Zatímco někteří fanoušci si užívali spánku spravedlivých, ve městě hříchu začal poslední závodní trojvíkend letošní sezóny. Na rozdíl od minulého roku nedošlo k žádným incidentům a výsledky jako by nás vrátily o několik let zpět, kdy dominovaly Stříbrné šípy.
V českých zemích bojujeme s přívaly sněhu a mrazivým počasím, v Las Vegas bylo na poměry F1 také poněkud chladněji - vzduch 14°C, trať o jeden až dva stupně teplejší, 18% vlhkost vzduchu a nepatrný větřík v podobě 3,9 km/h z jihozápadního směru. Piloti nasadili dvě směsi z nabídky Pirelli v rozsahu C5-C3, ale ty tvrdé nikdo nepoužil.
Piastri, Ocon a Gasly se vydali na trať jako první, ale pouze k instalačnímu kolu, takže první čas nakonec vytvořil Magnussen - 1:47,656. Zajímavý byl fakt, že zatímco téměř celé startovní pole kroužilo po trati na středně tvrdé směsi, Red Bull jako jediný zvolil měkkou.
Časy postupně klesaly k hranici 1:40,0 a překvapivě se dařilo Mercedesu, za ním se držely obě Ferrari, ale výsledky měly za následek časté změny v pořadí. Chvíli se zdálo, že opravené Williamsy nejsou v dobré kondici, navíc Colapinto i Albon si vysloužili napomenutí černobílou vlajkou, protože „střihli“ nájezd do boxů přes plnou čáru. Leclerc a Piastri se potýkali s mírnými problémy v zatáčce 7, hlavním kamenem úrazu ale byla „čtrnáctka“ - postupně tu nedobrzdili Zhou, Verstappen, Alonso a Hamilton.
Jako poslední zajeli časy Piastri a překvapení z brazilského závodu, vozy Alpine. Na měkkou směs začali piloti přecházet zhruba v druhé polovině tréninku a časy se postupně nořily hlouběji pod hranici 1:37,0. Mercedes dlouho otálel s nasažením červených pneumatik, ale jakmile je Russell a Hamilton měli na svých monopostech, neměli ostatní šanci. Nakonec interní souboj rozhodl v poslední možné chvíli Hamilton a jen těsně mu unikl průlom pod 1:35.0.
Kick Sauber sice přivezl rozsáhlou adaptaci svých vozů, ale příliš se kupředu neposunul, alespoň malým zadostiučiněním mu mohl být fakt, že mu nepatřily poslední pozice - ty si poněkud překvapivě zabral VISA Cash App RB, ačkoliv Cunoda i Lawson absolvovali nejvíc měřených pokusů (společně s Colapintem). Jediným dramatičtějším momentem byla situace v samotném závěru tréninku, kdy musel Ocon volit úhybný manévr poté, co před ním nečekaně zpomalil Stroll.
První trénink tedy vyzněl pro Brity, seřadili se na pomyslných stupních vítězů - můžeme se tedy těšit, co předvedou v časném ranním druhém tréninku. Dovolím si ještě malé upozornění - tréninky i kvalifikace oproti námi uvedeným časovým rozvrhům začínají o dvě hodiny dříve - závod už je v pořádku.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.