku vyzkoušeli ultraměkkou směs, a Hamiltona s měkkými pneumatikami, zvolili červenou všichni ostatní. Časy pomalu padaly níž a konkurenční hodnotu zajel jako první Ricciardo - 1:42,520. Hamiltonovi první kolo nevyšlo, byl příliš široký za úsekem Singapore Sling a proto si připsal hrůzný čas 2:00,031. Vzápětí vše uvedl na pravou míru, i když pořád měl ještě nazutou žlutě označenou směs (1:43,640).
Ferrari vsadilo rovněž na rozdílnou strategii jako Mercedes: Räikkönen jel na superměkkých, Vettel na měkkých pneumatikách. Oba piloti však dost ztráceli a nedokázali zachytit nejen Red Bullů a Mercedesů, ale ujížděly jim i oba McLareny. Když Vettel po třetině tréninku konečně přezul na ultraměkkou směs, přimotal se mu do cesty Wehrleinův Sauber a Sebastian musel zpomalit, proto nadále zůstával u jeho jména čas dosažený na měkkých pneu.
V prostřední části vyvrcholily boje o nejlepší čas: Ricciardo byl na chvíli překonán týmovým kolegou Verstappenem (1:42,077), vzápětí se Daniel revanšoval časem 1:41,228. Hamilton se z výchozího času na ultraměkkých pneu 1:42,505 dokázal o vteřinu zlepšit, ale Ricciardo zasadit smrtící úder časem pod 1:41,0.
Uprostřed tréninku se dokonce asi na dvě minuty "objevil" na trati virtuální safety car, protože v opět za zatáčkou Singapore Sling nejdřív Verstappen načal obložení bariéry s reklamou Rolex, vzápětí do ní pravým zadním kolem už pořádně praštil Sebastian Vettel a jeden z panelů toto laškování nevydržel a poroučel se na trať. Pořadatelé však reagovali poměrně rychle a po dvou minutách pilotům na volanty doputovala zpráva VSC END.
Druhá polovina už byla ve znamení závodní simulace, pro níž se Vettel vrátil k měkké směsi, ostatní zkoušeli kombinace ultraměkké a superměkké - časy se v této fázi pohybovaly od 1:46,0 po 1:49,0. Bylo jasné, že se žádného dalšího zlepšení nedočkáme, karty byly rozdány a zejména piloti Ferrari měli důvod k zamyšlení.
#F1 #SinigaporeGP ?? FP3 Best Sectors vs Fastest Laps: Vettel with fastest S1 wasted 0.815s otherwise could've been P5, #Ricciardo on top pic.twitter.com/JH6qJd86BC
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 15, 2017V Singapuru je obvyklé, že velké množství pilotů atakuje bariéry, i tentokrát jich bylo více než dost - ve třetí zatáčce po startu se v takové situaci objevil Palmer a Magnussen, dalším nepříjemným bodem byla série zatáček před podjezdem tribuny, kde část bariéry doslova ubrousil Pérez. Část trati od šikany před závěrem okruhu otloukali Grosjean, Stroll či Alonso. Ale několikrát se dostali piloti do úzkých a jentaktak se trefovali do zatáček.
#F1 #SinigaporeGP ?? FP2 Sector Max Speeds & Speed Trap ?:Teams opted for more downforce in FP2, Ocon reached 303.3kph, @MercedesAMG's Top5 pic.twitter.com/09tjNRpD9t
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 15, 2017Nezáviděníhodný rekord si připsal Carlos Sainz jr., který dvakrát na stejném místě nezvládl nájezd do zatáčky za pravoúhlou Memorial - v obou případech couval zpátky. Zatímco poprvé v samém začátku tréninku zvládli pořadatelé varovat piloty dvojitými žlutými vlajkami, v samotném závěru nechybělo mnoho a trefil dojíždějícího Vettela.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.