Oblačnost udělala Formuli 1 během kvalifikačních jízd značný škrt přes rozpočet, ale jinak se většina maďarských závodů jezdívala za hezkého počasí. Tak tomu bylo i letos, takže se dal očekávat nepříliš dramatický závod.
Oběma pilotům Mercedesu se start povedl, ale mohl je zaskočit Daniel Ricciardo, který se po vnějšku dostal před Rosberga a dokonce na pár metrů vedl. Jenže při výjezdu ze zatáčky 1 si Hamilton vzal zpět vedoucí pozici a už ve druhé zatáčce zdolal Australana perfektním manévrem po vnější straně i Rosberg. Záhy si Hamilton vypracoval půldruhavteřinový odstup od Rosberga a začala se naplňovat obava, která většinou závody na Hungaroringu provází: duo Mercedesů se vzdalovalo, za nimi se pohybovaly oba Red Bully, následované Vettelem.
Poprvé stavělo vedoucí duo na konci 17. (Hamilton) a 18. (Rosberg) kola, ale rozdíl mezi oběma byl stále setrvalý - sice nikdy nepřekročil 3 vteřiny, ale Rosberg vůbec neměl šanci se dostat do takové pozice, aby svého týmového kolegu mohl zásadně ohrozit. Jednou z šancí bylo 53. kolo, kdy Hamiltona značně pozdržel o kolo zpět jedoucí Esteban Gutiérrez. Nico bleskově srazil ztrátu z 1,8 na 0,6 vteřiny, ale během následujícího kola už měl zase Hamilton navrch. Podruhé se přiblížil Rosberg do závětří Hamiltona o deset kol později, kdy Lewis probrzdil před zatáčkou 12, ale ani tuto chyba ho nestála páté vítězství jak na Hungaroringu (vyhrál tu v letech 2007, 2009, 2012 a 2013), tak i v letošní sezóně. Díky tomu se posunul i do celkového průběžného pořadí o šest bodů právě před Rosberga. Toho asi v této souvislost příliš nepotěšilo, že poprvé od roku 2006 vystoupil v Maďarsku na stupně vítězů!
Drama tak obstaral Kimi Räikkönen, který dokonce ztratil na startu ještě jednu pozici a probojovával se kupředu, zejména jeho úvodní duel s Grosjeanem byl hodně napínavý, ale Kimi se dopředu dostal až ve chvíli, kdy pilot Haasu zamířil k boxům. Fin se svými inženýry ale zvolil dobrou strategii a výsledkem byl posun před Maxe Verstappena, kterého Iceman dokázal za sebou udržet až do své výměny na konci 29. kola. Bylo evidentní, že Kimi bude útočit v závěru, což se plně potvrdilo. Druhou zastávku naplánovalo Ferrari na 51. kolo a během čtyř následujících okruhu stáhl Räikkönen šestivteřinový Verstappenův náskok, což nebylo nic divného, protože Holanďan měl o 12 kol starší pneumatiky, a ještě měkké oproti Finovým superměkkým.
Pak následovalo patnácikolové drama. Räikkönen se pokoušel útočit především v druhé zóně DRS mezi zatáčkami 1 a 2. V 56. kole si stěžoval, že Max mění stopuv rozporu s pravidly, o kolo později na stejném místě došlo ke kolizi. Räikkönen za zádí Verstappena udělal dva rychlé pohyby zleva doprava a zpět, zachytil levým krajem předního spoileru za pravé zadní kolo Verstappena. Dostal se do bezpečnostní zóny, ale vzápětí už zase dýchal Maxovi na záda - kromě ulomené koncovky se nic zásadního nestalo. Oba piloti jeli na samé hranici, Verstappen s hrozbou možné penalizace, protože měl už dvě napomenutí za přejíždění okraje trati v zatáčce 4. V 68. kole Räikkönen dokonce v první zatáčce Maxe zdolal, ale byl příliš široký a Holanďan si při výjezdu dokázal vzít svou pozici zpět. Po závodě Verstappen ohodnotil souboj jako férový, Kimi byl pochopitelně jiného názoru.
