Evropská část F1 pokračuje na okruhu Circuit de Catalunya, který piloti znají velmi dobře nejen ze samotných Grand Prix. Hlavní otázky dne? Podaří se Pérezovi najít sebedůvěru a Ferrari odčinit blamáž z Kanady? O všem rozhodla hodina v době, kdy naše fotbalová reprezentace bojovala na ME s Gruzií.
Příjemné počasí, i když nad tratí sluníčko občas kryla mírná oblačnost, teplota 24°C, trať 37°C, poměrně vysoká vlhkost vzduchu 68 % a také svěží vítr (11,5 km/h) navozovaly téměř letní atmosféru. Piloti ze škály pneumatik C1-C3 bez výjimky využívali ke kvalifikačním jízdám nejměkčí směs.
Q1 - 18 minutSargeant a Zhou - tedy prozatím nejslabší piloti - se vydali na trať jako první a Logan také zajel základní, i když nikoli vypovídající čas: 1:14,301. Postupně se do čela začala propracovávat skutečná špička a čtvereřice Verstappen, Leclerc, Sainz jr. a Norris stanovili časy, které jim umožnily vynechat druhé pokusy - nejlepší byl Verstappen (1:12,306). V boji o postup značně zklamali Ricciardo a Cunoda, nedokázali najít správný rytmost a i když oba absolvovali tři pokusy, nestačili na konkurenci. To samé platilo pro Sargeanta, i když se každým pokusem lepšil, stejně zůstal poslední. Stroll, jenž si stěžoval právě na Sargeanta, že ho před zatáčkou 10 zpomalil, zajel svůj postupující čas na poslední chvíli. Stejné to bylo s Hamiltonem, jenom s tím rozdílem, že exmistr světa vystřihl druhým pokusem čas 1:12,143, jímž byl v Q1 nejrychlejší.
Do Q2 nepostoupili: Albon, Ricciardo, Magnussen, Cunoda, Sargeant
Q2 - 15 minutStroll jako by chtěl zúročit boj do posledních vteřin z Q1 vyrazil do prostřední části jako první a jeho čas 1:13,630 naznačoval, že Kanaďan a vlastně celý Aston Martin není v optimální pohodě. Špička totiž atakovala hranici 1:12,0, přes níž se dostali Verstappen (1:11,653) a Sainz jr. (1:11,874). V rozpačitých výkonech pokračoval Pérez, jenž se dokonce ocitl v ohrožení, že zůstane sedět v Q2, to samé platilo pro Hamiltona, jenž dost mizerný čas 1:12,666 komentoval poznámkou, že jeho pneumatiky jsou víc než špatné. Podobně jako v Q1 si druhé pokusy odpustili Verstappen, piloti Ferrari a McLarenu (Piastri sice na trať vyjel, ale bez ambice dosáhnout lepšího výsledku). V druhých pokusech za to řádně vzali hoši od Mercedesu a Hamilton (1:11,792) i Russell (1:11,812) naznačili, že boj o pole-position bude dramatický do posledního pokusu. Spasil se i Pérez, i když on se pod 1:12,0 nedostal. Po Q2 se vyvrbilo zajímavé složení TOP 10 - tvořilo ji kompletních pět týmů.
Do Q3 nepostoupili: Alonso, Hülkenberg, Bottas, Stroll, Zhou.
Q3 - 12 minutJestliže v předchozích pasážích někteří piloti vyčkávali, tady už se nečekalo na nic. Pérez vyjel jako první a bohužel opět naznačil, že jeho forma je všechno možné, jenom ne ideální - Verstappen mu prvním pokusem (1:11,673) "nandal" vteřinu a půl! S výjimkou Mexičana, Alpine a Piastriho, jemuž byl první čas navíc pro porušení traťových limitů, už všichni piloti zaznamenali časy pod 1:12,0 - prozatímní složení na startu by vypadalo Verstappen, Norris, Hamilton, Russell, Sainz jr. a Leclerc.
Druhé pokusy byly rychlejší a ukázalo se, jak v jednom týmu může kráčet štěstí a smůla ruku v ruce. Piastri se jako první pokusil dosáhnout nějakého času, ale v přemíře snahy nezvládl zatáčku 13, vyjel z dráhy a Q3 skončil bez měřeného času. Piloti Ferrari však nestačili na nové Verstappenovo maximum a pak vybuchla bomba - Norrisovi se podařilo o 0,040 vteřiny zdolat obhájce titulu. Scuderia Ferrari pak mohla jen přihlížet, jak je Mercedes posledními pokusy odsouvá do třetí řady. Týmové souboje Stříbrných šípů a maranellských ořů byly mimořádně vyrovnané - Hamilton porazil Russella o 0,002 vteřiny, Leclerc k lítosti domácího publika najel na Sainze jr. pět tisícin. Nutno ale podotknout, že Španěl mohl být lehce indisponován faktem, že jako první projel třináctou zatáčku poté, co do ní Piastri naházel nějaký ten štěrk.
V boxu McLarenu mohla vypuknout sláva, u Red Bullu se opět nejspíš kroutilo hlavou nad Pérezem, jenž ke druhému pokusu ani nevyjel a během celé kvalifikace se mu nepodařilo zajet jediný čas pod 1:12,0.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.