Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Lando Norris přijel na Velkou cenu Brazílie plný sebedůvěry, přestože se do čela šampionátu Formule 1 dostal poprvé po šesti měsících. „Neznamená to prozatím vůbec nic,“ řekl britský jezdec v paddocku v Interlagosu. „Je hezké být v čele, ale stále musím bojovat o vítězství tento a příští víkend.“
Po nezdaru v Holandsku, který mohl jeho šance na titul zcela zhatit, Norris našel novou motivaci a dokázal snížit ztrátu 34 bodů na týmového kolegu Oscara Piastriho. „Nic není dokončeno, nic není vyhráno. Ještě je k dispozici přes 116 bodů,“ dodal.
Klíčovým momentem, který Norrisovi dodal jistotu, byla dominantní výhra v Mexiku, kde startoval z pole position a dojel s výrazným náskokem. Převzal tak vedení v šampionátu o jediný bod. „Když mi někdo připomene, že jsem teď v čele, je to fajn. Být v této pozici je součástí mého snu stát se pilotem F1 a vyhrávat závody,“ přiznal.
Podle Norrise je hlavním zdrojem jeho povzbuzení spíše fakt, že se dokázal udržet v boji po katastrofě v Zandvoortu a postupně získal stabilitu. „Nejvíce mě motivuje, že jsem stále v boji,“ vysvětlil.
Britský jezdec si uvědomuje, že klíčem k úspěchu není jen jedno vítězství, ale hlavně konzistence. „Nejde o to, že bych vyhrál posledních šest nebo sedm závodů, ale byl jsem pravidelně nahoře a sbíral body. Právě to mi v posledních týdnech dodalo největší motivaci.“
Norris také zdůraznil, že jeho výkon v Mexiku mu dodal sebevědomí. „Když mám víkend jako ten poslední, dokážu si sám sobě dokázat, že mohu dominovat. Je fajn si připomenout, čeho jsem schopen a co dokážu dosáhnout.“
Zlepšení formy britský pilot připisuje hlavně lepší ovladatelnosti MCL39, rychlého, ale náročného auta, s nímž měl na začátku sezóny problémy v kvalifikaci. „V Mexiku jsem zajel jedno z nejlepších kvalifikačních kol své kariéry a pak zvítězil o 30 sekund,“ zmínil.
Celkově Norris potvrzuje, že i když je nyní v čele šampionátu, jeho hlavní motivací je vlastní forma a konzistence. „Cítím se skvěle, ale hlavní je stále se zlepšovat a soustředit se na každý závod,“ uzavřel.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.