Sedmnáctý závodní víkend nás přenesl do země vycházejícího slunce a začal odvíjet další část tajenky s názvem Koruna automobilového krále. Zatím k ní nakročil lépe vedoucí pilot průběžné klasifikace Nico Rosberg.
Oporoti loňsku bylo tentokrát moudřejší počasí - dokazovaly to i hodnoty tradičních měřených údajů: vzduch 21°C, trať 30°C, vítr o síle 6,8 km a 48% vlhkost vzduchu. Pro piloty tedy podmínky velice dobré, ale s časy se poněkud váhalo.
Jako první si nechal své kolo na měkkých pneu změřit Sergio Pérez (1:34,956), ostatní piloti zkoušeli různé varianty pneumatik - pro Suzuku byly k dispozici směsi měkká, středně tvrdá a tvrdá. Ricciardo na začátku zkoušel typické měřící prvky za přední nápravou, Pérez později sáhl pro Halo koncept (zajel s ním čas 1:36,347), ale další údaje začaly do tabulek pršet až po první čtvrthodině. Po 23 minutách zatrnulo fanouškům Fernanda Alonsa, protože v zatáčce Spoon se jeho vůz začal točil a pak pozadu mířil k bariéře. Trefil ji naplocho pravým zadním kolem a bočnice zadního spoileru na stejné straně doznala drobné úhony. Španěl však byl schopen z "místa činu" odjet, ale v tu chvíli se nad ním vznášel Damoklův meč v podobě možnosti, že si v japonském dopoledni už nezajede.
Pak začaly úřadovat Mercedesy - Rosberg stanovil výchozí čas 1:33,751 a Hamilton přes veškerou snahu ztrácel 0,216 vteřiny. Další časy už byly pomalejší a Brit si do komunikace stěžoval na klesající výkon. Až po půlhodině se konečně rozhodl k měřenému kolu i Vettel, jako vůbec poslední pilot startovního pole, ale poskočil na třetí místo časem 1:34,334, čímž předstihl do té doby třetího týmového kolegu - Räikkönen zajel čas 1:34,605. Týmy se tak hezky seřadily po dvojicích - Mercedes, Ferrari, Force India, Red Bull a McLaren. Na chvostu se krčily na střídačku Renaulty a Manory.
Po desetiminutové pauze, která po 40 minutách rozdělila trénink na dvě části, vyrazil na trať jako první Magnussen (1:36,892), ale bylo jasné, že to důležité se bude odehrávat vepředu. Red Bully vyjely označené zelenou barvou, na kratičkou chvíli si vzal vedení Räikkönen, po něm nasadil k rychlému kolu Vettel, ale v zatáčce před podjezdem trati se dopustil chyby, vyjel mimo vymezenou dráhu a to ho zpomalilo. Týmového kolegu dokázal porazit, ale za ním jedoucí Nico Rosberg ho vzápětí výrazně překonal. Co bylo opravdu hodně zajímavé, že Hamilton zaostal za svým soupeřem z Mercedesu prakticky s identidckým odstupem, srazil z něj jen jednu tisícinu (- 0,215).
O vzrušení se pak postaral Romain Grosjean, který pět minut po tréninkové hodině v zatáčce před mostem podle vlastních slov nemohl zabrzdit a řítil se proti svodidlům. Jeho vůz nakonec v kačírku zpomalil, Francouz vycouval na trať a s předním spoilerem nakloněným k levé straně se doplížil do boxů.
V poslední půlhodině už piloti vsadili na závodní simulaci, časy byly přinejlepším o dvě a půl vteřiny pomalejší než nejrychlejší výkon Rosberga. Zaznamenali jsme i několik drobných výjezdů mimo trať, ale nejvážnější předvedl Verstappen ve výjezdu ze zatáčky Spoon a bez potíží se dokázal vrátit na trať.
Force India a Red Bull si prohodily pozice, Button na poslední chvíli poklesl, v podstatě ale síly v druhé čtyřicetiminutovce zůstaly rozvržené stejně. Grosjean už se kvůli svému klepnutí do bariéry na trať nedostal, Alonsovi mechanici dokázali monopost připravit natolik, že s ním obhájil deváté místo z doby před svým nedobrovolným výletem mimo trať.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.