Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Brazilský jezdec Gabriel Bortoleto vyvázl bez zranění po brutální havárii v závěru sprintu brazilského Grand Prix, která se stala při jeho pokusu předjet Alexe Albona z Williamsu. Incident skončil tvrdým nárazem v první zatáčce okruhu Interlagos a způsobil rozsáhlé škody na jeho voze Sauber.
Bortoleto se pokoušel proniknout kolem Albona do Senna S a získat pozici těsně před cílovou čárou. „Chtěl jsem ho předjet do poslední zatáčky, ale DRS se zavřelo a já ztratil trakci na vlhkém asfaltu mimo závodní stopu,“ popsal pilot situaci po závodě. Ztráta kontroly nad monopostem způsobila jeho roztočení a následný náraz do vnitřní strany první zatáčky.
Vůz se odrazil přes trať a narazil do vnější bariéry, přičemž náraz způsobil zlomení řídicího sloupku a roztrhal část vozu po celé šířce okruhu. „Bylo to velmi divoké,“ komentoval tým Sauber, „všechno bylo rozmetáno po trati.“ Incident způsobil, že se po okruhu válela spousta trosek, které ovlivnily ostatní jezdce.
Část trosek se dostala pod vůz Albona, což výrazně ovlivnilo jeho závod. Britský jezdec se snažil dovézt svůj vůz do cíle a nakonec dokončil sprint na patnácté pozici. „Měl jsem štěstí, že mě Sauber nezastihl,“ uvedl Albon po závodě. Bortoleto naopak utrpěl vážné poškození vozu, které bude vyžadovat rozsáhlé opravy.
Brazilec sám dokázal z vozu vystoupit vlastní silou, ale byl preventivně převezen do lékařského centra. Později bylo potvrzeno, že je v pořádku a neutrpěl žádná zranění. Jeho vůz však bude muset projít náročnými opravami před kvalifikací na hlavní závod, což výrazně ztíží situaci týmu a jeho šance v kvalifikaci.
Bortoleto momentálně figuruje na 19. místě v průběžném hodnocení jezdců s 19 body, jen dva body za Alpine Pierre Gaslym a 22 bodů za svým týmovým kolegou Nico Hülkenbergem. Incident znamená, že brazilský pilot bude čelit náročnému úkolu, aby znovu získal body a posunul se v šampionátu výš.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.