Druhý tréninku na trati v Suzuce bychom mohli nazvat ospalejší. Jeho druhou část věnovali piloti přípravě na závod a vyzkoušeli si dosyta simulaci v tomto duchu - dominoval jí Hamilton, ale nejrychlejší na okruhu opět nebyl.
Dvě a půl hodiny po prvním tréninku se týmy vrátily na okruh v Suzuce, aby splnily další část závodního víkendu. Startovní pole nastoupilo v plné síle, tedy včetně Fernanda Alonsa, který po výměně výfukového potrubí stihl už závěr prvního tréninku, a Romaina Grosjeana, u jehož Haasu museli mechanici vyměnit příď s poškozeným předním spoilerem.
Tentokrát stanovil první čas, od něhož se mohli ostatní odrazit, Pascal Wehrlein - 1:36,739. Piloti tentokrát tak dlouho nečekali a začali zajíždět měřitelné časy, ovšem nikoli vypovídající, protože prakticky všichni zvolili buď středně tvrdou nebo tvrdou směs. Proto byly časy zhruba o půldruhé vteřiny pomalejší než v prvním tréninku. Do čela se dostal Vettel časem 1:34,150, vzápětí se mu přiblížil Räikkönen (1:34,408), ovšem bylo otázkou času, jak s těmito hodnotami naloží piloti Mercedesu, jakmile se objeví na trati.
Mezitím se o malé zpestření postaral Daniil Kvjat, jemuž krátce po uplynutí první čtvrthodiny nevyšel nájezd na cílovou rovinku, jeho Toro Rosso šlo do hodin a ruský pilot přitom trefil polystyrenový blok označující začátek zóny DRS. Štěstí v neštěstí pro něj spočívalo v tom, že mohl bez újmy pokračovat dál, z hlediska ostatních zůstaly kusy bělostných trosek mimo trať, takže nebylo nutné trénink přerušit.
Rosberg a Hamilton vyjeli krátce poté na středně tvrdé směsi a Hamilton tentokrát odpověděl na průběžně nejlepší čas Rosberga (1:33,758) lepším časem - hodnota 1:33,475 ho na chvíli posunula do čela. Bylo ale jasné, že rozhodnou pokusy na měkkých pneumatikách, ke kterým došlo na přelomu první a druhé půlhodiny. A časy, které z těchto pokusů vyplynuly, v podstatě potvrdily současnou dominanci Mercedesu, i když ne s takovou převahou, jako v první části tréninku.
Vlastně jen tři vozy se dostaly pod hranici 1:33,0, přičemž Rosberg byl opět lepší, ale Hamilton snížil ztrátu na svého arcirivala na 0,072 vteřiny. Tentokrát byl posledním pilotem, který si zapsal měřený čas, Švéd Ericsson, ale nijak se jím nemohl pyšnit, protože 1:36,640 ho nadlouho přikovalo na chvost startovního pole.
Těsně před polovinou druhého tréninku zastavil v místech, kde před dvěma lety těžce havaroval Jules Bianchi, Mexičan Gutiérrez. Jeho Haas odmítl poslušnost, takže Esteban se vydal vyhledat náhradní dopravu do depa a maršálové odvezli jeho vůz bagrem z dosahu trati - po dobu odklízení zavládl režim virtuálního safety caru. Tím se také završily pokusy o skutečně rychlá kola - týmy pak přešly poměrně plynule do závodní simulace, kterou zpočátku jezdili piloti na měkké směsi, pak přidávaly do svého portfolia i středně tvrdé a v některých případech i nejtvrdší pneumatiky.
Časy se pohybovaly kolem 1:39,5 až 1:40,5, nejrychlejší byl v této fázi jednoznačně Hamilton, který dokázal o dvě až čtyři desetiny zdolávat Rosberga. Poslední půlhodina tak byla přehlídkou jízdy na vytrvalost, kterou občas piloti narušili nějakým mírným vyjetím za hranu trati, což byl třeba případ Massy a Räikkönena na zcela identickém místě za zatáčkou před přemostěním trati. Romain Grosjean si opět neodpustil nějaké průpovídky do radiokomunikace, takže se zdá, že v jeho přístupu se toho moc nezměnilo.
Poslední dějství, částečně zábavné, napsal v tomto tréninku Felipe Nasr. Nejdřív při výjezdu z boxů odvezl na svém zadním křídle nákolenky jednoho z mechaniků, které mu ale po několika metrech spadly, pak ve chvíli, kdy se čas tréninku nachýlil, předvedl v zatáčce Spoon hodiny.
Otázka rozložení sil tak zůstává poněkud nejistá, do všeho může zásadním způsobem promluvit i počasí, protože na zítřek je poměrně silná, více než 50 % predikce deštivého počasí. Je ale také otázkou, nakolik piloti ze sebe vydali maximum, druhý trénink byl skutečně nejvíc snahou nasbírat data ohledně závodního provozu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.