Druhý trénink se jezdí v čase podobném či přímo stejném jako kvalifikace a závod, proto se očekávalo, kdo se s ním popasuje nejlépe. Red Bully měly opět nejvíc elánu, Ferrari čelilo problémům.
Jako první se na klikatý okruh v Singapuru vydala dvojice Magnussen a Sainz. Španelovi se ještě v průběhu instalačního kola povedlo Dána předjet a první měřený čas - 1:49,151 - tak patřil jemu. Během několika úvodních minut byla na trati prakticky polovina startovního pole, mezi nimi i oba Red Bully a Mercedesy - piloti Ferrari mezitím vyčkávali v boxech.
První část tréninku byla ve znamení červené - až na Vandoornea a Strolla, kteří si hned zpočátku vyzkoušeli ultraměkkou směs, a Hamiltona s měkkými pneumatikami, zvolili červenou všichni ostatní. Časy pomalu padaly níž a konkurenční hodnotu zajel jako první Ricciardo - 1:42,520. Hamiltonovi první kolo nevyšlo, byl příliš široký za úsekem Singapore Sling a proto si připsal hrůzný čas 2:00,031. Vzápětí vše uvedl na pravou míru, i když pořád měl ještě nazutou žlutě označenou směs (1:43,640).
Ferrari vsadilo rovněž na rozdílnou strategii jako Mercedes: Räikkönen jel na superměkkých, Vettel na měkkých pneumatikách. Oba piloti však dost ztráceli a nedokázali zachytit nejen Red Bullů a Mercedesů, ale ujížděly jim i oba McLareny. Když Vettel po třetině tréninku konečně přezul na ultraměkkou směs, přimotal se mu do cesty Wehrleinův Sauber a Sebastian musel zpomalit, proto nadále zůstával u jeho jména čas dosažený na měkkých pneu.
V prostřední části vyvrcholily boje o nejlepší čas: Ricciardo byl na chvíli překonán týmovým kolegou Verstappenem (1:42,077), vzápětí se Daniel revanšoval časem 1:41,228. Hamilton se z výchozího času na ultraměkkých pneu 1:42,505 dokázal o vteřinu zlepšit, ale Ricciardo zasadit smrtící úder časem pod 1:41,0.
Uprostřed tréninku se dokonce asi na dvě minuty "objevil" na trati virtuální safety car, protože v opět za zatáčkou Singapore Sling nejdřív Verstappen načal obložení bariéry s reklamou Rolex, vzápětí do ní pravým zadním kolem už pořádně praštil Sebastian Vettel a jeden z panelů toto laškování nevydržel a poroučel se na trať. Pořadatelé však reagovali poměrně rychle a po dvou minutách pilotům na volanty doputovala zpráva VSC END.
Druhá polovina už byla ve znamení závodní simulace, pro níž se Vettel vrátil k měkké směsi, ostatní zkoušeli kombinace ultraměkké a superměkké - časy se v této fázi pohybovaly od 1:46,0 po 1:49,0. Bylo jasné, že se žádného dalšího zlepšení nedočkáme, karty byly rozdány a zejména piloti Ferrari měli důvod k zamyšlení.
#F1 #SinigaporeGP ?? FP3 Best Sectors vs Fastest Laps: Vettel with fastest S1 wasted 0.815s otherwise could've been P5, #Ricciardo on top pic.twitter.com/JH6qJd86BC
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 15, 2017V Singapuru je obvyklé, že velké množství pilotů atakuje bariéry, i tentokrát jich bylo více než dost - ve třetí zatáčce po startu se v takové situaci objevil Palmer a Magnussen, dalším nepříjemným bodem byla série zatáček před podjezdem tribuny, kde část bariéry doslova ubrousil Pérez. Část trati od šikany před závěrem okruhu otloukali Grosjean, Stroll či Alonso. Ale několikrát se dostali piloti do úzkých a jentaktak se trefovali do zatáček.
#F1 #SinigaporeGP ?? FP2 Sector Max Speeds & Speed Trap ?:Teams opted for more downforce in FP2, Ocon reached 303.3kph, @MercedesAMG's Top5 pic.twitter.com/09tjNRpD9t
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 15, 2017Nezáviděníhodný rekord si připsal Carlos Sainz jr., který dvakrát na stejném místě nezvládl nájezd do zatáčky za pravoúhlou Memorial - v obou případech couval zpátky. Zatímco poprvé v samém začátku tréninku zvládli pořadatelé varovat piloty dvojitými žlutými vlajkami, v samotném závěru nechybělo mnoho a trefil dojíždějícího Vettela.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.