Zatímco někteří fanoušci si užívali spánku spravedlivých, ve městě hříchu začal poslední závodní trojvíkend letošní sezóny. Na rozdíl od minulého roku nedošlo k žádným incidentům a výsledky jako by nás vrátily o několik let zpět, kdy dominovaly Stříbrné šípy.
V českých zemích bojujeme s přívaly sněhu a mrazivým počasím, v Las Vegas bylo na poměry F1 také poněkud chladněji - vzduch 14°C, trať o jeden až dva stupně teplejší, 18% vlhkost vzduchu a nepatrný větřík v podobě 3,9 km/h z jihozápadního směru. Piloti nasadili dvě směsi z nabídky Pirelli v rozsahu C5-C3, ale ty tvrdé nikdo nepoužil.
Piastri, Ocon a Gasly se vydali na trať jako první, ale pouze k instalačnímu kolu, takže první čas nakonec vytvořil Magnussen - 1:47,656. Zajímavý byl fakt, že zatímco téměř celé startovní pole kroužilo po trati na středně tvrdé směsi, Red Bull jako jediný zvolil měkkou.
Časy postupně klesaly k hranici 1:40,0 a překvapivě se dařilo Mercedesu, za ním se držely obě Ferrari, ale výsledky měly za následek časté změny v pořadí. Chvíli se zdálo, že opravené Williamsy nejsou v dobré kondici, navíc Colapinto i Albon si vysloužili napomenutí černobílou vlajkou, protože „střihli“ nájezd do boxů přes plnou čáru. Leclerc a Piastri se potýkali s mírnými problémy v zatáčce 7, hlavním kamenem úrazu ale byla „čtrnáctka“ - postupně tu nedobrzdili Zhou, Verstappen, Alonso a Hamilton.
Jako poslední zajeli časy Piastri a překvapení z brazilského závodu, vozy Alpine. Na měkkou směs začali piloti přecházet zhruba v druhé polovině tréninku a časy se postupně nořily hlouběji pod hranici 1:37,0. Mercedes dlouho otálel s nasažením červených pneumatik, ale jakmile je Russell a Hamilton měli na svých monopostech, neměli ostatní šanci. Nakonec interní souboj rozhodl v poslední možné chvíli Hamilton a jen těsně mu unikl průlom pod 1:35.0.
Kick Sauber sice přivezl rozsáhlou adaptaci svých vozů, ale příliš se kupředu neposunul, alespoň malým zadostiučiněním mu mohl být fakt, že mu nepatřily poslední pozice - ty si poněkud překvapivě zabral VISA Cash App RB, ačkoliv Cunoda i Lawson absolvovali nejvíc měřených pokusů (společně s Colapintem). Jediným dramatičtějším momentem byla situace v samotném závěru tréninku, kdy musel Ocon volit úhybný manévr poté, co před ním nečekaně zpomalil Stroll.
První trénink tedy vyzněl pro Brity, seřadili se na pomyslných stupních vítězů - můžeme se tedy těšit, co předvedou v časném ranním druhém tréninku. Dovolím si ještě malé upozornění - tréninky i kvalifikace oproti námi uvedeným časovým rozvrhům začínají o dvě hodiny dříve - závod už je v pořádku.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.
Zak Brown ostře reagoval na spekulace a označil je za „naprosto směšné“, když někdo naznačil, že by nechtěl Oscara Piastriho v McLarenu v roce 2023.
Oscar Piastri se vyjádřil k reakci médií a fanoušků po incidentu s Landem Norrisem v Singapuru a komentoval spekulace o preferencích McLarenu.
Mercedes potvrdil, že i pro sezónu 2026 zůstanou v týmu George Russell a Kimi Antonelli, přičemž Russell zároveň poskytl bližší informace o podmínkách své nové smlouvy.
Max Verstappen se vyjádřil k aktuální debatě kolem interního přístupu McLarenu a naznačil, že tým si současnou situaci do jisté míry způsobil sám.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.