Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lewis Hamilton zažil v Brazílii další víkend, který by nejraději vymazal z paměti. Po vypadnutí už ve druhé části sprintové kvalifikace v pátek a opětovném konci v Q2 při sobotní kvalifikaci bylo zřejmé, že závod na Interlagosu nebude jednoduchý, a to se také potvrdilo. Britský jezdec nakonec závod nedokončil, když po sérii incidentů s Carlosem Sainzem a Francem Colapintem odstoupil ve 39. kole kvůli poškození svého Ferrari.
Hamilton startoval ze 13. místa, ale hned v první zatáčce se dostal do kontaktu se Sainzem, což ho odsunulo na konec pole. Na konci úvodního kola pak přišla další rána. Při pokusu o útok na Colapinta narazil do zadní části jeho Alpine. Následky byly zásadní, poškozená podlaha, zničené aerodynamické části a navrch pětisekundový trest. Bylo jasné, že body z Brazílie tentokrát nepřijdou.
„Je to noční můra. A žiju ji už nějakou dobu,“ přiznal Hamilton pro Sky Sports F1 po svém odstoupení. „Ten kontrast mezi snem závodit za tak úžasný tým a noční můrou výsledků, které máme, je těžké unést. Ale zítra se zvednu, budu dál trénovat a spolupracovat s týmem. Chtěl jsem pro ně získat dobré body, ale zkusím to napravit v příštím závodě.“
Pro Ferrari to byl další víkend, který jen potvrdil složité období slavné stáje. Tým z Maranella stále čeká na první vítězství roku a po nevydařené Velké ceně Brazílie klesl v Poháru konstruktérů na čtvrté místo, 36 bodů za Mercedes. Lewis Hamilton, jenž letos odstoupil teprve podruhé, stále výrazně ztrácí na svého týmového kolegu Charlese Leclerca. Ten startoval z nadějné třetí pozice, ale jeho závod skončil už v šestém kole po kolizi s Oscarem Piastrim a Kimim Antonellim.
„Je to víkend, na který chci zapomenout,“ přiznal Hamilton po závodě. „Je to škoda, protože Brazílii miluju. Každý člen týmu sem přijíždí s maximálním nasazením, a když odjíždíme bez jediného bodu a s dalším odstoupením, je to hrozný pocit. Mrzí mě to i kvůli kvalifikaci, dostal jsem se do situace, která nám všechno zkomplikovala.“
Podobné rozčarování panovalo i na straně Leclerca. Po slibném startu do závodu přišla nešťastná kolize, po níž jeho Ferrari ztratilo přední kolo a Monako musel zastavit u trati. Šéf týmu Frédéric Vasseur po závodě neskrýval frustraci. „Byl to těžký víkend, zvlášť těžká neděle. Charles měl výborný start i restart, ale nakonec zaplatil plnou cenu za nehodu mezi Piastrim a Antonellim. Není důležité, kdo byl na vině, jisté je, že to nebyl Charles.“
Vasseur upozornil, že v závěru sezóny je každý ztracený bod klíčový. „Když přijdete o body, automaticky je darujete soupeřům. Je to dvojitá ztráta a v našem případě velmi tvrdá,“ zdůraznil. Ferrari tak nadále čeká na první triumf od roku 2022 a hrozí, že rok 2025 se zapíše do historie jako sezóna bez vítězství.
Přesto se šéf týmu snažil najít alespoň malé pozitivum. „Pokud mám z víkendu něco vyzdvihnout, pak je to naše tempo v kvalifikaci a přístup týmu,“ řekl Vasseur. „V sobotu jsme byli bojovní, šli jsme do útoku a ukázali správnou mentalitu. Ale v této fázi šampionátu už nestačí jen potenciál, musíme ho proměnit v body.“
Hamilton z Brazílie odjížděl zklamaný, ale nikoliv zlomený. Věří, že Ferrari dokáže najít cestu zpět a ukončit sezónu důstojně. Tým má před sebou ještě tři příležitosti v Las Vegas, Kataru a Abú Zabí, aby zvrátil průběh roku, který se zatím z vysněného přestupu proměnil v nekonečnou sérii zklamání.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.