Pomalu doznívají nadšená hodnocení, jak výborně se podařilo zvládnout závod v Baku a na scénu mohou nastoupit i slova kritická. Mohla by se zlehčovat, kdyby je nevyslovil bývalý čtyřnásobný mistr světa a někdejší pilot značek McLaren, Renault, Ferrari a Williams.
Určitě uhodnete o koho se jedná. Alain Marie Pascal Prost vyzval F1, aby zapracovala na zlepšení televizního pokrytí s cílem přilákat k závodům mladou generaci diváků. Proč se zaměřil vítěz jedenapadesáti Grand Prix právě na toto téma? Protože se při sledování Grand Prix Evropy nudil.
Bývalý šampion rovněž dodal, že záběry z on-board kamery ve voze Lewise Hamiltona ho zklamaly, protože záběry vypadaly, jako by řízení vozu F1 bylo velice snadné. Podle Prosta to rozhodně mladší diváky nijak neosloví, protože jim to přijde neatraktivní.
"Sledoval jsem přenos z vestavěné kamery ve voze Lewise Hamiltona a zároveň slyšel, jak při jízdě mluví. Zdá se, že něco není v pořádku. Přestože na autě není něco tak, jak má být, vše vypadá jednoduše. Když na této kameře sledují brzdění, nevnímám rychlost, neslyším žádný hluk nebo nevidím nějakou námahu na pilotovi samotném.
Opravdu hodně přemýšlím o tom, jak bych to vnímal jako mladý kluk a opravdu mám v tomto směru obavy. Mladá generace, která o F1 moc neví a uvidí ji na televizní obrazovce, si může říci - to nic není, takhle to vypadá na mém PlayStation. Musíme jim ukázat něco obtížného, nesmí to být obtížné jen pro piloty, ale i pro ty, kteří v tom autě nesedí. Taková show není moc dobrá, opravdu jsem se nudil. A také jsem byl dost naštvaný," vysvětluje Alain Prost.
Jedenašedesátiletý Francouz na Sportovní konferenci FIA v Turíně popsal novinářům závod v Baku jako "katastrofu", protože skutečnou povahu rychlého okruhu se nepodařilo kamerami dostatečně nabídnout.
"Sledoval jsem jenom nedělní závod. Nekoukal jsem se na páteční a sobotní tréninky, poprvé jsem nesledoval ani kvalifikaci. Neměl jsem možnost, takže jsem nic neviděl, jen jsem četl na sociálních sítích, kde všichni říkali, jak je trať fantastická.
Musím říci, že to byla katastrofa, protože jsem prostě neviděl ten okruh, o kterém všichni mluvili. Po návratu mi všichni tvrdili, že je to jedna z nejlepších tratí, jaká kdy byla, ale co jsem viděl v televizi já, ať jako bývalý závodník Alain Prost nebo prostý fanoušek, s tím spokojený nejsem. Myslím, že kamery nebyly umístěny nejlépe, takže to nebylo dobré představení. Jen v jedné zatáčce, rychlé pravo-levé zatáčce, vypadala auta OK a působila opravdu rychlým dojmem," stěžuje si Prost.
Někdejší mistr světa připomněl své kvalifikační kolo při Grand Prix Španělska 1990 na trati Jerez de la Frontera jako klasickou ukázku, kdy stará technologie může zachytit rychlost a akci lépe než moderní technologie. "Samozřejmě tehdejší kamera nemá co do kvality stejné parametry jako současná.
Ale když se ty záběry uvidíte, tak je to něco opravdového. To hlavní, když sedíte v autě jako tehdy, můžete opravdu cítit co dělám, a když budete vnímat, poznáte ve kterých místech brzdím a blokují mi zadní kola, budete mít pocit přítomnosti, protože uslyšíte i motor," dodává Prost.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.