Zatímco někteří fanoušci si užívali spánku spravedlivých, ve městě hříchu začal poslední závodní trojvíkend letošní sezóny. Na rozdíl od minulého roku nedošlo k žádným incidentům a výsledky jako by nás vrátily o několik let zpět, kdy dominovaly Stříbrné šípy.
V českých zemích bojujeme s přívaly sněhu a mrazivým počasím, v Las Vegas bylo na poměry F1 také poněkud chladněji - vzduch 14°C, trať o jeden až dva stupně teplejší, 18% vlhkost vzduchu a nepatrný větřík v podobě 3,9 km/h z jihozápadního směru. Piloti nasadili dvě směsi z nabídky Pirelli v rozsahu C5-C3, ale ty tvrdé nikdo nepoužil.
Piastri, Ocon a Gasly se vydali na trať jako první, ale pouze k instalačnímu kolu, takže první čas nakonec vytvořil Magnussen - 1:47,656. Zajímavý byl fakt, že zatímco téměř celé startovní pole kroužilo po trati na středně tvrdé směsi, Red Bull jako jediný zvolil měkkou.
Časy postupně klesaly k hranici 1:40,0 a překvapivě se dařilo Mercedesu, za ním se držely obě Ferrari, ale výsledky měly za následek časté změny v pořadí. Chvíli se zdálo, že opravené Williamsy nejsou v dobré kondici, navíc Colapinto i Albon si vysloužili napomenutí černobílou vlajkou, protože „střihli“ nájezd do boxů přes plnou čáru. Leclerc a Piastri se potýkali s mírnými problémy v zatáčce 7, hlavním kamenem úrazu ale byla „čtrnáctka“ - postupně tu nedobrzdili Zhou, Verstappen, Alonso a Hamilton.
Jako poslední zajeli časy Piastri a překvapení z brazilského závodu, vozy Alpine. Na měkkou směs začali piloti přecházet zhruba v druhé polovině tréninku a časy se postupně nořily hlouběji pod hranici 1:37,0. Mercedes dlouho otálel s nasažením červených pneumatik, ale jakmile je Russell a Hamilton měli na svých monopostech, neměli ostatní šanci. Nakonec interní souboj rozhodl v poslední možné chvíli Hamilton a jen těsně mu unikl průlom pod 1:35.0.
Kick Sauber sice přivezl rozsáhlou adaptaci svých vozů, ale příliš se kupředu neposunul, alespoň malým zadostiučiněním mu mohl být fakt, že mu nepatřily poslední pozice - ty si poněkud překvapivě zabral VISA Cash App RB, ačkoliv Cunoda i Lawson absolvovali nejvíc měřených pokusů (společně s Colapintem). Jediným dramatičtějším momentem byla situace v samotném závěru tréninku, kdy musel Ocon volit úhybný manévr poté, co před ním nečekaně zpomalil Stroll.
První trénink tedy vyzněl pro Brity, seřadili se na pomyslných stupních vítězů - můžeme se tedy těšit, co předvedou v časném ranním druhém tréninku. Dovolím si ještě malé upozornění - tréninky i kvalifikace oproti námi uvedeným časovým rozvrhům začínají o dvě hodiny dříve - závod už je v pořádku.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.