Čtyři roky mohou být zdánlivě dlouhou dobou. Jenže týmy F1 po nekonečných tahanicích ohledně pravidel pro sezónu 2017 nejspíš nechtějí ponechávat nic náhodě a myslí na zadní, nebo v tomto případě spíš přední kolečka - až za rok 2020.
Po měsících vyjednávání a dohadů se konečně zformovala pravidla pro rok 2017, týkající se povinných dodávek motoru, vyrovnání výkonů, vyšší hladiny hluku a aerodynamických pravidel. Claire Williamsová se domnívá, že šéfové týmů nyní mohou začít projednávat nové závazné smlouvy, které by připadaly v úvahu po roce 2020. Po tomto roce totiž vyprší období současných bilaterálních dohod mezi organizátory a F1, které nahradily někdejší Dohodu o svornosti.
"Každý vložil mnoho úsilí do jednání, abychom se dostali do bodu, kde se v současnosti nacházíme s pravidly pro rok 2017. Představuji si, že by tento proces měl pokračovat a měli bychom se zabývat otázkami nejen do roku 2020, ale i obdobím, které nastane poté," říká Claire Williamsová.
Současný správní systém se odvíjí od Strategické skupiny - tvoří ji týmy Mercedes, Ferrari, Red Bull, Williams, McLaren a Force India. Tato skupina se schází k projednání návrhů ohledně strategického řízení F1 a jejich předkládání. Poté přichází ke slovu Komise F1 s hlasováním a pokud návrh podpoří, je postoupen k posouzení Světové radě motorsportu a následné ratifikaci.
Na otázku, zda by měla Strategická skupina F1 pokračovat i po roce 2020 odpovídá Claire Williamsová následovně: "Nejspíš ano, protože nikdo nenabídl životaschopnou alternativu. Prosadily se některé dobré věci. Jaká je alternativa? Bernie Ecclestone má šest hlasů, Jean Todt jich má také šest a stejný počet mají i týmy. Ty nás poslouchají. Nikdy jsem nezažila případ, že by prostě řekly »ne« a zašlapaly nás. Kromě kvalifikace. Ale to se vyřešilo velmi rychle - vstali jsme, řekli »ne« a oni souhlasili," dodává Williamsová.
FOTA (Formula One Teams' Association) byla zformována v roce 2008 s cílem dát týmům jednotný hlas při jednání s FIA a Ecclestonem v oblasti budoucích obchodních jednání. Vydržela do roku 2014. "Nemyslím, že FOTA bude znovu vzkříšena. Ale ještě tu je kolektivní vyjednávání. Podívejte se na případ kvalifikace - všichni jsme se sešli, pohovořili a dohodli jsme se. Nemusíme mít nějakou pojmenovanou skupinu a správce, který na ni dohlíží. Potřebujeme se společně sejít a dojít k nějakému východisku - jen to ještě není formálně potvrzeno," uzavírá Williamsová.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.