Max Verstappen se vyjádřil k aktuální debatě kolem interního přístupu McLarenu a naznačil, že tým si současnou situaci do jisté míry způsobil sám.
Max Verstappen opět rozvířil dění v paddocku, když s typickou ironií i upřímností okomentoval diskusi kolem takzvaných „papájových pravidel“ týmu McLaren. Podle Nizozemce by se tým podobným problémům vůbec nevyhnul, „kdybych za ně závodil já, protože bychom si nebyli v bodovém zisku tak blízko.“ S úsměvem pak dodal, že kdyby měl McLaren k dispozici jeho otce Jose Verstappena, „ten by si s celou debatou poradil po svém.“
Debata o takzvaných „papájových pravidlech“, která mají zajistit rovné podmínky mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, znovu ožila před Velkou cenou USA. McLaren se po vzájemném kontaktu obou jezdců v Singapuru ocitl pod drobnohledem. Tým po interním „dobrém rozhovoru“ uznal, že větší podíl viny nesl Norris. Britský jezdec připustil, že dojde k určitým „důsledkům“, avšak jejich podobu odmítl blíže komentovat. Piastri naopak zdůraznil, že podle něj tým svému týmovému kolegovi žádným způsobem nenadržuje.
Max Verstappen během setkání s nizozemskými novináři v Austinu naznačil, že McLaren si problémy způsobil sám svým přístupem. „Když necháte dveře jen trochu pootevřené, jako to udělal Oscar v Singapuru, můžete se snadno dostat do takové situace,“ uvedl. „Ale na druhou stranu si to svým způsobem vytvořili sami tím, že se příliš snaží, aby bylo všechno dokonale vyrovnané.“
Trojitý mistr světa zároveň upozornil, že absolutní rovnost ve Formuli 1 jednoduše neexistuje. „V šampionátu nikdy není všechno stoprocentně férové. Někdy máte špatný pit stop, jindy vás zradí technika – to se prostě nedá vyvážit,“ vysvětlil. „Myslím, že v McLarenu to vnímají jinak, ale podle mě je to součást závodění. Je to těžké, a právě to někdy vede k frustraci.“
Na poznámku novinářů, že by sám Verstappen podobné zásahy z boxové zdi jako jezdec nikdy netoleroval, reagoval s úsměvem: „Ne, ale to bychom stejně nebyli v bodech tak blízko,“ naznačil, že by v McLarenu suverénně vedl, informuje Motorsport.com. „Pak by to automaticky nebyl problém. Musíte se prostě snažit, aby se taková situace vůbec nestala.“
Během tiskové konference pak Verstappen s nadsázkou dodal, že jeho otec Jos by byl ideálním týmovým šéfem. „Myslím, že by občas nebylo na škodu, kdyby někdo dostal kopanec do zadku!“ rozesmál novináře. „Táta by byl skvělým šéfem i ve Formuli 1, ale nechce to. Byl by moc často pryč z domova, a to už si se mnou prožil. Teď má rodinu a nechce tím znovu procházet.“ Na otázku, jak by Jos řešil „papájová pravidla“, odpověděl Max se smíchem: „Žádná pravidla by nebyla! Prostě bys musel šlápnout na plyn. Vím přesně, jaký můj táta je.“
McLaren se však snaží debatu kolem svých interních zásad mírnit. Lando Norris tvrdí, že zvenčí může situace působit složitěji, než jaká je ve skutečnosti. „Z vnějšího pohledu to možná vypadá komplikovaně, ale uvnitř je to mnohem jednodušší,“ uvedl. Podle něj média i fanoušci často přeceňují, co se děje v rádiové komunikaci. „Andrea (Stella) nám často říká, že máme právo se ptát. To je prostě přirozenost závodníka. Ale uvnitř týmu panuje jasné porozumění a jsme přesvědčení, že náš přístup je lepší než u ostatních.“
Verstappenovy poznámky tak přidaly další jiskru do debaty, která v paddocku rozhodně ještě neutichla.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.