Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Prezident Ferrari John Elkann vyvolal pozornost svými komentáři, v nichž naznačil, že Lewis Hamilton a Charles Leclerc by mohli pro tým Scuderia udělat více, aby dosáhli lepších výsledků ve Formuli 1.
Během akce v Miláně Elkann připomněl, že úspěch Ferrari závisí na jednotě celého týmu. „Ferrari vyhrává, když je jednotné, jak ukázaly výsledky WEC. Když jsou všichni spolu, dokážeme skvělé věci,“ uvedl prezident.
Elkann následně kritizoval slabiny týmu a konkrétně poukázal na jezdce. „Brazílie byla obrovské zklamání. V F1 máme mechaniky, kteří jsou vždy první při pit stopech, a inženýry, kteří pracují na zlepšení auta. Zbytek není na potřebné úrovni,“ řekl.
Prezident dále zdůraznil, že tým potřebuje jezdce, kteří se více soustředí na Ferrari a méně na sebe. „Máme před sebou důležité závody a není nemožné skončit druzí. Hlavní poselství z Bahrajnu je jasné: když je Ferrari tým, vyhráváme,“ dodal.
Podle interních zdrojů byly Elkannovy komentáře míněny jako motivace po víkendu, kdy Charles Leclerc a Lewis Hamilton získali pouze šest bodů ve sprintu.
V hlavním závodě oba jezdci nedojeli. Leclerc havaroval už v šestém kole a Hamilton utrpěl poškození vozu při kontaktu s Colapintem. Tyto incidenty ještě víc zdůraznily frustraci z výsledků a ukázaly, jak zásadní je pro tým vzájemná spolupráce.
Komentáře prezidenta reflektují snahu posílit týmového ducha a připomenout, že úspěch závisí na spolupráci všech členů Scuderie.
Drama v Brazílii znamenalo, že Ferrari kleslo na čtvrté místo v Poháru konstruktérů s třemi závody do konce sezony. Elkannovy výroky rychle obletěly sociální sítě, kde vyvolaly smíšené reakce fanoušků.
Ačkoliv prezident nikoho konkrétně nejmenoval, jeho slova byla vnímána spíše jako kritika Hamiltona, protože Leclerc letos podával konzistentní výkony. Hamilton svou sezonu označil za „noční můru“. „Myslím, že je to noční můra. Být součástí tohoto úžasného týmu a zažívat tyto výsledky, je to náročné,“ řekl po závodě.
Hamilton později reagoval na sociálních sítích: „Podporuji svůj tým. Podporuji sebe,“ přidal fotografie ze zákulisí Ferrari a držel brazilskou vlajku. „Nevzdám se, ani teď, ani později, nikdy. Děkuji, Brazílie, vždy.“
Leclerc také vyjádřil svůj postoj: „Velmi náročný víkend v São Paulu. Zklamání přivézt domů téměř žádné body pro tým, zvláště v kritickém okamžiku sezony. Jen jednotou můžeme situaci zvrátit v posledních třech závodech. Dáme do toho vše, jako vždy.“
Elkannovy komentáře tak podtrhují potřebu větší soudržnosti v týmu a přicházejí v době, kdy Ferrari čelí výzvám v interních vztazích i výkonu. Navazují na letní spekulace o možném nahrazení Freda Vasseura, přestože jeho kontrakt byl prodloužen, a připomínají, že jedině jednotný tým může uspět.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.