Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Max Verstappen, který se opět zapojil do bitvy o titul, připustil, že rivalita mezi jezdci McLarenu by pro ně mohla být mírně rozptylující. Nizozemský šampion, jenž po závodě v Zandvoortu s RB21 snížil ztrátu na vedoucí jezdce šampionátu, naznačil, že soutěž mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim může McLarenům znesnadňovat soustředění.
S pouhými čtyřmi závody do konce sezóny se Verstappen nachází 36 bodů za Norrisem, který nedávno převzal vedení nad Piastrim díky dominantnímu vítězství v Mexiku. Red Bull ale stále nemá stejnou výkonovou převahu jako v loňské sezóně, a nizozemský pilot připustil, že bude muset každý víkend maximálně bodovat, aby měl šanci titul obhájit.
„Možná se u McLarenu vyskytuje nějaké rozptýlení, ale jejich auto je stále velmi rychlé,“ řekl Verstappen médiím v Brazílii. „Kdybyste se mě ptali, co bych chtěl mít, dejte mi rozptýlení. Mě to nezajímá, hlavní je mít nejrychlejší auto a jet co nejrychleji.“
Verstappen zdůraznil, že jeho tým funguje sehraně a cílevědomě, což považuje za klíč k úspěchu v boji o titul. „Máme za sebou mnoho úspěchů, a pokud chceme ztrátu stáhnout, musíme být rychlejší než ostatní a co nejlépe využít každý víkend,“ řekl.
Nizozemský jezdec připustil, že letošní sezóna je jiná než ta loňská a předloňská, kdy měl Red Bull jasnou převahu. „Kdyby to bylo jako v roce 2023 a byl bych 36 bodů za čtyři závody do konce, bylo by to snadné. Letos ale musíme každý víkend dát do toho vše a trochu se spoléhat na štěstí.“
Po třetím místě v Mexiku, kde jeho šanci na druhé místo zhatil pozdní virtuální safety car, očekává Verstappen, že v Brazílii, kde v roce 2024 vyhrál ze 17. pozice, tým předvede silnější výkon. „Někdy trať lépe sedne autu než konkurenci. Doufám, že tentokrát to bude jiné.“
I přes náročný závěr sezóny Verstappen tvrdí, že necítí tlak. „I kdybych titul nezískal, vím, že jsem odjel skvělou sezónu. Být stále v boji po tom, co jsme byli přes 100 bodů za, je samo o sobě působivé.“
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.