Kolumbijský závodník byl nazýván bouřlivákem F1 - do této kategorie vtrhl ve velkém stylu a jako jeden z mála pilotů dokázal ve své první sezóně vyhrát Grand Prix. Ve sporu o vinu ohledně kolize v Grand Prix Španělska má zcela jasno.
Ve Formuli 1 strávil Juan Pablo Montoya Roldan necelých pět sezón, a ačkoliv byl při svém vstupu porovnáván s dalším nováčkem Kimi Räikkönenem a byly mu dávány větší šance ohledně možného zisku titulu F1, nakonec tahal za kratší konec.
Také on patří k dlouhé řadě osobností, které se vyjádřily k nehodě Rosberga a Hamiltona v Grand Prix Španělska. Čtyřicetiletý Montoya vidí vinu především v Hamiltonovi, protože nepředpokládal, že Rosberg by mohl tvrdě bránit svou pozici.
"Abych byl upřímný, Hamilton byl až příliš optimistický. Mohl očekávat, že v tomto případě bude mít dostatek místa? Pokud začal pokus o předjetí tímto způsobem - zvlášť když byl ve špatné pozici - Rosberg mu nedal byť jen palec prostoru. Bylo jasné, co bude následovat. Jako týmoví kolegové mohli být ve vzájemném souboji poněkud férovější, ale platilo to v přímém duelu o pozice?" myslí si Montoya.
Pokles týmu Haas je "podivný"Montoya byl rovněž požádán o hodnocení závodního projevu nováčka na poli týmů. Kolumbijec přiznal, že ho značně překvapil ústup z formy poté, co se Haas výborně prezentoval prostřednictvím Grosjeana v Melbourne a Bahrajnu.
"Překvapilo mě, jak byli rychlí v prvních dvou závodech. A pak jsem byl stejně zaskočen. Co se stalo? Kam spadli? Stalo se, vypadali jako blázni, kterým někam zmizela rychlost. Nevím, bylo to hodně divné, ale v prvních dvou závodech byli neuvěřitelní," hodnotí Montoya vystoupení Haasu.
Grosjean by mohl prorazit v NASCARO vábení Romaina Grosjeana pro závody NASCAR už se psalo (více zde). V úvahu by připadal závod v Sonomě během letní přestávky F1. Montoya, který má s touto sérií zkušenosti, odhaduje Grosjeanovy šance jako vysoké, domnívá se, že by se mohl umístit v první pětici.
"Máte tu mnohem víc času, protože na trati jsou tyto vozy podstatně pomalejší. Někdo by si mohl myslet, že to je jiné, ale 80 procent zatáček se jezdí na první rychlostní stupeň, takže je to opravdu pomalé. Sonoma je především o tom, zda dokážete zpomalit. Pokud se vám to podaří, můžete bez potíží skončit v první pětce," odhaduje Montoya.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.