Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Oscar Piastri i přes těžký víkend v Brazílii stále věří, že může vyhrát mistrovství světa F1 2025, i když momentálně nedokáže držet tempo svého týmového kolegy Landa Norrise. Australský jezdec uvedl, že problémy, které ho trápily v Austinu a Mexiku, už překonal a že i když Brazílie přinesla nové výzvy, má stále šanci porazit Norrise až do závěrečné Velké ceny v Abú Zabí.
„V Austinu a Mexiku jsem se musel naučit pár věcí a přizpůsobit se situacím, ve kterých jsem se necítil úplně pohodlně,“ vysvětlil Piastri. „Tento víkend, hlavně včera, už všechno působilo mnohem normálněji. Od první jízdy v tréninku jsem se cítil pohodlně a časy na kolo šly snadno.“
Australan však přiznal, že jeho kvalifikační a sprintové výsledky v Brazílii nebyly ideální. Ve sprintu ztratil kontrolu nad vozem na mokrém vnitřním obrubníku v zatáčce tři a havaroval, což mu přineslo další ztrátu bodů vůči Norrise.
„Použil jsem obrubník o kolo dříve a žádný problém nenastal. Když se ohlédnu zpět, pár jezdců přede mnou jej také využilo a možná tam nanesli víc vody než při mé jízdě. Asi tam být neměl, ale trať byla v jiném stavu a evidentně jsem nebyl jediný, koho to zaskočilo,“ popsal Piastri.
I přes nešťastný incident si však udržuje pozitivní přístup a věří, že má stále schopnosti bojovat o vítězství v závodech i o samotný titul. Jeho odhodlání ukazuje, že hodlá zůstat v boji o šampionát až do posledního závodu sezóny.
„Asi tam být neměl, ale je trochu nešťastné, že následky byly tak velké,“ přiznal Piastri. Přesto zůstává optimistou a věří, že stále má schopnosti vyhrávat závody i šampionát. „Stále věřím, že mohu vyhrávat závody a bojovat o titul, i když momentálně věci nejdou tak snadno, jak bych si přál.“
Po Brazílii Piastri zaostává za Norrisem o devět bodů, ale jeho odhodlání a sebevědomí naznačují, že se nevzdá a bude bojovat až do posledního závodu sezóny. Nedělní závod na Interlagosu tak představuje novou příležitost ukázat, že mladý Australan dokáže reagovat i na nepříznivé okolnosti a zůstává konkurenceschopný v souboji o titul.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.