Čtyři roky mohou být zdánlivě dlouhou dobou. Jenže týmy F1 po nekonečných tahanicích ohledně pravidel pro sezónu 2017 nejspíš nechtějí ponechávat nic náhodě a myslí na zadní, nebo v tomto případě spíš přední kolečka - až za rok 2020.
Po měsících vyjednávání a dohadů se konečně zformovala pravidla pro rok 2017, týkající se povinných dodávek motoru, vyrovnání výkonů, vyšší hladiny hluku a aerodynamických pravidel. Claire Williamsová se domnívá, že šéfové týmů nyní mohou začít projednávat nové závazné smlouvy, které by připadaly v úvahu po roce 2020. Po tomto roce totiž vyprší období současných bilaterálních dohod mezi organizátory a F1, které nahradily někdejší Dohodu o svornosti.
"Každý vložil mnoho úsilí do jednání, abychom se dostali do bodu, kde se v současnosti nacházíme s pravidly pro rok 2017. Představuji si, že by tento proces měl pokračovat a měli bychom se zabývat otázkami nejen do roku 2020, ale i obdobím, které nastane poté," říká Claire Williamsová.
Současný správní systém se odvíjí od Strategické skupiny - tvoří ji týmy Mercedes, Ferrari, Red Bull, Williams, McLaren a Force India. Tato skupina se schází k projednání návrhů ohledně strategického řízení F1 a jejich předkládání. Poté přichází ke slovu Komise F1 s hlasováním a pokud návrh podpoří, je postoupen k posouzení Světové radě motorsportu a následné ratifikaci.
Na otázku, zda by měla Strategická skupina F1 pokračovat i po roce 2020 odpovídá Claire Williamsová následovně: "Nejspíš ano, protože nikdo nenabídl životaschopnou alternativu. Prosadily se některé dobré věci. Jaká je alternativa? Bernie Ecclestone má šest hlasů, Jean Todt jich má také šest a stejný počet mají i týmy. Ty nás poslouchají. Nikdy jsem nezažila případ, že by prostě řekly »ne« a zašlapaly nás. Kromě kvalifikace. Ale to se vyřešilo velmi rychle - vstali jsme, řekli »ne« a oni souhlasili," dodává Williamsová.
FOTA (Formula One Teams' Association) byla zformována v roce 2008 s cílem dát týmům jednotný hlas při jednání s FIA a Ecclestonem v oblasti budoucích obchodních jednání. Vydržela do roku 2014. "Nemyslím, že FOTA bude znovu vzkříšena. Ale ještě tu je kolektivní vyjednávání. Podívejte se na případ kvalifikace - všichni jsme se sešli, pohovořili a dohodli jsme se. Nemusíme mít nějakou pojmenovanou skupinu a správce, který na ni dohlíží. Potřebujeme se společně sejít a dojít k nějakému východisku - jen to ještě není formálně potvrzeno," uzavírá Williamsová.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.