Kolumbijský závodník byl nazýván bouřlivákem F1 - do této kategorie vtrhl ve velkém stylu a jako jeden z mála pilotů dokázal ve své první sezóně vyhrát Grand Prix. Ve sporu o vinu ohledně kolize v Grand Prix Španělska má zcela jasno.
Ve Formuli 1 strávil Juan Pablo Montoya Roldan necelých pět sezón, a ačkoliv byl při svém vstupu porovnáván s dalším nováčkem Kimi Räikkönenem a byly mu dávány větší šance ohledně možného zisku titulu F1, nakonec tahal za kratší konec.
Také on patří k dlouhé řadě osobností, které se vyjádřily k nehodě Rosberga a Hamiltona v Grand Prix Španělska. Čtyřicetiletý Montoya vidí vinu především v Hamiltonovi, protože nepředpokládal, že Rosberg by mohl tvrdě bránit svou pozici.
"Abych byl upřímný, Hamilton byl až příliš optimistický. Mohl očekávat, že v tomto případě bude mít dostatek místa? Pokud začal pokus o předjetí tímto způsobem - zvlášť když byl ve špatné pozici - Rosberg mu nedal byť jen palec prostoru. Bylo jasné, co bude následovat. Jako týmoví kolegové mohli být ve vzájemném souboji poněkud férovější, ale platilo to v přímém duelu o pozice?" myslí si Montoya.
Pokles týmu Haas je "podivný"Montoya byl rovněž požádán o hodnocení závodního projevu nováčka na poli týmů. Kolumbijec přiznal, že ho značně překvapil ústup z formy poté, co se Haas výborně prezentoval prostřednictvím Grosjeana v Melbourne a Bahrajnu.
"Překvapilo mě, jak byli rychlí v prvních dvou závodech. A pak jsem byl stejně zaskočen. Co se stalo? Kam spadli? Stalo se, vypadali jako blázni, kterým někam zmizela rychlost. Nevím, bylo to hodně divné, ale v prvních dvou závodech byli neuvěřitelní," hodnotí Montoya vystoupení Haasu.
Grosjean by mohl prorazit v NASCARO vábení Romaina Grosjeana pro závody NASCAR už se psalo (více zde). V úvahu by připadal závod v Sonomě během letní přestávky F1. Montoya, který má s touto sérií zkušenosti, odhaduje Grosjeanovy šance jako vysoké, domnívá se, že by se mohl umístit v první pětici.
"Máte tu mnohem víc času, protože na trati jsou tyto vozy podstatně pomalejší. Někdo by si mohl myslet, že to je jiné, ale 80 procent zatáček se jezdí na první rychlostní stupeň, takže je to opravdu pomalé. Sonoma je především o tom, zda dokážete zpomalit. Pokud se vám to podaří, můžete bez potíží skončit v první pětce," odhaduje Montoya.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.