Maďarsku nebyla předvídána dlouhá existence v kalendáři F1. Pomalá trať, nezajímavá, nehledě na další stesky pilotů. Zdání klame, zanedlouho to bude 40 let, kdy se tu poprvé jela, tehdy ještě premiérově za Železnou oponou, první Grand Prix
Pohled na nebe nad Hungaroringem byl plný otazníků, kupovité mraky nevěstily nic dobrého a pár kapek asi plně zaměstnávalo odpovědné pracovníky týmů, hloubajících nad meteostanicemi - ostatně 71 % vlhkost vzduchu leccos naznačovala. Poměrně chladné počasí (18°C) a tím pádem i nepříliš ohřátá trať (26°C) byla pro volbu pneumatik, k tomu je nutné přičíst i poměrně silný vítr - 15,1 km/h. Startovní pole se rozdělilo na téměř stejné poloviny - nejměkčí směs zvolili Russell, Norris, Verstappen, Ricciardo, Gasly, Stroll, Vettel a Cunoda. Gasly navíc po potížích v kvalifikaci vyměnil nějaké části motoru u svého vozu, takže startoval z boxů.
Hned v první zatáčce si mohli diváci na chviličku oddechnout, protože se neopakoval loňský soumrak favoritů, ale bez ztráty kytičky se první kolo neobešlo. Hned po startu se "potkali" Vettel s Albonem, o kousek dál se vedle sebe korektně nevešli Magnussen s Bottasem. Výsledkem byl jedno kolo trvající virtuální safety car, protože na trati zůstalo nemálo trosek.
Pak už se začalo závodit. Russell si držel od těla obě Ferrari, Hamilton se prosmýkl ze sedmého místa na páté, Verstappen a Pérez se pustili do stíhací jízdy. Max si poradil s Alonsem (5. kolo) a Oconem (7.), Sergio ho napodobil v 7. kole (Alonso) a devátém (Ocon). To už se obhájce titulu přiblížil k Hamiltonovi a oba ukázkově v 13. kole zdolali Norrise, vzápětí však vyslal Holanďan na boxovou zídku varování v podobě prokluzující spojky - ovšem na časech to bylo znát jen malou chvilku.
První z uchazečů o vítězství zajeli do boxů vedoucí Russell a Verstappen, ovšem zatímco George neabsolvoval ideální pit-stop kvůli potížím s pravým předním kolem, u Red Bullu bylo vše v pořádku. Následoval Sainz jr. (18. kolo) a Pérez (19.), dále Hamilton (20.) a Leclerc. Po výměnách, kdy všichni nazuli buď nově nebo opakovaně středně tvrdou směs, se Leclerc přiblížil Russellovi a po sérii útoků ho v 31. kole předjel. U Red Bullu odvolali Verstappena do boxů podruhé v 39. kole a poté Holanďan doslova letěl. Sice netrhal rekordy v časech na jedno kolo, ale vytrvale se posouval vpřed, také proto, že ho Pérez před sebe ve 40. kole bez potíží pustil. Jeho soupeři zajeli do boxů současně, ale zatímco Russel nasadil další sadu žlutých, Leclerc dostal nejtvrdší směs. A záhy se ukázalo, že to nebylo nejlepší řešení, byť podobně postupovaly i další týmy. Už v první zatáčce 41. kola si Verstappen Leclerca vychutnal, ovšem v zatáčce 13 udělal hodiny a musel čelit útoku dvojice Russell-Pérez. Ubránil se, navíc Sergio se dostal před Brita, ovšem o dvě kola později zajel do boxů i on.
Verstappenovi trvalo pouhá čtyři kola, než si vzal svou pozici zpět. Bylo jasné, že Sainz jr. a Hamilton pojedou do boxů, což se u Španěla stalo v kole osmačtyřicátém, Lewis si počkal do 52. okruhu. Oba nasadili nejměkčí, ale Hamiltonovi pneumatiky sedly mnohem lépe. Leclerc se v té době bránil Russellovi, ale když v nájezdu do 54. kola vyrovnával ve zatáčce 14 dva smyky, neměl šanci. Ihned poté ho tým povolal do boxů a nasadil - bohužel už použitou - červenou sadu, ovšem spadl až za Péreze. Bojovně naladěný Hamilton v 63. kole odsunul za sebe Sainze jr. a o dvě kola později si prohodil místo s Russellem - George se neměl jak bránit, protože jeho pneumatiky už byly podstatně unavenější. Leclerc se ještě pokoušel stáhnout Péreze a snad doufal v podobný scénář jako ve Francii, kde Mexičana překvapil Russell, jenže VSC aktivovaný po odstavení Bottasovy alfy v zatáčce 11 mu pouze umožnil se dostat Checovi na dostřel, víc ne.
Solidně až nenápadně si vedli Norris, Alonso a Ocon. Dokázali udržet své pozice a eliminovat škody - jejich souboje se soupeři byly spíše dílem rozdílných strategií. Ricciardo prožil další z méně úspěšných víkendů - ve 47. kole zajel ve stejné chvíli k výměně pneumatik se Strollem a jejich souboj o kolo později skončil kolizí ve třetí zatáčce, po níž se Kanaďan dostal do hodin, ovšem bez následků, a Australan byl označen jako původce kolize s pětivteřinovým trestem. Stroll se v samotném závěru opět dostal do souboje s Vettelem, ale tentokrát zasáhlo vedení týmu a v 67. kole Lance pustil Sebastiana před sebe pro poslední bod.
Při výčtu hodin nesmíme zapomenout na Cunodu, jehož AlphaTauri se roztočila už ve 35. kole po projetí šikany na opačném konci tratě. Ačkoliv byli někteří experti přímo na místě, tak si nevšimli skutečnosti, že levý konec Magnussenova předního křídla po kontaktu s Bottasem vyhodnotilo vedení závodu jako nebezpečný, Dán dostal černooranžovou vlajku a musel hned na počátku závodu do boxů, čímž padly jeho naděje na lepší umístění.
Týmy a piloti si nyní užijí čtyřtýdenní dovolenou, i když je jasné, že s rukama v klíně sedět nebudou. Osud šampionátu, jenž vstoupil do druhé poloviny, se však jeví jako téměř rozhodnutý. Precizní Red Bull asi stále tápající Ferrari těžko ohrozí, spíš by se vzpínající koník měl ohlížet za sebe, aby brzy na své kůži nepocítil hrot jednoho z konců třícípé hvězdy.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.