Příznivci F1 zvyklí na určitý běh jednotlivých Grand Prix mohou zavedený rituál pomalu odložit a začít si hrát druhdy známou dětskou hru škatulata-hejbejte se. Tradiční závody z šampionátu nejspíš budou nadále mizet a na jejich místa nastoupí nová generace závodů.
Jsou tu pořád ještě tradiční bašty, z nichž některé jsou i pro Bernie Ecclestonea tabu. Všemi mastmi mazaný pán a milovník bankovek všech měn a hodnoty by však v souladu s oběživem dokázal zpochybnit i pohyb země kolem své osy. Právě tak se do hledáčku dohadů dostala u příležitosti konání závodu v Baku také Grand Prix Brazílie.
Zástupci největší jihoamerické země na svou příležitost čekali až do roku 1973, kdy díky nezměrnému úsilí Wilsona Fittipaldiho jr. přešli z nemistrovských závodů na ty plnohohodnotné. Po lítém boji mezi prestižními městy Sao Paulem a Rio de Janeirem, kdy proti sobě stáli pořadatelé Jacarepagui a Interlagosu, se situace ustálila a i věčně flikovaný Autodromo José Carlos Pace, jak zní oficiální titul Interlagosu, nabyl určité jistoty.
Brazilci jsou zatím v klidu, protože mají smlouvu (což je sice záruka, ale nikoli definitivum), každopádně vědí, že v případě Ecclestonea není nic jistého. "Bernie je s brazilskou Grand Prix velmi spokojen. Vím, že byl po nějakou dobu nervózní, co se týkalo úprav na okruhu, sledoval práce, aby byly provedeny dobře a včas, jak jen bylo v našich silách, ale z naší strany se mu dostalo ujištění, že je vše hotovo. Máme smlouvu do roku 2020, podepsanou ze stran FOM, takže tady všechny diskuse padají. Pochopitelně s ohledem na ekonomickou situaci máme jisté obtíže se splácením povinného poplatku, ale nějak to musíme zvládnout," popisuje situaci promotér Tamas Rohonyi pro server autosport.com.
Zmíněné úpravy se týkají především rozsáhlé rekonstrukce vedoucí k novým a nutným standardům F1. Rohonyi se domnívá, že po vypršení kontraktu bude následovat v listopadu letošního roku jeho prodloužení, protože závod má podporu i ze strany představitelů Sao Paula.
"Od doby, kdy se F1 na Interlagos vrátila (1990) už zastávalo svůj úřad sedm starostů a nikdy nebyl žádný problém. Každý z nich závod podpořil a stál o prodloužení kontraktu. Dovedu si představit, že se během konání Grand Prix Brazílie strhne o dalším období pořádání závodu bouřlivá debata, protože v té době probíhají volby na období 2017-2021. Ale víme, že všichni kandidáti na post starosty jsou připraveni s panem Ecclestonem jednat o prodloužení smlouvy o dalších pět let," pokračuje Rohonyi.
Pokud se hovoří o možném odchodu F1 z Brazílie, pak kromě některých dalších aspektů je jako hlavní důvod uváděna politická a hospodářská nestabilita, navíc znásobená situací kolem olympijských her, pořádaných v letošním roce v Rio de Janeiru. Rohonyi si však nemyslí, že by existence Grand Prix Brazílie byla ohrožena. "Tyto věci nemají na konání závodu žádný vliv. Brzy budeme pořádat olympiádu, proto tu panuje určitá nervozita, zda budeme dostatečně připraveni. Ale byl jsem minulý víkend vi Riu a myslím, že to vypadá dobře," podotkl promotér Tamas Rohonyi.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.