Sebastian Vettel se v samotném závěru dotáhl na odstup menší než jedna vteřina za Ricciarda, ale na Hungaroringu je prakticky nemožné předjíždět, ani jednu ze dvou šancí na konci cílové rovinky nevyužil a musel se spokojit s umístěním mimo stupně vítězů.
Force India určitě bude chtít zapomenout na maďarskou práci v depu. Na konci 41. kola po souboji s Palmerem zamířil k mechanikům Hülkenberg s britským pilotem v zádech - mechanici nedokázali nasadit dostatečně rychle pravé přední kolo a Nico tak ztratil svou pozici ve prospěch Jolyona. Vzápětí se v boxu objevil Sergio Pérez a nikdo ho tam nečekal! Mechanici nejspíš ještě řešili selhání v případě Hülkenberga a nahonem kvačili s pneumatikami k Mexičanovi.
Nebyl to ovšem jediný problém, který pit-crew provedli - Verstappen může želet, že díky nedostatečně rychlé výměně levého předního kola spadl po první zastávce až za Räikkönena.
Velice dobrý závod jel Jolyon Palmer. Pod dohledem příslušníků své rodiny v boxech se dokonce propracoval na bodované pořadí, i když to bylo do jisté míry díky stategii soupeřů. Jeho další působení ale vyznělo velmi sympaticky a opětovně sahal po vysněné bodované příčce, jenže ve 49. kole udělal chybu ve výjezdu ze zatáčky 3 a následoval dlouhý skluz mimo trati pravým bokem napřed až do následující zatáčky. A bylo po nadějích. Palmer sám v rozhovoru po závodě uvedl, že vůbec netuší, co bylo příčinou jeho potíží.
Také padaly tresty a nebylo jich zrovna málo. Už v pátém kole viditelně zpomalil Jenson Button a hlásil problémy do boxů. Podle grafiky bylo zřejmé, že má zaseklý 4. rychlostní stupeň, později byl problém definován jako problémy s hydraulickým systémem. V depu se resetoval systém a Brit mohl opět na trať, ovšem komunikace s inženýry byla označena jako nepředpisová a Button musel absolvovat průjezd boxovou uličkou. Nakonec mu to vlastně mohlo být jedno, protože jako jediný z celého startovního pole nedojel.
Dalším hříšníkem byl Daniil Kvjat, jehož vjezd do boxů ve 27. kole byl v rozporu s povolenou rychlostí. Ačkoliv Rus zoufale brzdil a totálně nejspíš dorazil své pneumatiky, nebylo mu to nic platné - při druhé zastávce musel pod dohledem svých mechaniků odpykat pětivteřinovou penalizaci.
O Gutiérrezovi a jeho zásahu do boje o vedení už jsme mluvili - Mexičan téměř půl okruhu za sebou držel Hamiltona a pustil ho před sebe až na cílové rovince, za což se od Lewise dočkal mezinárodně srozumitelného gesta. Od komisařů pak rovněž pětivteřinové penalizace. Ta se vznášela i nad Fernandem Alonsem, který o kolo později (tedy v 54. okruhu) dostal z boxů upozornění, že už byl třikrát varován za přejíždění okrajů trati, zejména v zatáčce 4. Naštěstí si Fernando podobné problémy pohlídal a díky tomu se potřetí v letošní sezóně mohl těšit z bodového přídělu.
Maďarská Grand Prix neporušila obvyklou tradici, že šlo o závod spíše nudný, který sice v závěru gradoval, ale jen málokdo věřil, že duelů Hamilton-Rosberg či Ricciardo-Vettel vzejde změna pořadí. Když se to nepovedlo během 15 kol Räikkönenovi (Fin asi bude zanedlouho trpět komplexem Verstappen, vzpomeňme na Španělsko), nedalo se očekávat, že by se měnily pozice ve zmíněných dvou případech.
Už za týden nás čeká další závod v Německu, takže budeme moci posoudit, zda se rýsují nové možnosti rozložení sil - Renault zejména díky Palmerovi překvapil, McLaren se lepší a bylo by v této souvislosti nespravedlivé nezmínit nenápadné, ale spolehlivé výkony Carlose Sainze jr. Takže za týden nashledanou na Hockenheimringu.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.