Kolumbijský závodník byl nazýván bouřlivákem F1 - do této kategorie vtrhl ve velkém stylu a jako jeden z mála pilotů dokázal ve své první sezóně vyhrát Grand Prix. Ve sporu o vinu ohledně kolize v Grand Prix Španělska má zcela jasno.
Ve Formuli 1 strávil Juan Pablo Montoya Roldan necelých pět sezón, a ačkoliv byl při svém vstupu porovnáván s dalším nováčkem Kimi Räikkönenem a byly mu dávány větší šance ohledně možného zisku titulu F1, nakonec tahal za kratší konec.
Také on patří k dlouhé řadě osobností, které se vyjádřily k nehodě Rosberga a Hamiltona v Grand Prix Španělska. Čtyřicetiletý Montoya vidí vinu především v Hamiltonovi, protože nepředpokládal, že Rosberg by mohl tvrdě bránit svou pozici.
"Abych byl upřímný, Hamilton byl až příliš optimistický. Mohl očekávat, že v tomto případě bude mít dostatek místa? Pokud začal pokus o předjetí tímto způsobem - zvlášť když byl ve špatné pozici - Rosberg mu nedal byť jen palec prostoru. Bylo jasné, co bude následovat. Jako týmoví kolegové mohli být ve vzájemném souboji poněkud férovější, ale platilo to v přímém duelu o pozice?" myslí si Montoya.
Pokles týmu Haas je "podivný"Montoya byl rovněž požádán o hodnocení závodního projevu nováčka na poli týmů. Kolumbijec přiznal, že ho značně překvapil ústup z formy poté, co se Haas výborně prezentoval prostřednictvím Grosjeana v Melbourne a Bahrajnu.
"Překvapilo mě, jak byli rychlí v prvních dvou závodech. A pak jsem byl stejně zaskočen. Co se stalo? Kam spadli? Stalo se, vypadali jako blázni, kterým někam zmizela rychlost. Nevím, bylo to hodně divné, ale v prvních dvou závodech byli neuvěřitelní," hodnotí Montoya vystoupení Haasu.
Grosjean by mohl prorazit v NASCARO vábení Romaina Grosjeana pro závody NASCAR už se psalo (více zde). V úvahu by připadal závod v Sonomě během letní přestávky F1. Montoya, který má s touto sérií zkušenosti, odhaduje Grosjeanovy šance jako vysoké, domnívá se, že by se mohl umístit v první pětici.
"Máte tu mnohem víc času, protože na trati jsou tyto vozy podstatně pomalejší. Někdo by si mohl myslet, že to je jiné, ale 80 procent zatáček se jezdí na první rychlostní stupeň, takže je to opravdu pomalé. Sonoma je především o tom, zda dokážete zpomalit. Pokud se vám to podaří, můžete bez potíží skončit v první pětce," odhaduje Montoya.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.