Kolumbijský závodník byl nazýván bouřlivákem F1 - do této kategorie vtrhl ve velkém stylu a jako jeden z mála pilotů dokázal ve své první sezóně vyhrát Grand Prix. Ve sporu o vinu ohledně kolize v Grand Prix Španělska má zcela jasno.
Ve Formuli 1 strávil Juan Pablo Montoya Roldan necelých pět sezón, a ačkoliv byl při svém vstupu porovnáván s dalším nováčkem Kimi Räikkönenem a byly mu dávány větší šance ohledně možného zisku titulu F1, nakonec tahal za kratší konec.
Také on patří k dlouhé řadě osobností, které se vyjádřily k nehodě Rosberga a Hamiltona v Grand Prix Španělska. Čtyřicetiletý Montoya vidí vinu především v Hamiltonovi, protože nepředpokládal, že Rosberg by mohl tvrdě bránit svou pozici.
"Abych byl upřímný, Hamilton byl až příliš optimistický. Mohl očekávat, že v tomto případě bude mít dostatek místa? Pokud začal pokus o předjetí tímto způsobem - zvlášť když byl ve špatné pozici - Rosberg mu nedal byť jen palec prostoru. Bylo jasné, co bude následovat. Jako týmoví kolegové mohli být ve vzájemném souboji poněkud férovější, ale platilo to v přímém duelu o pozice?" myslí si Montoya.
Pokles týmu Haas je "podivný"Montoya byl rovněž požádán o hodnocení závodního projevu nováčka na poli týmů. Kolumbijec přiznal, že ho značně překvapil ústup z formy poté, co se Haas výborně prezentoval prostřednictvím Grosjeana v Melbourne a Bahrajnu.
"Překvapilo mě, jak byli rychlí v prvních dvou závodech. A pak jsem byl stejně zaskočen. Co se stalo? Kam spadli? Stalo se, vypadali jako blázni, kterým někam zmizela rychlost. Nevím, bylo to hodně divné, ale v prvních dvou závodech byli neuvěřitelní," hodnotí Montoya vystoupení Haasu.
Grosjean by mohl prorazit v NASCARO vábení Romaina Grosjeana pro závody NASCAR už se psalo (více zde). V úvahu by připadal závod v Sonomě během letní přestávky F1. Montoya, který má s touto sérií zkušenosti, odhaduje Grosjeanovy šance jako vysoké, domnívá se, že by se mohl umístit v první pětici.
"Máte tu mnohem víc času, protože na trati jsou tyto vozy podstatně pomalejší. Někdo by si mohl myslet, že to je jiné, ale 80 procent zatáček se jezdí na první rychlostní stupeň, takže je to opravdu pomalé. Sonoma je především o tom, zda dokážete zpomalit. Pokud se vám to podaří, můžete bez potíží skončit v první pětce," odhaduje Montoya.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.