Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lewis Hamilton prožil náročnou kvalifikaci, ve které skončil už ve druhé části na 13. místě. Po kvalifikaci přiznal, že se necítí dobře ani po psychické stránce: „Ne, necítím se dobře. Udělám, co budu moct zítra, ale každý víkend to prostě pokračuje špatně.“
Během kvalifikace se Hamilton potýkal s problémy s pneumatikami, které nedokázal dostat do správné teploty. „Nastavení je v pořádku, jen jsem nedokázal rozjet pneumatiky. Teplota pneumatik, všechno se to děje v garáži,“ vysvětlil Brit. Podotkl, že problém může být spíše v procesech týmu než v samotném výkonu vozu.
Hamilton si nebyl jistý, zda jde o opakující se problém, ale připustil, že zadní pneumatiky se mu nepodařilo dostat do optimálního stavu: „Nevím, jestli je to stejný problém jako dřív, tentokrát to nebylo o načasování. Zadní pneumatiky se mi ale nedařilo dostat na teplotu, aby přestaly klouzat.“
Po neúspěšné kvalifikaci se Hamilton snažil hledat alespoň malé pozitiva pro nadcházející závod, ale jeho očekávání byla nízká. „Neočekávám nic, upřímně. Další víkend k odepsání, myslím,“ přiznal rezignovaně. Sprint navíc nepřinesl žádné nové informace, protože podle něj „se nedá předjíždět“, což naznačuje další náročný den v závodě.
Jeho týmový kolega Charles Leclerc naopak dostal Ferrari mezi nejlepší trojici, zatímco Hamilton zůstal zklamaný uprostřed pole. Po kvalifikaci působil unaveně a podrážděně, bez své obvyklé jiskry. Ferrari nyní bude spoléhat hlavně na strategii a případné změny počasí, aby alespoň částečně zmírnilo ztrátu bodů.
Leclerc zůstává spokojený se svým výkonem. „Nemá smysl přehánět, bavíme se o rozdílu desetiny a půl, ale tady to rozhoduje o tom, jestli jste venku v Q1 nebo v Q3. Provedli jsme všechno perfektně od začátku do konce a to je to, na co můžeme být hrdí,“ uvedl Monačan.
Hamilton tak míří do nedělního závodu s minimálními očekáváními, ale stále s možností, že na Interlagosu se může stát cokoliv, zvlášť pokud se do hry zapojí déšť a tým vsadí na správnou strategii.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.