Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Spekulace o budoucnosti George Russella v týmu Mercedes se v posledních týdnech rozjely naplno. Po měsících dohadů o tom, zda britský jezdec zůstane v Brackley i po roce 2025, přišlo oficiální potvrzení, že Russell i jeho týmový kolega Kimi Antonelli budou společně pokračovat i v příští sezoně. Tím Mercedes jasně ukončil všechny spekulace a naznačil, že s touto dvojicí počítá i do nové éry Formule 1.
Přestože obě strany po celou dobu tvrdily, že jednání postupují podle plánu, absence nové smlouvy vyvolala v zákulisí Formule 1 bouřlivé debaty. Někteří komentátoři dokonce spekulovali o možném přesunu Russella k jinému týmu. Podle informací portálu PlanetF1.com však nyní podepsal víceletý kontrakt, který má zajistit jeho dlouhodobou budoucnost u Mercedesu.
Situace je poněkud odlišná u mladého Kimiho Antonelliho. Ten si vysloužil pouze prodloužení smlouvy o jednu sezónu, což lze chápat jako logický krok, protože italský nováček stále sbírá zkušenosti a hledá jistotu za volantem monopostu F1. I přesto se však vedení týmu rozhodlo potvrdit svou důvěru v jeho potenciál.
Šéf týmu a výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff krok vysvětlil slovy: „Potvrzení naší jezdecké sestavy bylo vždy otázkou kdy, ne jestli. Chtěli jsme si dát čas, vést jednání důkladně a zajistit, aby byli spokojeni všichni zúčastnění. Jsem rád, že se to podařilo.“ Wolff zároveň zdůraznil, že Russell i Antonelli tvoří silnou dvojici, se kterou chce Mercedes pokračovat dál. „Naším cílem je teď bojovat o druhé místo v Poháru konstruktérů a zároveň se připravit na rok 2026, který přinese novou éru Formule 1,“ dodal.
George Russell vyjádřil po podpisu nové smlouvy velké nadšení. „Jsem opravdu hrdý, že v našem společném příběhu pokračujeme. Příští rok to bude už deset let od chvíle, kdy jsem podepsal svou první smlouvu s Mercedesem v roce 2017,“ připomněl Brit. Podle něj šlo o dlouhé a úspěšné partnerství, které ho formovalo nejen jako závodníka, ale i jako osobnost.
Russell se zároveň těší na změny, které Formuli 1 čekají. „Nemůžu se dočkat toho, co nás čeká, zvlášť s příchodem jedné z největších změn pravidel v historii sportu. Jsme maximálně soustředění na to, aby to bylo úspěšné období a pro mě osobně také příležitost stavět na dosud nejlepší sezoně mé kariéry,“ doplnil.
Kimi Antonelli, který letos absolvuje svou první sezonu v královně motorsportu, mluvil s pokorou i vděčností. „Jsem nadšený, že mohu pokračovat s týmem. Naučil jsem se toho opravdu hodně, a to jak v dobrých chvílích, tak v těch náročnějších. Všechny tyto zkušenosti mě posílily, nejen jako jezdce, ale i jako týmového hráče,“ uvedl mladý Ital.
Na závěr Antonelli poděkoval vedení týmu za důvěru. „Chci poděkovat Totovi a všem v Brackley i Brixworthu za jejich podporu a víru ve mně. Teď se plně soustředíme na závěr sezony. Naším cílem je zajistit druhé místo mezi konstruktéry a pak se naplno vrhnout na přípravu roku 2026. Máme před sebou ještě spoustu práce a dáme do toho všechno,“ uzavřel Antonelli.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.
Lewis Hamilton zdůraznil, že přestup k Ferrari považuje stále za správné rozhodnutí, i když letošní rok pro něj není jednoduchý. V Kataru se vrátil k předchozím emotivním komentářům.
Lando Norris zdůraznil, že McLaren i po Las Vegas stále může riskovat a posouvat limity vozu, aby zůstal konkurenceschopný. Britský jezdec zároveň podtrhl, že tým je připraven bojovat až do konce sezony a využít každou příležitost k maximálnímu výkonu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vysvětlil okolnosti, které vedly k diskvalifikaci obou vozů týmu, a popsal, jak tým situaci zvládl. Zdůraznil také dopad incidentu na šance Landa Norrise a Oscara Piastriho v boji o titul.
Šéf týmu Cadillac Formula 1 Graeme Lowdon přinesl první dojmy z testu Sergia Péreze, který poprvé usedl do vozu budoucí jedenácté stáje šampionátu. Lowdon zhodnotil Pérezovu úvodní jízdu a naznačil, jaké poznatky si tým z tohoto testu odnesl pro další vývoj projektu.