Druhý tréninku na trati v Suzuce bychom mohli nazvat ospalejší. Jeho druhou část věnovali piloti přípravě na závod a vyzkoušeli si dosyta simulaci v tomto duchu - dominoval jí Hamilton, ale nejrychlejší na okruhu opět nebyl.
Dvě a půl hodiny po prvním tréninku se týmy vrátily na okruh v Suzuce, aby splnily další část závodního víkendu. Startovní pole nastoupilo v plné síle, tedy včetně Fernanda Alonsa, který po výměně výfukového potrubí stihl už závěr prvního tréninku, a Romaina Grosjeana, u jehož Haasu museli mechanici vyměnit příď s poškozeným předním spoilerem.
Tentokrát stanovil první čas, od něhož se mohli ostatní odrazit, Pascal Wehrlein - 1:36,739. Piloti tentokrát tak dlouho nečekali a začali zajíždět měřitelné časy, ovšem nikoli vypovídající, protože prakticky všichni zvolili buď středně tvrdou nebo tvrdou směs. Proto byly časy zhruba o půldruhé vteřiny pomalejší než v prvním tréninku. Do čela se dostal Vettel časem 1:34,150, vzápětí se mu přiblížil Räikkönen (1:34,408), ovšem bylo otázkou času, jak s těmito hodnotami naloží piloti Mercedesu, jakmile se objeví na trati.
Mezitím se o malé zpestření postaral Daniil Kvjat, jemuž krátce po uplynutí první čtvrthodiny nevyšel nájezd na cílovou rovinku, jeho Toro Rosso šlo do hodin a ruský pilot přitom trefil polystyrenový blok označující začátek zóny DRS. Štěstí v neštěstí pro něj spočívalo v tom, že mohl bez újmy pokračovat dál, z hlediska ostatních zůstaly kusy bělostných trosek mimo trať, takže nebylo nutné trénink přerušit.
Rosberg a Hamilton vyjeli krátce poté na středně tvrdé směsi a Hamilton tentokrát odpověděl na průběžně nejlepší čas Rosberga (1:33,758) lepším časem - hodnota 1:33,475 ho na chvíli posunula do čela. Bylo ale jasné, že rozhodnou pokusy na měkkých pneumatikách, ke kterým došlo na přelomu první a druhé půlhodiny. A časy, které z těchto pokusů vyplynuly, v podstatě potvrdily současnou dominanci Mercedesu, i když ne s takovou převahou, jako v první části tréninku.
Vlastně jen tři vozy se dostaly pod hranici 1:33,0, přičemž Rosberg byl opět lepší, ale Hamilton snížil ztrátu na svého arcirivala na 0,072 vteřiny. Tentokrát byl posledním pilotem, který si zapsal měřený čas, Švéd Ericsson, ale nijak se jím nemohl pyšnit, protože 1:36,640 ho nadlouho přikovalo na chvost startovního pole.
Těsně před polovinou druhého tréninku zastavil v místech, kde před dvěma lety těžce havaroval Jules Bianchi, Mexičan Gutiérrez. Jeho Haas odmítl poslušnost, takže Esteban se vydal vyhledat náhradní dopravu do depa a maršálové odvezli jeho vůz bagrem z dosahu trati - po dobu odklízení zavládl režim virtuálního safety caru. Tím se také završily pokusy o skutečně rychlá kola - týmy pak přešly poměrně plynule do závodní simulace, kterou zpočátku jezdili piloti na měkké směsi, pak přidávaly do svého portfolia i středně tvrdé a v některých případech i nejtvrdší pneumatiky.
Časy se pohybovaly kolem 1:39,5 až 1:40,5, nejrychlejší byl v této fázi jednoznačně Hamilton, který dokázal o dvě až čtyři desetiny zdolávat Rosberga. Poslední půlhodina tak byla přehlídkou jízdy na vytrvalost, kterou občas piloti narušili nějakým mírným vyjetím za hranu trati, což byl třeba případ Massy a Räikkönena na zcela identickém místě za zatáčkou před přemostěním trati. Romain Grosjean si opět neodpustil nějaké průpovídky do radiokomunikace, takže se zdá, že v jeho přístupu se toho moc nezměnilo.
Poslední dějství, částečně zábavné, napsal v tomto tréninku Felipe Nasr. Nejdřív při výjezdu z boxů odvezl na svém zadním křídle nákolenky jednoho z mechaniků, které mu ale po několika metrech spadly, pak ve chvíli, kdy se čas tréninku nachýlil, předvedl v zatáčce Spoon hodiny.
Otázka rozložení sil tak zůstává poněkud nejistá, do všeho může zásadním způsobem promluvit i počasí, protože na zítřek je poměrně silná, více než 50 % predikce deštivého počasí. Je ale také otázkou, nakolik piloti ze sebe vydali maximum, druhý trénink byl skutečně nejvíc snahou nasbírat data ohledně závodního provozu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.