Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Lando Norris před startem víkendu Velké ceny Brazílie uvedl, že případné vítězství na okruhu Interlagos by pro něj mělo mimořádný význam. Důvodem je nejen osobní ambice, ale především odkaz Ayrtona Senny a silné historické pouto mezi McLarenem a Brazílií. Britský jezdec vstupuje do závodu jako lídr šampionátu s jednobodovým náskokem před týmovým kolegou Oscarem Piastrim, přesto však zdůrazňuje, že k všem závodům přistupuje se stejnou vážností.
„Co se týče důležitosti, do žádného závodu nevcházím s tím, že by byl významnější než jiný,“ vysvětlil Norris novinářům v Interlagosu. „Každý závod je důležitý z hlediska šampionátu. V mé hlavě jsou všechny stejně důležité, pokud jde o historii, ale jsou tu závody, které je zkrátka výjimečnější vyhrát.“
Podle Norrise mezi tyto výjimečné podniky patří například Silverstone nebo Monako, okruhy s dlouhou tradicí, které mají v motorsportu mimořádné postavení a u fanoušků i jezdců vyvolávají zvláštní emoce. „Nemyslím si, že jsou důležitější,“ dodal. „Ale jsou speciálnější. Když pomyslíte na Silverstone, Monako, závody s takovou historií, mají prostě jiný nádech.“
Pro McLaren má okruh Interlagos zvláštní význam. Právě zde Ayrton Senna, jeden z největších jezdců všech dob, dosáhl svých legendárních vítězství a upevnil pouto mezi sebou, týmem a brazilskými fanoušky. „Samozřejmě, tento závod je jedním z nich,“ řekl Norris. „Všechno se tu nějak váže k Ayrtonovi a k historii, kterou vytvořil, a také k McLarenu. Bylo by to výjimečné vítězství. Každý závod je důležitý, ale tenhle by měl pro mě zvláštní význam.“
Norris přiznal, že možnost zařadit své jméno po bok takových legend je pro něj velká čest. „Už jen vidět své jméno vedle těchto lidí mi vždycky vykouzlí úsměv na tváři,“ uvedl. „Nikdy jsem Ayrtona nezastihl závodit, nic z toho jsem nezažil naživo.“
„Nikdy jsem přesně nevěděl, jak výjimečný byl,“ dodal. „Takže už jen to, že by se moje jméno mohlo objevit na stejné trofeji, nebo být zmíněno ve stejné větě jako jeho, je pro mě úžasné.“
Britský jezdec také řekl, že o podobných věcech mohl v dětství jen snít. „Bylo těžké si něco takového vůbec představit, když jsem byl dítě,“ poznamenal. „Obdivuji tyto okamžiky stejně, jako si užívám vítězství kdekoli jinde.“
Na závěr dodal, že vítězství na Interlagosu by pro něj mělo nejen sportovní, ale i osobní hodnotu. „Tady by to bylo asi o něco speciálnější,“ uzavřel Norris. „Kvůli historii, kterou tohle místo má.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.