Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Šéf týmu Ferrari Fred Vasseur se po katastrofálním víkendu ve Velké ceně Brazílie snaží hledat pozitiva, přestože tým z Maranella propadl na čtvrté místo za Mercedes a Red Bull v Poháru konstruktérů.
Vasseur připomněl, že víkend začal relativně dobře, když Charles Leclerc a Lewis Hamilton zajeli kvalifikaci na sprint z osmého a jedenáctého místa. „V kvalifikaci na sprint jsme měli solidní výsledek, ve sprintu bylo tempo dobré a Charles odvedl skvělou práci,“ řekl šéf Ferrari pro Motorsport.com. Přesto Mercedes obsadil druhé a třetí místo, čímž si zajistil vedení v Poháru konstruktérů ještě před hlavním závodem.
Pro Ferrari se situace zhoršila během kvalifikace na Grand Prix, kdy Hamilton nepostoupil z Q2 a startoval ze třináctého místa. Leclerc zajel třetí nejrychlejší čas, ale oba jezdce postihly nepříznivé události. „Bylo to velmi těžké nedělní odpoledne. S Charlesem jsme byli na dobrém místě, ale zaplatili jsme cenu za kolizi mezi Antonelim a Piastrim,“ vysvětlil Vasseur.
V závodě Leclerc utrpěl kolizi s Kimim Antonelim v důsledku kontaktu s Oscarem Piastrim, což ho donutilo předčasně odstoupit. Hamilton se musel také vzdát poškozeného vozu po srážkách s Carlosem Sainzem a Francem Colapintem.
„Charles byl v pozici, kdy mohl bojovat o první místo nebo alespoň o stupně vítězů. Je to velké zklamání, nejen kvůli ztraceným bodům, ale také proto, že jsme je tímto předali soupeřům,“ dodal Vasseur.
Šéf týmu zdůraznil, že i přes nepříznivý výsledek je důležité zachovat motivaci a hledat, co lze z víkendu vyvodit. Ferrari musí analyzovat chyby a připravit se co nejlépe na závěrečný triple-header sezony.
Vasseur ocenil i pozitivní momenty, jako byla stabilní forma vozu ve sprintu a solidní kvalifikace Leclerca. „Musíme se soustředit na pozitivní momenty a poučit se z každého víkendu, abychom byli připraveni na poslední závody,“ řekl.
I přes dvojité DNF si Ferrari stále udržuje těsný kontakt o třetí místo v Poháru konstruktérů, jen čtyři body za Red Bullem a 36 bodů za druhým Mercedesem. Vasseur tím ukázal, že i v krizových chvílích lze hledat konstruktivní řešení, a tým zůstává odhodlaný bojovat o co nejlepší pozici až do konce sezony.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.