Místo vozů, chystajících se k boji o startovní pozice na startu zdejšího závodu dorazila na místo v 15:00 místního času tropická bouře s přívalovým deštěm. Dalo se proto předpokládat, že start kvalifikace nezačne v uvedený čas.
Sprint se jel téměř pod modrou oblohou, nyní je v Brazílii zataženo a provazce vody padají na okruh. Jak se bude situace na brazilském okruhu Interlagos vyvíjet, budeme nadále sledovat. Prozatím můžeme potvrdit, že Kevin Magnussen nenastoupí s největší pravděpodobností ani ke kvalifikaci, šanci tak dostane i nadále Oliver Bearman.
Podle předpovědi ze studia se v deštivé frontě vyskytuje určité „okno“, které by umožnilo první část kvalifikace absolvovat, poté po nějaké další časové přestávce dokončit zbytek. Nad okruhem je jedna fronta, druhá zhruba se 45 minutovým zpožděním následuje a za ní už by se měla nad okruhem rozprostřít opět čistá obloha.
19:00 - Ve chvíli, kdy měla kvalifikace začít, přišlo oficiální prohlášení, že začátek kvalifikace je kvůli nepřízni počasí odložen o 30 minut - měla by tedy začít v 19:30 středoevropského času. Nakonec byl déšť natolik vytrvalý, že se start kvalifikace posunul o celou hodinu.
20:00 - V tuto chvíli je v na okruhu 19°C, trať má 24°C, vlhkost vzduchu pochopitelně 94 % a vítr vane silou 3,2 km/h jihovýchodním směrem. Déšť pozvolna ustává, tratí tečou doslova řeky a po okruhu krouží pomocné vozy ve snaze ji aspoň částečně vysušit, dále technika včetně nákladních vozů, snažící se odstranit co nejvíc vody.
Vedení závodu v každém případě provedlo další posun na 20:30, ovšem definitivní slovo asi řekne po projetí okruhu Bernd Mayländer. Ten vyrazil prověřit podmínky sedm minut po osmé hodině našeho času. Další zprávy podle meteorologických modelů předpovídaly, že déšť ustane v 17. hodin místního času (tedy ve 21:00 středoevropského).
20:15 - Mayländer zřejmě nepřivezl do boxů příliš povzbudivé zprávy, protože čas zahájení kvalifikace byl znovu posunut na 16:45 (20:45). Podle předpovědi počasí je hlavním problémem, že se povětrnostní porucha točí nad tratí a zatím nevykazuje známky, že by hodlala putovat dále.
20:30 - očekávaný další posun nastal - vedení závodu informovalo piloty v suchu a diváky vytrvale a nadšeně moknoucí na trati, že start kvalifikace se opět posouvá, tentokrát na 17:00 (21:00)- tedy na dobu, kdy by podle předpovědi počasí mělo přestat pršet.
20:45 - Ředitelství závodu definitivně rozhodlo - kvalifikace se pojede až v neděli ráno. „Rozhodnutí bylo přijato kvůli nedostatečné viditelnosti, způsobené intenzitou deště, jíž jsme několika posledních hodin byli svědky. Na některých částech okruhu je hodně stojaté vody, což činí podmínky na trati nebezpečnými. I když bychom rádi viděli dění na trati, bezpečnost pilotů, členů týmů, dobrovolníků, komisařů i diváků je naší hlavní prioritou,“ uvádí se v oficiálním prohlášení.
O konkrétním času zítřejší kvalifikace bude rozhodnuto co nejdříve - jakmile padne konkrétní hodina, budeme čtenáře informovat. Rovněž se probírají možnosti pro případ, že by počasí znemožnilo i náhradní termín - zda bude využito pořadí z tréninku, kvalfikace na sprint nebo samotného sprintového závodu.
Nové časové termínyJak oznámila FIA, z výše uvedených důvodů se kvalifikace pojede v neděli v 7:30 místního času. S ohledem na nové okolnosti se rovněž posune start Grand Prix na 12:30 místního času. „Snažíme se maximalizovat šance poskytnout fanouškům s ohledem na probíhající předpovědi počasí týkající se zítřejšího dne veškeré části závodního víkendu. Věříme, že tato změna časového rozpisu je nezbytná a správná, abychom jí vyšli vstříc příznivcům F1, Jim děkujeme za jejich trpělivost, dále pak jezdcům, týmům, traťovým komisařům, zaměstnancům okruhu a médiím. Doufáme, že v neděli všem připravíme adekvátní zážitek,“ uvádí se ve vyjádření FIA. S ohledem na čtyřhodinový časový posun by kvalifikace měla proběhnout v 11:30 a závod v 16:30 středoevropského času. Důvodem jsou hlášené další dešťové srážky, proto volila FIA takové časové údaje, aby byla co největší šance, že se obě akce uskuteční.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.