Pomalu doznívají nadšená hodnocení, jak výborně se podařilo zvládnout závod v Baku a na scénu mohou nastoupit i slova kritická. Mohla by se zlehčovat, kdyby je nevyslovil bývalý čtyřnásobný mistr světa a někdejší pilot značek McLaren, Renault, Ferrari a Williams.
Určitě uhodnete o koho se jedná. Alain Marie Pascal Prost vyzval F1, aby zapracovala na zlepšení televizního pokrytí s cílem přilákat k závodům mladou generaci diváků. Proč se zaměřil vítěz jedenapadesáti Grand Prix právě na toto téma? Protože se při sledování Grand Prix Evropy nudil.
Bývalý šampion rovněž dodal, že záběry z on-board kamery ve voze Lewise Hamiltona ho zklamaly, protože záběry vypadaly, jako by řízení vozu F1 bylo velice snadné. Podle Prosta to rozhodně mladší diváky nijak neosloví, protože jim to přijde neatraktivní.
"Sledoval jsem přenos z vestavěné kamery ve voze Lewise Hamiltona a zároveň slyšel, jak při jízdě mluví. Zdá se, že něco není v pořádku. Přestože na autě není něco tak, jak má být, vše vypadá jednoduše. Když na této kameře sledují brzdění, nevnímám rychlost, neslyším žádný hluk nebo nevidím nějakou námahu na pilotovi samotném.
Opravdu hodně přemýšlím o tom, jak bych to vnímal jako mladý kluk a opravdu mám v tomto směru obavy. Mladá generace, která o F1 moc neví a uvidí ji na televizní obrazovce, si může říci - to nic není, takhle to vypadá na mém PlayStation. Musíme jim ukázat něco obtížného, nesmí to být obtížné jen pro piloty, ale i pro ty, kteří v tom autě nesedí. Taková show není moc dobrá, opravdu jsem se nudil. A také jsem byl dost naštvaný," vysvětluje Alain Prost.
Jedenašedesátiletý Francouz na Sportovní konferenci FIA v Turíně popsal novinářům závod v Baku jako "katastrofu", protože skutečnou povahu rychlého okruhu se nepodařilo kamerami dostatečně nabídnout.
"Sledoval jsem jenom nedělní závod. Nekoukal jsem se na páteční a sobotní tréninky, poprvé jsem nesledoval ani kvalifikaci. Neměl jsem možnost, takže jsem nic neviděl, jen jsem četl na sociálních sítích, kde všichni říkali, jak je trať fantastická.
Musím říci, že to byla katastrofa, protože jsem prostě neviděl ten okruh, o kterém všichni mluvili. Po návratu mi všichni tvrdili, že je to jedna z nejlepších tratí, jaká kdy byla, ale co jsem viděl v televizi já, ať jako bývalý závodník Alain Prost nebo prostý fanoušek, s tím spokojený nejsem. Myslím, že kamery nebyly umístěny nejlépe, takže to nebylo dobré představení. Jen v jedné zatáčce, rychlé pravo-levé zatáčce, vypadala auta OK a působila opravdu rychlým dojmem," stěžuje si Prost.
Někdejší mistr světa připomněl své kvalifikační kolo při Grand Prix Španělska 1990 na trati Jerez de la Frontera jako klasickou ukázku, kdy stará technologie může zachytit rychlost a akci lépe než moderní technologie. "Samozřejmě tehdejší kamera nemá co do kvality stejné parametry jako současná.
Ale když se ty záběry uvidíte, tak je to něco opravdového. To hlavní, když sedíte v autě jako tehdy, můžete opravdu cítit co dělám, a když budete vnímat, poznáte ve kterých místech brzdím a blokují mi zadní kola, budete mít pocit přítomnosti, protože uslyšíte i motor," dodává Prost.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.