Pokud nějakou událost provázejí konspirační teorie, většinou to dopadá tak, že čím více se snažíte popřít jejich existenci a poukázat na jejich nesmyslnost, tím více bují a nabírají na síle. Hamiltonův případ z Malajsie budiž toho důkazem.
Znovu můžeme zopakovat, že někdy slova vytržená z kontextu mohou začít žít vlastní život. Ať Hamilton myslel výrokem "někdo nechce, abych vyhrál" cokoliv (a skutečně může být brán jako prostý povzdech, že mu štěstí nepřeje), spekulace o sabotáži týkající se jeho vozu nabrala na intenzitě. Přesto, že Lewis později vysvětlil, že oním "někým" nemínil rozhodně tým, ale vyšší moc.
Technický ředitel Paddy Lowe v rámci Grand Prix Japonska zdůraznil, že tým Mercedes v tomto případě nebyl nikdy a nikým ze sabotáže obviněn.
"Nemohu souhlasit s tím, že by pilot naznačil, že se jedná o sabotáž. Jsme si jisti tím, že jeho výroky byly naprosto jasné, takže tato varianta absolutně nepřichází v úvahu. Každý, kdo má špetku inteligence, díky níž situaci dokáže analyzovat by si měl uvědomit, že je prakticky nemožné připravit v tomto případě selhání tak, aby nastalo v určité bodě závodu... pokud bychom tohle dokázali, vyhráli bychom úplně všechno a měli každý závod v každé chvíli pod kontrolou. V toto roce jsme měli i další poruchy, které jsou velmi nepříjemné. Pokud bychom byli tak geniální a uměli si takovou sabotáž naplánovat, neměli bychom vůbec žádné technické problémy," uvedl Paddy Lowe.
"Naši inženýři pracují na hranici výkonnosti a věco se občas nepovedou. Vše je neuvěřitelně složité, nejde schválně naaranžovat, aby se něco na určitém autě přihodilo... Je to podobné, jako když nám lidé říkají, že dáváme přednost jednomu pilotovi před druhým, nebo že jeden pilot má lepší vybavení než ten druhý. Každý inteligentní člověk ví, že takhle to nefunguje," obhajuje Lowe přístup Mercedesu.
Technický ředitel týmu trvá na tom, že porucha Hamiltonova motoru nevykazuje podobnost s jakoukoli jinou potíží, která letos obhájce titulu potkala. Lowe připouští, že Brit má letos jednoduše méně štěstí než Rosberg.
"Je tu jedna věc, kterou byste měli mít na paměti: jsme racionální lidé, zvláště v inženýrské oblasti, ale také víme, že je možné hodit hracími kostkami dvě šestky třikrát v řadě. Statisticky je to možné, přesto jsme vnitřně přesvědčeni, že pravděpodobnost je prakticky nulová. To je tak trochu i Lewisův scénář. Máme osm pohonných jednotek a s jednou výjimkou se všechny problémy týkají jen Lewisových: Nikdo z nás není s to pochopit, proč se věci vyvíjejí právě takhle. Ale to je právě onen případ hracích kostek. Stalo se to. Chápeme to tak, že jde o smutnou náhodu, že se poruchy týkají pouze Lewisova auta. Jsme z toho doslova otrávení a přáli bychom si, aby se mu štěstí nevyhýbalo. Pochopitelně jak Lewis, tak i my si po podobném případě pořád klademe otázku »Jak je možné, že se to znova stalo právě jemu«?" uzavírá Lowe.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.
Sebastian Vettel se opět vrátil do světa Formule 1, aby na Velké ceně Sao Paula vzdal hold legendárnímu Ayrtonu Sennovi. Tento čtyřnásobný mistr světa se během závodního víkendu na okruhu Interlagos podílel na speciální akci, jejímž středobodem byla obří helma v ikonických brazilských barvách.